Gå til innhold

Bytte kontakt på en vifte.


Anbefalte innlegg

Jeg har en eksta vifte som jeg gjerne vil få brukt, men jeg får ikke koblet støm til den. Den har tre ledninger med en liten hvit kobling på enden som skal kobles på systemvifte koblingen på hovedkortet. Men jeg har bare en slik kobling på hovedkortet og den er i bruk.

Så jeg lurte på om det er mulig å koble denne viften til en vanlig kontakt som kommer ut av strømforsyningen?

 

Den er en slik kontakt som det er til høyre på dette bildet som er på vifta.

molex_verl.jpg

 

Jeg vil koble den til en slik:

molex.jpg

 

Er det mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke mulig å lage noe selv? eller bare dra av ledningene og koble de sammen?

Jeg har en gammel ødelagt stømforsyning liggende med slike store kontakter på, går det an å ta av en av de og koble vifta på?

 

For jeg orker ikke bestille bare den lille der. Og jeg skulle helst hatt den nå snart.

Lenke til kommentar

Skal gå fint å koble ledningene sammen, men vær forsiktig.

Hvis du vil bruke en slik molex kontakt fra en gammel strømforsyning så sliter du vel å koble til inne i PC'en da alle kontaktene på strømforsyningen er hun kobling, mens du trenger en han. Kanskje du har noen overganger liggende i en skuff eller data eske?

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

hmm

det du kan gjøre, er og klippe ledningene på den ene 3 pins kontakta du har fra før da, og bare tvinne sammen ledningene ;) har jeg gjort, funker greit det.

 

 

 

Sweet™

 

PS : bare pass på å ikke overbelaste den lille 3 pins porten, ettersom det ikke kan trekkes allverden av strøm gjennom denne ;)

Lenke til kommentar

Ok så da bare kapper jeg av den lille 3pins kontakten og putter den røde på gul og svart på svart på molex kontakten?

Men det er også en gul ledning på vifta, skal jeg bare la være å koble den noen plass?

 

Noen som har tips til hvordan jeg skal koble ledningene til molexen? Det ser ikke ut som det går an å åpne de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...