Gå til innhold

Rpg fan?Skaff deg Gothic 2, NOTR, nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok meg en vandretur på ca. 15 min i Valley of Mines nå nettopp. Langt ut i ingenting, og ble skikkelig skuffet når jeg fant slutten av mappet i stedet for et über sverd, eller kanskje en +30 strength ring. Hva er poenget med å gjøre det mulig å komme seg til slike steder når det ikke fins noe der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) Heh, har prøvd meg på liknande ting, men det ser ikkje ut til at eg finn nokon fantastiske gjenstandar eg heller. Brukte ein god del tid på å komme meg opp på den frosne fossen i den eine enden av VoM. Trur eg fann ei heilt fullstendig tom hule der.

Men der skal visstnok vere nokon spesielle gjenstandar dersom du kjem deg bak orkegjerdet. Ikkje noko nyttig, vel å merke, meir i retning av "easter eggs".

Kay

Skrevet
Men der skal visstnok vere nokon spesielle gjenstandar dersom du kjem deg bak orkegjerdet. Ikkje noko nyttig, vel å merke, meir i retning av "easter eggs".

Kay

5420032[/snapback]

Og der kommer marvin-mode inn :thumbup:

Skrevet

Hvilken class vil dere anbefale en som aldri har spilt dette før? I tidligere rollespill har jeg vært en typisk spellcaster, men er litt usikker på om jeg kanskje går lei snart.

Er det noen som er vanskeligere enn de andre? Fordeler/ulemper med de forskjellige classene?

Og en ting til mens jeg først poster her. Er det like greit å innstallere NOTR med en gang før jeg begynner å spille eller burde jeg vente til jeg har runnet spillet før jeg innstallerer NOTR? (Noen sa tidligere at man burde vente, men jeg ser ikke helt poenget i det. :p )

Skrevet

Hvis du ikke er kjent med Gothic-spillene, bør du spille litt uten NOTR først. NOTR gjør spillet en god del vanskeligere, og Gothic 2 er rimelig vanskelig starten for en som ikke kjenner kontrollene. Slet som bare f... før jeg fikk taket på det.

Skrevet

Det er fristende å installere alt med en gang, men opplevelsen blir mye bedre hvis man tar det i to omganger, det er det ikke tvil om. At man vil få en god opplevelse hvis man spiller begge første gang er jeg heller ikke tvil om.

Men som sagt, det beste er i to omganger.......

Skrevet
Hvilken class vil dere anbefale en som aldri har spilt dette før? I tidligere rollespill har jeg vært en typisk spellcaster, men er litt usikker på om jeg kanskje går lei snart.

Er det noen som er vanskeligere enn de andre? Fordeler/ulemper med de forskjellige classene?

Og en ting til mens jeg først poster her. Er det like greit å innstallere NOTR med en gang før jeg begynner å spille eller burde jeg vente til jeg har runnet spillet før jeg innstallerer NOTR? (Noen sa tidligere at man burde vente, men jeg ser ikke helt poenget i det. :p )

5423829[/snapback]

Eg synest fire magician var artigst. Eg foretrekk alltid magi-klasser i rpg-ar. Når det gjeld fordelar og ulemper, er mi erfaring:

* Fire magician er vanskelegare i starten, fordi eg ikkje bygg styrke, og ikkje har tilgong på magi enno. Sjølvsagt, KAN ein bygge styrke og melee-skills, men sjølv foretrekk eg å klare meg med eit minimum (om lag 30% med bue og one- eller two-handed), og heller bruke learning points på meir framtidsretta ferdigheiter.

* Fire magician er enklare mot slutten, fordi dei dei høgare sirklane har utruleg krafige spells.

* Fire magician er gøy dersom du liker å spele ein goody-two-shoes type karakter. Dei fungerar både som mektige trollmenn og prestar i Gothic-verda.

* Folk reagerar forskjellig på deg avhengig av kva du er. Fire magicians er svært høgt respekterte (og til dels frykta) dei fleste stader i Gothic 2. Eg hadde ein samtale med ein paladin i går kveld. Gjekk omtrent slik:

"HALT! Who goes there? Speak the truth!"

"A chosen of Innos always speaks the truth."

"F-forgive me, reverend magician. I did not realize with whom I was speaking. May I enquire..."

Tippar den samtalen hadde vore annleis om eg var mercenary. ;)

Ellers støttar eg dei andre som anbefalar å spele "vanilla" Gothic 2 før du installerar NOTR.

Kay

Skrevet

OK, takker for bra svar. Bare en ting som var litt uklart: Det går altså ikke ann å innstallere NOTR og så bare spille vanlig Gothic II slik som det fungerer med f.eks WarCraft III og TFT (hvor jeg kan spille vanlig WCIII selv om jeg har innstallert expansion-packen TFT)? Med en gang jeg innstallerer det så forandrer det på hele spillet på en måte?

Skrevet
OK, takker for bra svar. Bare en ting som var litt uklart: Det går altså ikke ann å innstallere NOTR og så bare spille vanlig Gothic II slik som det fungerer med f.eks WarCraft III og TFT (hvor jeg kan spille vanlig WCIII selv om jeg har innstallert expansion-packen TFT)? Med en gang jeg innstallerer det så forandrer det på hele spillet på en måte?

5428261[/snapback]

Nei, spillet blir gjort om totalt. Så du må nok vente med Notr til du er ferdig med Gothic 2 :)

Skrevet
Jeg kjørte jo dessverre på med NotR første gangen, og lurer litt på om det er noe vits å ta orginal versjonen når jeg starter en ny character?

5431288[/snapback]

Tja...ikkje godt å seie. Originalen er vel definitivt enklare...og totalt sett er det lite som er i originalen men ikkje i NotR. So langt veit eg om ein einaste quest som eg hadde i originalen men ikkje i NotR. Eg trur imidlertid quest-en er der, men forsvann på grunn av rekkjefølgja eg gjorde ting i. Eg hadde nemleg fått karakteren som gav meg quest-en arrestert før eg skulle ha fått den.

Trur du først og fremst vil legge merke til tomrom dersom du tek vanilla G2 etter NotR. For meg er det motsatt, eg oppdagar nye ting der eg ikkje hadde forventa at det skulle vere noko.

Kay

• 2 uker senere...
Skrevet

Vel har testet litt nå og jeg synes det virker kult så langt. Grafikken og kontrollene er veldig gammeldags men det var jeg jo klar over så det er ikke noe problem.

Men er noe jeg lurer på da... når jeg sloss så treffer jo fienden meg hele tiden. Så jeg mister jo masse liv vær eneste gang...tips?

Jeg har også noen spels eller noe i baggen min. Firebal, light og healing tror jeg det var. Åssn får jeg brukt dem a?

Skrevet

Mot menneskelige fiender kan man blokkere slagene, trykk "w" eller den knappen du bruker for å gå bakover, samtidig som du holder inne "kamp" knappen. Mot dyr og andre ulumskheter må du bare lære deg å komme deg unna dem ved å gå sidelengs.

Spellscroller bruker du på samme måte som sverdet. Du går inn på inventoryen og trykker på den, så vil det stå ett tall over den. Det er hotkey'en for aktivere den. Og den brukes ved å holde inne kampknappen og trykke fremover.

Skrevet

Vel har noen flere timer spilling nå, og fighting systemet må vel være noe av det værste jeg har vært borti på en stund.

Men alt anna i spillet er veldig bra synes jeg, atmosfæren og driven etter å få mere ut av historien er veldig bra.

Jeg punsha inn god mode funksjonen og slakter ivei nå, det vil vel holde meg opptatt til Oblivion kommer snart :)

Skrevet
Vel har noen flere timer spilling nå, og fighting systemet må vel være noe av det værste jeg har vært borti på en stund.

Men alt anna i spillet er veldig bra synes jeg, atmosfæren og driven etter å få mere ut av historien er veldig bra.

Jeg punsha inn god mode funksjonen og slakter ivei nå, det vil vel holde meg opptatt til Oblivion kommer snart :)

5499108[/snapback]

Ugh. Du har ødelagt spillet i mine øyne , men så lenge du har det fett er det jo greit :D

btw, synes fightesystemet er greit jeg :)

Skrevet

Jeg likte det heller ikke i begynnelsen, men etter mye øving fungerer det kjempe bra. Så jeg anbefaler deg å ikke gi opp helt enda.

Skrevet

Jeg likte det heller ikke i begynnelsen, men etter mye øving fungerer det kjempe bra. Så jeg anbefaler deg å ikke gi opp helt enda.

5499296[/snapback]

Enig der! Når man først lærer seg det, så er det det beste kampsystemet i denne typen spill så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...