Gå til innhold

Problemer med OC av 3700+! (Ser lysere ut nå)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der ja :)

Bare for å ha nevnt det kan du der det står sensor i menyen til venstre, kan du se temperatur på cpu,gpu hd, hk osv, og nederst der det står ytelsestest, kan du kjøre 3 forskjellige minnetester. Det er ikke veldig nøyaktig, men nyttig til og sjekke etter at du har endret noe med minnet- hatighet/tider.

 

Men du har jo altså 1T på hk nå, men minnefarten er jo 255Mhz. Siden jeg ikke kjenner dine brikker, kan jeg ikke si hva du kan forvente, men ville nok prøvd, enten litt strammere tider, eller høyere fart hvis du har mange valg av devidere på hk.

 

Uansett, det er greit som det er nå også, men cas3 er jo ikke så veldig bra, så som forklart i forige innlegg kan du prøve deg litt frem med tider vs fart på minnet.

 

Bra klokk du etterhvert har fått nå da :thumbup:

Er det stabilt som det står nå eller?

Lenke til kommentar

Jahok! Kjørte bare for å teste nåh.

Minnebrikkene skal være supre til klokking, så skal prøve å øke farten og sette CAS til 2,5? Skal kjøre Prime i natt, men det som er litt fælt, er at jeg bare har boxed kjøler enda! Ligger på 51 grader max vel load med varmeovn på rommet og åpen kasse med vifter på fult.

 

OT: Jeg fikk feil PSU og skal sende den tilbake, men finner ingen returlapp.

Hvordan ser denne ut da? Har bare Faktura, kvittering og oversikrt over hva jeg har fått.:/

Lenke til kommentar

Ja, det også ja. Som Lucky sier, MemTest er din venn sammen med feks Everest ytelsestest. Da kan du etter hvert finne ut hva som gir mest ytelse, og samtidig er stabilt.

Hvis brikkene går like langt eller lenger enn du er nå med cas2,5 er jo det glimrende. Ellers var egentlig poenget mitt at det kunne være lurt å teste cas 2,5 selv om det ville innbære at farten måtte litt ned.

 

Men da er det i alle fall bare å teste masse nå, så finner du ut av det på egen hånd tror jeg. Hvis cpu stopper på 51 grader over lengere tids load, er det helt greit. Temperaturen er egentlig ikke så viktig, så lenge den er stabil, og ikke over ca 60.

Lenke til kommentar
Snodig. men hva sto volte opprinnelig på når du starta og klokke, alså når du begynnte å øke volten?

5354747[/snapback]

 

Nå skjønner jeg ikke helt!

Først sto volten på AUTO, så satt jeg den til 1,45 og begynte å klokke!

Bruker fremdeles 1,45. Hvis du kanskje spør etter hva som er orginalt for prosessoren tror jeg det er 1,40! Eller?

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar

Ok. Nei jeg driver også og klokker med samme CPU. Jeg hadde også volt opprinnelig på 1,40 men nå som jeg satt FSB til 215 fikk jeg error i Prime 95. Ergo jeg måtte stille opp volten. Så satt jeg den til 1,45, men fikk fortsatt error. Så jeg gikk nok en gang i bios for å øke volt siden det ikke var nok, eller er det noe annet jeg må stille? Er litt blank på dette...

 

Men uannsett. Jeg kan ikke stille volt mer en 1,45 noe som gjør at jeg ikke kan klokke mer fordi CPu trenger mer strøm for å bli stabil...Eller? Har jeg gjort noe galt? Syns det bare var rat at du har fått din CPU opp i 2,8 ghz stabil bare ved å la volten stå på 1,45, mens jeg får error etter en lten pingleklokk...

Lenke til kommentar
Ok. Nei jeg driver også og klokker med samme CPU. Jeg hadde også volt opprinnelig på 1,40 men nå som jeg satt FSB til 215 fikk jeg error i Prime 95. Ergo jeg måtte stille opp volten. Så satt jeg den til 1,45, men fikk fortsatt error. Så jeg gikk nok en gang i bios for å øke volt siden det ikke var nok, eller er det noe annet jeg må stille? Er litt blank på dette...

 

Men uannsett. Jeg kan ikke stille volt mer en 1,45 noe som gjør at jeg ikke kan klokke mer fordi CPu trenger mer strøm for å bli stabil...Eller? Har jeg gjort noe galt? Syns det bare var rat at du har fått din CPU opp i 2,8 ghz stabil bare ved å la volten stå på 1,45, mens jeg får error etter en lten pingleklokk...

5354851[/snapback]

 

Høres merkelig ut ja.

 

Trådstarter her har fått en fin klokk :thumbup:

Lenke til kommentar

1. Sett minnet på det laveste i BIOS.

2. Sett HT til 3x, multiplier til 11, Vcore til 1,45,ramcore til 2,7 fsb til 220 og cool en quiet disabled.

3. Start opp Windows.

4: Klokk CPU med Clockgen i Windows til du finner max stabil.

5: Gå til Bios igjen.

6. Sett multiplier til 10x og sett fsb/htt på 220(som orginalt)

7: Start opp Windows.

8. klokk igjen litt mer og følg med på minnehasitghet i cpuZ. Klarer du f.eks 255mhz, kan du sette multiplier til 11 igjen og vips har du 2,8ghz cpu og 255mhz ram hvis cpu klarer 2,8 da.

9. Så kan du prøve å sette timmingsene på rammen litt strammere og se om den fortsatt er stabil.

 

Men hvis jeg kunne sett bilder av biosen din kunne jeg bare sagt hva du skal stille på. ;)

 

Bare spør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...