Gå til innhold

Problem med pøbler


Anbefalte innlegg

Vi har et problem med noen i nabolaget som syns det er forferdelig morsomt å ødelegge postkasser og stjele post. Nå har det seg slik at jeg har et vindu som har oversikt over postkassestativene, og i den forbindelsen tenkte jeg at der hadde det vært perfekt med et webkamera som kunne ta bilder når det detekterer bevegelse. Spørsmålet blir : Fins det webkameraer som gjør dette, og i tilfelle med så pass bra oppløsning at bildene blir klare. Avstand fra kamera til postkasser blir ca 7 meter. Kjempeglad for alle svar/forslag til løsning.

Vi har et kjempeproblem.

 

Med Hilsen

Sturla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo Pingla

 

Ja jeg er klar over problematikken. Men det er flere av oss her som syns det hadde vårt greit om jeg tilfeldigvis satte fra meg et "type webkamera som vi ønsker oss" i vindusposten. Problemet er at vi ikke har kunnet se bevegelsesdeteksjonfunksjon på webkameraer listet på akam.

 

Takker uansett for innspillet

 

Sturla

Endret av papabear
Lenke til kommentar

Det finnes svært mange varianter av overvåkningskamera, i omtrent alle prisklasser fra 200,- til 10.000,-

Spørsmålet er hvordan dere ønsker å "avlese" resultatene ?

Har du et trådløst nettverk ? I så tilfelle kan du koble kameraet opp i nettet og sende mail m/ bilder til epost eller mobil. Det finnes også en rekke varianter av kvalitet, m/uten lyd, zoom, lysfølsomhet, osv.osv. Til slutt kan du også få kameraer med egne harddisker som lagrer opptakene hvor det har vært bevegelser. (eller alt -valgfritt).

Jeg ville valgt en løsning som ligger på rundt kr. 1000,- Hvis du gå inn på noen av databutikkene på nettet, kan du se på de ulike web-kameraene med spesifikasjoner og erfaringer. Komplett.no, MPX.no, Netshop.no er noen slike butikker.

 

Tom

Lenke til kommentar

Dette har sikkert vært oppe, og jeg ser at Pingla er inne på det; men det må framheves at slik overvåkning er høyst problematisk, så jeg tror ikke jeg ville anbefale å fatte tiltak på grunnlag av en slik video - det kan fort slå tilbake og vel så det.

 

En fin oversikt med "ting å tenke på før du begynner å filme" finnes på;

http://www.datatilsynet.no/templates/article____1142.aspx

 

Se forøvrig temaside hos datatilsynet:

http://www.datatilsynet.no/templates/article____154.aspx

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes å huske at det finnes programvare på nettet, som gjør at Logitech Pro 4000 reagerer på bevegelser.. Vi installerte no slik på jobben etter et par innbrudd.. Lurer også på om man finner den programvaren på logitech sitt eget nettsted.. Hvis ikke, bruk google :)

Lenke til kommentar
Vi har et problem med noen i nabolaget som syns det er forferdelig morsomt å ødelegge postkasser og stjele post. Nå har det seg slik at jeg har et vindu som har oversikt over postkassestativene,

5305148[/snapback]

 

Kontakt Posten. Be om å få flyttet postkassen til husveggen om det er mulig å ha den der. Ikke så mange unger som tør ødelegge noe om sjansen for å bli huka er stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...