Gå til innhold

Kommune spiller lotto for å bedre økonomien.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, du leste rett:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299181

 

Hvor dum går det an å bli? Tenk hvor mye de 100% sikkert kunne fått utført med innsatsen i stedet for?

 

Hva blir så lovnadene i kommunevalget deres?

 

"Vi lover 0,001% sikkert å gjøre noe med <sett inn vilkårlig sak>".

5301667[/snapback]

 

Quote: Lotto-forslaget er gjort med en solid porsjon glimt i øyet, men det ligger også en klart politisk signal bak den spesielle inntektsaksjonen.

 

- Det er dyrt å drive kommune og budsjettmøtene handler bare om å kutte og kutte! Tenkt hvor fint det er å kunne gjøre noe med inntektssiden også, sier Øystein Valde til VG Nett.

 

Tror du bør lese litt mellom linjene. Slik jeg ser det er det snakk om en dårlig tilslørt protest mot staten. Det kan ikke være noe særlig morsomt å være kommunepolitiker der mestparten av arbeidet går ut på å finne ut hvor det skal kuttes økonomisk for å klare å få budsjettet i havn.

Lenke til kommentar

Trådstarter kan vel med fordel endre tittelen til "Sosialister spiller Lotto for å bedre økonomien".

Kommunestyret er ikke akkurat befestet av økonomer for å si det mildt. Moro at folk får se hva slags fjols som styrer kommune-Norge, og kan så gjøre seg opp en mening om hvorvidt mennesker med så lav IQ bør få lov til å disponere milliarder av skattekroner.

Lenke til kommentar
Trådstarter kan vel med fordel endre tittelen til "Sosialister spiller Lotto for å bedre økonomien".

Kommunestyret er ikke akkurat befestet av økonomer for å si det mildt. Moro at folk får se hva slags fjols som styrer kommune-Norge, og kan så gjøre seg opp en mening om hvorvidt mennesker med så lav IQ bør få lov til å disponere milliarder av skattekroner.

5303974[/snapback]

Hvordan vet du at det er sosialister?

- Vi budsjetterer med 1 million i premie neste år, forteller Øystein Valde i Rauma Høyre til VG Nett.

Dessuten skal det jo ikke så veldig mye til for å fatte at det ikke er så veldig seriøst ment, og at de skulle bruke sine egne penger til dette.

Endret av Superior
Lenke til kommentar
Trådstarter kan vel med fordel endre tittelen til "Sosialister spiller Lotto for å bedre økonomien".

Kommunestyret er ikke akkurat befestet av økonomer for å si det mildt. Moro at folk får se hva slags fjols som styrer kommune-Norge, og kan så gjøre seg opp en mening om hvorvidt mennesker med så lav IQ bør få lov til å disponere milliarder av skattekroner.

5303974[/snapback]

 

Fantastisk å nok en gang se hvordan enkelte her klarer å finne ut partitilhørighet for folk og at sosialister er mennesker med lav IQ :cry:

Det er skremmende å registrere slike uttalelser i tåd etter tråd og spesielt når den som uttaler seg ikke har det minste kjennskap til dem han uttaler seg om :ermm:

Vil tørre å påstå at slikt ikke er mindre en latterlig og sier vel mere om skribenten enn de komunale politikerne :hmm:

 

Når du i tillegg klarer å vri det til at en HØYREPOLITIKER er sosialist med lav IQ bare fordi han spiller lotto blir det jo enda mere latterlig :!:

 

Øystein Valde i Rauma Høyre til VG Nett.
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Trådstarter kan vel med fordel endre tittelen til "Sosialister spiller Lotto for å bedre økonomien".

Kommunestyret er ikke akkurat befestet av økonomer for å si det mildt. Moro at folk får se hva slags fjols som styrer kommune-Norge, og kan så gjøre seg opp en mening om hvorvidt mennesker med så lav IQ bør få lov til å disponere milliarder av skattekroner.

5303974[/snapback]

 

Jeg vet ikke helt om jeg skal anse dette som spam eller trolling. Ikke bare er påstanden uriktig men det er også en avsporing av diskusjonen om du skal stemple alle sosialister. Vi har en egen "isme" tråd, som er sticky, hvis du vil diskustere sosialisme.

 

Med det forventer jeg at tråden holder seg mer til topic og at sakligheten tar seg opp.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Jeg syntes faktisk det var en god ide,ikke fordi jeg tror dette løser kommunens problemer,men det setter litt fokus på problemene og når de ansatte selv bruker av sine egne penger kan det iallefall ikke skade noen.

Kommunen har alt å vinne og ingenting å tape, en morsom og humoristisk vinkling for å sette fokus på kommunens økonomi .

 

God Jul

mvh. Snekker`n :xmas:

Lenke til kommentar

For det første bruker de politikerne som gjør lønnet politisk arbeid skattebetalernes penger. Når de kaster pengene sine ut av vinduet er det grovt umoralsk - især når de ved neste års lønnsoppgjør skal be om mangfoldige titusen i lønnspålegg.

 

Når man spiller på Lotto får man en payback på 40-50%. Det er altså mer rasjonelt å kaste en femhundrelapp på bålet enn å spille Lotto for kr 1000. Når et individ er villig til å satse penger vedkommende i utgangspnktet har skattet over 50% av, på et spill med en sannsynlighet for gevinst langt under 100%, er det grovt urasjonelt og dermed en ond handling.

Lenke til kommentar
For det første bruker de politikerne som gjør lønnet politisk arbeid skattebetalernes penger. Når de kaster pengene sine ut av vinduet er det grovt umoralsk - især når de ved neste års lønnsoppgjør skal be om mangfoldige titusen i lønnspålegg.

 

Når man spiller på Lotto får man en payback på 40-50%. Det er altså mer rasjonelt å kaste en femhundrelapp på bålet enn å spille Lotto for kr 1000. Når et individ er villig til å satse penger vedkommende i utgangspnktet har skattet over 50% av, på et spill med en sannsynlighet for gevinst langt under 100%, er det grovt urasjonelt og dermed en ond handling.

5305297[/snapback]

 

Da har vi mange onde mennesker i verden da :D

Og hva har det med politisk tilhørighet og IQ å gjøre?

Du må også tenke på at overskuddet fra Lotto går til en meget god sak,eller rettere sagt til mange gode saker.

Nei her bommet du nok på målet :)

 

God Jul

mvh. Snekker`n :xmas:

Lenke til kommentar
Da har vi mange onde mennesker i verden da
Det er ingen drøy påstand.
Og hva har det med politisk tilhørighet og IQ å gjøre?
Irrasjonelle handlinger = venstresiden. Om partiboken heter "Høyre" kan politikeren gjerne være sosialist, Høyre&sosialisme er ikke lenger noen motsetning.
Du må også tenke på at overskuddet fra Lotto går til en meget god sak,eller rettere sagt til mange gode saker.
Sett at mannen ikke er irrasjonell men spiller for "en god sak" er han en altruist, igjen kollektivistisk filosofiretning.

lav IQ = høy frekvens irrasjonelle handlinger

Lenke til kommentar
Irrasjonelle handlinger = venstresiden.

5305973[/snapback]

Unnskyld meg, jeg må bare:

 

LOL

 

For det første har denne tråden ingenting med sosialisme å gjøre, for det andre er den påstanden så lite seriøs at det må være ment som en provokasjon snarere enn et alvorlig debattinnlegg.

 

Men du er vel av den oppfatning at alle sosialister er onde mennesker, og at de eneste med intelligens (eller hva du ønsker å kalle det) stemmer FrP eller Demokratene. Ikke for å starte debatten om det her nå, men det fascinerer meg at noen kan tro alvorlig på at 50% av Norges befolkning er tilbakestående (ca 50% stemte rødgrønt).

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar
Når mange, etter eget utsagn, stemte rødgrønt på grunn av at de lovet høyere tollgrense, så sier det kanskje litt om grunnlaget for de femti prosentene?

5307506[/snapback]

Mens du på den andre siden har de som stemmer FrP uten egentlig å kunne så mye om politikk. Men de har sett på TV at de skumle innvandrerne må ut. (Åjada, jeg kjenner flere sånne.)

Lenke til kommentar
Mens du på den andre siden har de som stemmer FrP uten egentlig å kunne så mye om politikk. Men de har sett på TV at de skumle innvandrerne må ut. (Åjada, jeg kjenner flere sånne.)

Men i motsetning til SV i tollgrensespørsmålet, så ønsker Frp faktisk å stramme inn på innvandringspolitikken...

Lenke til kommentar
Mens du på den andre siden har de som stemmer FrP uten egentlig å kunne så mye om politikk. Men de har sett på TV at de skumle innvandrerne må ut. (Åjada, jeg kjenner flere sånne.)

Men i motsetning til SV i tollgrensespørsmålet, så ønsker Frp faktisk å stramme inn på innvandringspolitikken...

5307679[/snapback]

 

Her kommer det vel ikke an på hva du ønsker så lenge du sitter i en flerpartiregering, der en må gi og ta, sitter du i feks en 3 partiregering må du jo være glad om du får gjennomslag for 1/3 del av dine ønsker :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg syntes faktisk det var en god ide,ikke fordi jeg tror dette løser kommunens problemer,men det setter litt fokus på problemene og når de ansatte selv bruker av sine egne penger kan det iallefall ikke skade noen. Kommunen har alt å vinne og ingenting å tape, en morsom og humoristisk vinkling for å sette fokus på kommunens økonomi .

5304675[/snapback]

Som sagt tidligere, jeg fallt ikke for humoren i dette. Mulig jeg har dårlig humor men det får bli opp til andre å bedømme. Siden tipping er et rent tapsprosjekt med 50% tilbakebetaling i form av premier (normalt betydlig mindre enn 50% for de fleste tippere), så ser jeg på 50% av innsatsen som en risikabel oppbevaringsplass for penger, og de siste 50% av innsatsen som en rent politisk PR-kampanje. Det er mulig andre PR-kampanjer ville gitt mindre PR per krone, men det får bli Valle sin vurdering. Rent prinsippiellt synes jeg det blir feil at enkeltpersoner skal gå ut og drive PR-kampanje, eller masekampanje om du vil om å få mer penger. Hvem vil vel ikke få mer penger i dagens samfunn? Jeg synes heller de bør gå tjenestevei og spørre om mer penger fra staten på en skikkelig og begrunnet måte.

 

Når man spiller på Lotto får man en payback på 40-50%. Det er altså mer rasjonelt å kaste en femhundrelapp på bålet enn å spille Lotto for kr 1000.

5305297[/snapback]

Du må også tenke på at overskuddet fra Lotto går til en meget god sak,eller rettere sagt til mange gode saker.

5305411[/snapback]

Overskuddet går ikke nødvendigvis til de beste sakene. Staten bevilger penger ganske bra, og prioriterer sport på en fornuftig måte i forhold til resten. Lottopengene går utelukkende til sportslige formål, noe som interreserer en brøkdel av befolkningen. (Og nå tenker jeg ikke på de som er TV og sofainterreserte som kaller seg sportsinterreserte fordi de glaner på TV hele helga i stedet for å gå ut og være aktiv). Tenk deg om staten hadde fått formidle pengene som norsk tipping drar inn. Da kunne det blitt saftige tilskudd til f.eks kommunene, skoler, helse osv. Hadde ikke det vært en bedre løsning? Da blir det ennå klarere at tipping er en form for ekstraskatt for de mindre smarte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...