Gå til innhold

Hardware.no gratulerer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-05 09:45, pgressum skrev:

Quote:


Den 2002-09-05 09:35, normal skrev:

...det burde vært kun andre sideoppslag utenom forumet (artikkeloppslag osv) slik at man fikk en litt mer rl statistikk. (kan dere fikse en sånn og?)

..


 

Helt klart står forumet for en stor del av visningnene våre. Uten forumet har vi allikevel ca 3-3.5 millioner visninger :smile:

 

Dere må huske på alle som trykker F5 for å oppdare forsiden for å få med seg forum endringer. Når jeg har tilgang på nett på jobben, blir det ofte en 150-300 slike trykke pr dag... Dette registreres jo som en visning så man må regne med at brukergruppen er _mye_ mindre enn det tallene kan se ut til å vise. Dere kan jo hente ut statestikkene for hvor mange unike ip`er som er registert, men fortsatt vil dere få et for høyt tall bruker da de fleste bruker DHCP på jobben, eller dail-up hjemme....

Lenke til kommentar

PIIIpower skrev (2002-09-05 23:30):

 

Dere må huske på alle som trykker F5 for å oppdare forsiden for å få med seg forum endringer. Når jeg har tilgang på nett på jobben, blir det ofte en 150-300 slike trykke pr dag... Dette registreres jo som en visning så man må regne med at brukergruppen er _mye_ mindre enn det tallene kan se ut til å vise. Dere kan jo hente ut statestikkene for hvor mange unike ip`er som er registert, men fortsatt vil dere få et for høyt tall bruker da de fleste bruker DHCP på jobben, eller dail-up hjemme....

 

 

Klart det er en del som gjør det, men det er umulig for oss å ta hensyn til det. Det lar seg rett og slett ukke gjøre.

 

Klart det er en del som gjør det, men det er umulig for oss å ta hensyn til det. Det lar seg rett og slett ikke gjøre.

 

Når det gjelder unike IPer så ligger den på samme nivå som for IT Avisen, Digi osv. Men, unike IP-adresser sier heller ikke så mye. Som du påpeker kan en person på dial-up være 10 unike brukere i løpet av en dag, mens hjemme hos meg er det hver dag 4 unike brukere på min faste IP. Videre har de aller fleste bedrifter faste IPer utad og derfor vil f.eks. Telenor telle som en person (og ja vi har mange visninger fra gatewayen til Telenor)...

 

Blir aldri korrekt uansett. Videre bruker vi serverside målinger, mens IT Avisen DinSide og Digi bruker WebMeasure. WebMeasure sier at når en begynner å bruke WebMeasure fremfor serversidemålinger så stiger antall visninger og unike brukere med 18-22%. Rett og slett fordi en bruker en annen måte å måle

 

[ endret av pgressum den 2002-09-06 07:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...