Gå til innhold

Beste instrumentale låt?


Mads-b

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Får vell bli "The Dance of Eternity" av Dream Theater!

Slenger meg på denne. :D

Er med på den jeg og.

Jeg og :D Overture 1928 tenker jeg som på en del av denne, så den burde få være med. Ellers har jo alle prog rock-legendene som ELP og Rush en del heftige instrumentale. Men ingen slår Dance of enternety

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis man snakker In Flames, så må vel The Jesters Dance nevnes også.. veldig fengende låt.

 

Støtter Dance of Eternity og Overture 1928! Fantastisk heftige saker, men om man er i litt annet humør er som nevnt Explosions in the Sky's Your Hand in Mine veldig behagelig.

 

Hva med band som bruker vokalen på andre måter, ved f.eks ad-lib'ing (staving?) eller ved å bruke vokal som et instrument uten klare tekster eller ved wordpainting? I så fall er jo mange låter av Ulver og Shpongle aktuelle!

Lenke til kommentar

Min topp tre:

 

Førsteplass:

Manowar - Today Is A Good Day To Die

(selve gitaren starter ikke før nesten to minutter inn i sangen, men det er ennå over syv minutter igjen...) (og glem syngingen i bakgrunnen. Det er fra filmen og hører ikke med til sangen). (om den avslutter litt brått er det fordi den går rett over i My Spirit Lives On på albumet, og den igjen går rett over i The Power).

 

Andreplass:

The Shadows -> Apache http://www.youtube.com/watch?v=pY-rPDwzM9M (fristet å gi en femtilapp til den som kan gi en god forklaring på hvorfor denne ikke er med i Guitar Hero eller Rock Band) (The Shadows har for øvrig få sanger med tekst, så de aller fleste er faktisk intrumentale med elektrisk gitar som hovedinstrument)

 

Tredjeplass

The Allman Brothers -> Jessica (dere kjenner denne fra Guitar Hero 2)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Liquid Tenison Experiment

- Biaxident

- When The Water Breaks

- Paradgim Shift

- Acid Rain

 

John Petrucci

- glasgow kiss

- damage control

- Truth (+rudess)

 

Dream Teater

- EVE

- Hells kitchen

- stream of conscionusness

- erotomania

- ytse jam

 

Vai

- for the love of god

 

Van Halen

- Eruption

 

The Gladiator - Hans Zimmer

- Now we are free

 

Grieg

- morgenstemning

- dovregubbens hall

 

Various Mozart.

 

Mye bra shitz :thumbup:

 

vaious Hubert Laws ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...