Jump to content
Sign in to follow this  
int20h

Pentium M fases ut

Recommended Posts

Er det bare jeg som synes at det høres ut som om de skal fortsette å bruke pentium M bare med nytt navn? Det var iallefall sånn det hørtes ut på det som sto på forsiden av HW.

Vil de nye CPUene være tilbakekompitale med eldre s479 hovedkort, eller bytter de designet på prosessoren?

(Har lyst til å kjøpe meg en Shuttle med s479, men det er lite aktuelt hvis pentium m blir faset ut allerede i starten av 2006)

Vil de nye CPUene være tilbakekompitale med eldre s479 hovedkort, eller bytter de designet på prosessoren?

(Har lyst til å kjøpe meg en Shuttle med s479, men det er lite aktuelt hvis pentium m blir faset ut allerede i starten av 2006)

5322728[/snapback]

Yonah vil ha et 479-pin interface, men vil likevel IKKE være kompatibel med 479-pin interfacet beregnet for Dothan/Pentium M.

Er det bare jeg som synes at det høres ut som om de skal fortsette å bruke pentium M bare med nytt navn? Det var iallefall sånn det hørtes ut på det som sto på forsiden av HW.

5322378[/snapback]

Pentium M er jo et merkenavn så jeg er ganske sikker på at de ikke fortsetter med merkenavnet Pentium M hvis de bytter navn :p

Jeg tror det blir omentrent slik:

CPUens Kodenavn -> Produktnavn

Banias -> Pentium M

Dothan -> Pentium M

Yonah (enkelkjerne) -> Solo Core

Yonah (dobbeltkjerne) -> Duo Core

Det høres ut som en del spennende fra Intel for bærbare og stasjonære pcer neste år, mens AMD har "bare" noe spennende for bærbare pcer. Det er ivertfall min oppfatning.