Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Polon min (6N)


LCK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:thumbup: Kul polo. uten tvil ett vel gjennomført prosjekt. (som aldri blir ferdig, hehe) Ser diskusjonen anngående hjula. Reglene der sier vel bare at det ska være minimum 10mm til dempertårn, slanger, innerskjermer osv. angående hjulbuer, så er vel kravet at den skal dekke HJULMØNSTERET. Jeg tror ikke det blir noe problem å godkjenne den der hvis man har har tuv.papira iorden. Anngående shava dørhåndtak så har jeg sett det blitt godkjent før. er jo alltids en mekanikk som åpner døra, om den er elektrisk eller mekanisk kan dem jo ikke si no på.. men på en annen måte er det jo kjipt å sitte fastklemt i en bil som ingen får opp døra på? hehe. men ingen planlegger jo å dra ut. :innocent: stå på...
Lenke til kommentar

Det er godkjent så lenge det er godkjente folk som har satt det inn, og selve settet er godkjent på den aktuelle bilen.

 

Senkesettet på den blå Poloen ser ikke ut som er justerbart, men når den er parkert på gress ser den MYE lavere ut enn når den står på asfalt. Velkjent triks når man tar bilder på gress for å få den til å se lavere ut enn den er.. :p

Han skulle forøvrig ha 80.000 for den Poloen for en uke siden..

Lenke til kommentar
Viss det er luft, blir ikke det et ekstremt trykk i det systemet?

5532258[/snapback]

 

Høyt trykk? Lufta mellom magnetventilene og tanken holder vel 6-7 bar mener jeg....

lufta i resten av systemet er jeg ikke sikker på.

Fint og kjøre med ihvertfall :)

 

Luft er jo også mye billigere en hydraulikk

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Da hadde Citroen hadde store problemer med å selge i Norge ;) (De har hydrauliske dempere på nesten alle bilene sine)

5527777[/snapback]

 

Det er C5 og C6 av dagens modeller som har hydraulisk fjæring, de har ikke vanlige fjærer eller dempere men en hydraulik/gass-løsning. Genialt enkelt og elegant system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...