Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Printer på nettverket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du ha kjøpt en "nettverksprinter", dvs en printer med nettverksport. Vanlige(billige) skrivere har ikke dette da det koster ekstra for produsentene å bygge inn nettverksstøtte.

 

Det du kan gjøre er å koble skriveren til en pc og så dele den på nettverket. Ulempen er da at skriveren kun kan nåes på nettverket når pc'n den er tilkoblet står på.

Lenke til kommentar

Dell 944 ser ikke ut til å ha hettverksport innebygget.

Du kan kjøpe en nettverks printserver for tråd eller trådløse nettverk og koble den til der.

 

Ellers er det jo noen trådløs routere som har innebygget print server.

 

Du kan jo også dele printeren via windows, men dette krever seff at maskinen som deler den ut er på til en hver tid....

 

 

Ser at dette er en multifunksjons skriver, og det som er felles for ometrent alle disse tilkoblingene er at du sannsynligvis ikke kan bruke annet enn print fra de maskinene som ikke er tilkoblet direkte.

 

 

Lykke til.

 

GOD JUL OG GODT NYTTÅR TIL ALLE :cool:

Lenke til kommentar

Dell 944 støtter ikke nettverk eller trådløst, kun USB 2.0.

Det du kan gjøre er å kjøpe en skriverserver, som er en liten boks som du putter på skriveren og som gjør den tilgjengelig på nettverket. :)

 

EDIT: Ser at Hagforce var ute rett før meg med samme svar :-)

 

Arcade

Endret av arcade
Lenke til kommentar

Ikke for å *bumpe*, men ber ekspertisen vise seg. Det er fint mulig å koble printeren til routern.

 

Router: SMC2804 WBRP-G

Printer: Dell Photo AIO Printer 944

 

Så er det å få dette til å virke, jeg er inne på 192.168.2.1 som er selve konfigurasjons siden til routern, her skal jeg vel kanskje gjøre noe? Men gjør ingenting enda.

 

Det står på installasjons CD'n til Dell printern at jeg kan installere en skriver som befinner seg på nettverket, for jeg har koblet til printeren til usb kontakten på routern.

Men det kommer opp spørsmål om IP til printeren, uten å lykkes.

 

Håper på noen gjennomtenkte og kjappe svar :=)

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar

Hvis dette fungerer som på de gamle SMC routerneså må man installere et lite programm (som du fikk med routeren) på PC`ene. Denne gjør at routeren blir en printerport på PC`en og så installerer du driveren og velger "routerporten"

Endret av ekm
Lenke til kommentar

Jeg fant cd'n. Jippi, og skriveren er lagt inn på nettverket, men nå er det bare 1.problem igjen. Det er at , når jeg finner noe jeg vil printe, så kommer det opp et vindu der det står 0% (skal til 100%) som faller vekk iløpet av 3-4 sekunder.

 

Så ingenting blir skrevet ut, men patronene er satt i riktig, det kan jeg garantere. Hehe, scannet meg akkurat skjø :p

 

Takker for hjelpen så langt, noen som vet akkurat det siste?

Lenke til kommentar

den linken jeg referer til lenger oppe har usb port til printer +trådløs+3 eller 4 ekstra porter for flere pc. med vanlig cat kabel.

 

kopiert

En basestasjon kan være nyttig for å få mer saft ut av hjemmenettverket ditt. Kombinert med en skrivertjener kan du også redusere støy eller ignorere plassbehovet for en skriver. MSI har kommet med en løsning som ikke koster skjorta, og som er elegant både i form og design.

MSI RG54GS2 er egentlig en trådløs bredbåndsruter,

men pris og dimensjon gjør den også velegnet som en ren trådløs basestasjon med støtte for USB-skriver, og hvor de fire svitsjeportene egentlig er en hyggelig bonus.

Optimert for spill

WLANet er 802.11g/b, og den kan sikres med WPA og Mac-filtrering. De tre vanligste VPN-protokollene er støttet, i tillegg til PPPoE. Den har en antenne med 2 dBi sendestyrke. Siden den har ruterfunksjonalitet, innebærer det støtte for sikkerhet gjennom innebygd SPI-brannmur, DHCP, NAT og statisk ruting. I likhet med mange WLAN-bokser, er det egne optimeringer for spill og multimediebruk.

Endret av kvase
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...