Gå til innhold

Passer Hardwaren sammen?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt hardware og har kommet fram til noe annet denne gangen, og trenger og få vite hvordan balansen mellom denne hardwaren er. Vil ha balanse mellom cpu og gfx da jeg vil unngå å betale for ytelse jeg ikke får.

 

Asus A8N32-SLI Deluxe

AMD 64 X2 4400+

XFX GeForce 7800GTX 512MB

2Gb PC3200 RAM

 

Vil liksom ikke ha noe som er sånn skikkerlig flaskehals. PCen skal brukes til for det meste Gaming: cs 1.6, bf2, nfsu most wanted og nyere spill. Men skal også bli brukt til enkelte videoredigerings oppgaver osv.

 

Er denne CPUen jeg har minst kunskap til, og det sies jo ofte at CPUen er det som blir flaskehalsen.

 

Bare ett spørsmål til. På en dualcore prosessor (f.eks 4400) kjører begge kjernene på 4400 da? eller halvparten vær? Hvordan funker det?

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt meg disse Patriot brikkene:

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35456

 

Men hvis det er noen brikker som har samme pris eller lavere som yter bedre, så gjerne fortell meg hvilke (URL + navn)

 

Er det neon andre som har noen formeninger om hvor god balanse det blir i dette oppsettet her?

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

Pr i dag vil du få nesten like god ytelse med en Athlon 64 4000+ som koster ca 3000kr som den X2 4600+ som koster 5600kr, pga de har lik klokkefrekvens (2,4GHz)... ...men X2 er selvsagt mer fremtidsrettet...

Om du vil spare litt mer kan du jo vurdere ett 7800GT fremfor ett 7800GTX. Det er litt forskjell... ...men så koster jo ett GTX nesten dobbelt så mye.

 

Sjekk ut denne siden: http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2607&p=6

Som du ser er det litt forskjell (mer att der hvor det står SLI brukes to skjermkort). -Så skal du først ha ett GTX skjermkort kan det være en ide å kjøpe 512MB versjonen.

En annen ting å tenke på er att hvis du skal bruke en 19" LCD får du uansett ikke bedre oppløsning enn 1280*1024. -Men så vet jo ikke jeg hviksen skjerm du skal ha.

Lenke til kommentar

4200 er på 2,2GHz

4400 er på 2,2GHz

4600 er på 2,4GHz

 

Så det er litt forskjell på 4400 og 4600, men du vil uansett få god ytelse. I såfall er det grafikkortet som er viktig. Som du ser her: http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2484&p=10 er det langt fra prosessoren som er viktigst (legg merke til at det er en oppløsning på kun 1024*768). Så du trenger ikke egentlig å kjøpe en X2 4600, X2 4400 (eller X2 4200) holder lenge.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det systemet der! kjører selv en X2 4400+ og kan si at det går helt greit i spill spiller battelfild 2 på fullt på den og det lagger ikke i det hele tatt mener nå jeg. skal bare komme med et lite tips når det gjelder hovedkort! Ville gått for dette i stedet, DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert det har så og si det samme egenskapene. Men ikke de samme Bios problemen som ASUS A8N32-SLI Deluxe. det koster noen hundrelapper mer, men sånn som du har satt opp resten av systemet tror jeg det går bra. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...