Gå til innhold

NV Silencer 5 = Bra kjøp


Mann_Av_Gull

Anbefalte innlegg

Har montert denne på både et Gainward 6800GT og et Gainward 7800GTX Golden Sample (470/1300 Core/Mem). På 7800GTX kortet datt full last tempen fra ca. 78 Celsius til Litt over 60 grader Celsius. Bruker Real-Time HDR IBL for å belaste skjermkortet mest mulig. Det sies at ingenting annet varmer skjermkortet mer opp. Må bare si at NV Silencer er imponerende. Stillegående er den også. Samt at man får sugd varmluften ut av kabinettet. Kjekt siden jeg har 7800GTX'en min i en XFX BareBone.

 

En annen interessant ting jeg så på HardOCP er at Asus Extreme N7800 GTX TOP som er klokket til 490/1350 Core/Mem faktisk bruker NV Silencer 5 :) Asus har rett og slett bare satt sitt eget klistremerke på den :) Se her

 

http://www.hardocp.com/image.html?image=MT...ERfMV81X2wuanBn

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt den på mitt 6800GT. Er en bra kjøler. Men Zalman VF700-Cu er faktisk litt bedre, både på temp og støy. Bruker den nå, da viften på NV Silencer'n begynte å lage bråkelyder.

5310248[/snapback]

 

Mulig det, med Zalman VF700 kjøler jo ikke minnet på skjermkortet, og den har heller ikke noe sjaktsystem som trekker varmen fra skjermkortet ut av kabinettet. Og da synes jeg ikke den er så imponerende. Selv om den kanskje greier å kjøre skjermkortet noen få grader lavere enn NV Silencer 5.

Lenke til kommentar

kanskje litt OT.. men men ;)

 

på Nv5 kjøleren.. på brakettene som skal på baksiden, har jeg sett på bilder, noe som ligner på termisk lim eller no sånt.. er det det? hva gjorde du med ded isaffal? tok du og fjernet det og la på ny goop.? eks artic silver 5... eller er det kjølepasta som er på fra før?

 

 

EDIT: forandre emnetittel.. ellers blir den stengt av mods :)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
jeg har nv silencer 6 rev2 på mitt 6600gt kort, og tempen steg fra 50 grader til 60 grader idle.  :hmm:

5320873[/snapback]

 

 

har du goop på?

5320906[/snapback]

 

Hva er det? :dontgetit:

 

 

Edit: Du mener termisk pasta? Ja har det på, den som fulgte med.

Endret av SSS
Lenke til kommentar
...Og da synes jeg ikke den er så imponerende. Selv om den kanskje greier å kjøre skjermkortet noen få grader lavere enn NV Silencer 5.

5319736[/snapback]

Det er vel det som er hele poenget, å få lavest mulig temperatur. Så da er den hakket mer imponerende.

 

EDIT: Har ikke merket at mitt system har blitt varmere selv om jeg har Zalman. Men, jeg har forsåvidt ikke prøvd en kjøleløsning som sender lufta ut av kabinettet.

Uansett, poenget er, det blir ikke nødvendigvis grådig varmt i kabinettet - sørg for god luftgjennomstrømming :)

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat denne på netshop for 175,-

Gikk ned fra 75 grader idle til 35 grader idle på skjermkortet og 15 grader ned på kabinett temp :D

Brukte ikke noe ekstra goop elns kun det som satt på kjøleren originalt.

Kortet jeg har er et 6800LE som er klokket en del :)

 

Alle temperaturer gikk ned :D

 

CPU: 30

Kabinett: 35

Skjermkort: 35

Chipsett: 35

harddisk: 32

 

Annen kjøling er Thermaltake BigWater SE :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg har nv silencer 6 rev2 på mitt 6600gt kort, og tempen steg fra 50 grader til 60 grader idle.  :hmm:

5320873[/snapback]

 

 

Du har nok satt braketten feil vei (Den metall Xn som sitter bak kortet som holder kjøleren) Endene skal bue ut fra skjermkortet og du skal stramme til det ikke går mer...

Noen gjør den feilen og sette denne slik at endene buer ned mot kortet slikt at man ikke får strammet godt nok...

Lenke til kommentar
jeg har nv silencer 6 rev2 på mitt 6600gt kort, og tempen steg fra 50 grader til 60 grader idle.  :hmm:

5320873[/snapback]

 

 

Du har nok satt braketten feil vei (Den metall Xn som sitter bak kortet som holder kjøleren) Endene skal bue ut fra skjermkortet og du skal stramme til det ikke går mer...

Noen gjør den feilen og sette denne slik at endene buer ned mot kortet slikt at man ikke får strammet godt nok...

5325694[/snapback]

 

Det er Netshop som har montert den, så jeg vet ikke hvordan den er montert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min NV5 silencer har problemer med å presse luften inn mot kjøleribben, merket det helt tilfeldig da jeg innstallerte den. Hvis dere legger en papirbit inn mot siden av viften kan dere kanskje legge merke til at luften går ut og ikke inn i kjøleren, antageligvis fordi plastikk huset ikke er formet godt nok til å holde på lufttrykket. Jeg fikset det ved å lime på en del av en 1.5L flaske på innsuget, det ser helt jævlig ut, men det gjorde susen. Luften går nå kun inn i kjøleren og jeg la merke til en betraktelig økning av luftstrøm som gikk ut bak i kabinettet. Har ikke sjekket ut om jeg har fått noen effektforskjell ut av det men jeg er nå hvertfall fornøyd :D

Lenke til kommentar
Har hatt den på mitt 6800GT. Er en bra kjøler. Men Zalman VF700-Cu er faktisk litt bedre, både på temp og støy. Bruker den nå, da viften på NV Silencer'n begynte å lage bråkelyder.

5310248[/snapback]

 

Mulig det, med Zalman VF700 kjøler jo ikke minnet på skjermkortet, og den har heller ikke noe sjaktsystem som trekker varmen fra skjermkortet ut av kabinettet. Og da synes jeg ikke den er så imponerende. Selv om den kanskje greier å kjøre skjermkortet noen få grader lavere enn NV Silencer 5.

5319736[/snapback]

 

Der følger med minnekjølere når du kjøper zalman vf 700. Og den bråker mindre pluss at den er noe mer stabil, og holder seg 4-5 grader under Silencer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...