Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Fant muligens litt info på thottbot om dette med casting time og nytten av dmg gear.

 

I had to look pretty hard to find this. +Damage gear will add the entire value divided over the duration of the spell (18 seconds in this case). Instant cast spells and spells with casting time of 1.5 seconds get 1/2 the +damage value. Anything longer than 3 seconds will get the full bonus and things between 1.5 and 3 seconds get some fraction between 50% and 100% depending on cast time.

 

http://www.thottbot.com/?sp=11672

 

 

Siden det meste på thott er crap, hadde det vært gøy med flere kilder.

 

Virker litt crappy gjennomtenkt om "kalkylen" er så "plain".

 

 

Det som er intressant her er at shadowbolt da kan gjøre mer skade ved standar casting time...

 

Den er jo ikke over 3 sec, og derfor ikke sikret 100% (om dette stemmer), men alikevel mer.

 

Akkurat hvor mye mer hadde vært intressant og se fra en som skal respecce den kommende tid, og som gidder å eksprimentere med dette for oss =P

 

hmm :hmm:

 

Kan det vise seg at standar SB er mer mana effektiv....

Isåfall, er dette av interesse ved endgame instances?

Eller er det mye burst dmg encouters i aq / nax / bwl ?

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vis jeg ikke Husker totalt feil Fortalte en kompis av meg at han kjente en som spilte Warlock og han hadde Gear som Nesten Bare gidde +spell/shadow Damage ^^ og han gikk i alt fra Blues Greens og epic men han klarte og skaffe seg over 1k + damage og gjorde så mye skade med lvl 1 shadowbolt at det var like mye som Full lvl shadowbolt uten +skade ^^

så han spamet lvl 1shadowbolt i Inst og eide alt :p

6963808[/snapback]

 

Kompisen din, evt vennen til kompisen din, har ikke peiling på hva han snakker om.

6963905[/snapback]

 

så vis han ser på damagen i logen så er det liksom Feil der da?

6963918[/snapback]

 

 

Greit skal inrømmet at jeg ikke husker alt :p men jeg husker han sa værtfall noe med at han Crittet med lvl 1shadowbolt like høyt som lvl 10 shadowbolt hitet uten +gear

Jeg kan først la tvilen komme tiltalte til gode, og si at vennen til kameraten din hadde +1000 spell/shadow damage tilsammen. SB rank 1 er 1,7 sek cast og gir 12-16 damage. Det er kun spells som har castingtid på 3,5 sek eller mer som får fullt utbytte av +spelldamage. spells med kortere casttid får avkuttet deler av damagen i forhold til casttiden. Formelen blir da 1000*1,7/3,5=486. Det gir rank 1 SB hits på 498-502. Med talent i redusert casttid på SB can den castes hver 1,2 sekund.

 

Som han over sier vil SB rank 1 blir aldri instant, og med 1,2 sek cast tid kan den alltids interruptes eller forsinkes hvis du mottar skade. I tillegg vil du slite hardt med å nå over +800 shadow damage selv med Naxx loot, så historen er heftig overdrevet.

6963965[/snapback]

Lenke til kommentar
vel vis du finne mye gear med shadow+ damage som er Green Blue så går det ann og få en 900-1000+ damage

6963970[/snapback]

 

Nei.

 

Menmen, "jeg kjenner en som kjenner en som har en venninne som bor tvers over gaten for en som kjenner en som blabla"-historier er jo alltid artige. :)

6963990[/snapback]

 

:p lol vel ikke min feil at jeg bor i kr.sand og han langt oppe i nord så da er det ikke så rart vi ikke ha samme venner :p men vi spiller jo sammen

 

(gikk på skole sammen)

Lenke til kommentar
Greit skal inrømmet at jeg ikke husker alt :p men jeg husker han sa værtfall noe med at han Crittet med lvl 1shadowbolt like høyt som lvl 10 shadowbolt hitet uten +gear  :ph34r:

6964007[/snapback]

Fullstendig bullshit. Regner med du trenger ~2500 spelldamage for det siden rank 1 får kraftig redusert bonus fra spelldamage.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar
Greit skal inrømmet at jeg ikke husker alt  men jeg husker han sa værtfall noe med at han Crittet med lvl 1shadowbolt like høyt som lvl 10 shadowbolt hitet uten +gear

 

Det var slik jeg forstod posten din også, og derfor jeg ville vise at en kan treffe høyt med rank 1 SB med mye +dmg utstyr, muligens tilnærmet like høyt som rank 9/10 SB uten noe +dmg utstyr.

 

Kaklulasjonen for +dmg er forklart blant annet i det offisielle warlock forumet i tråden Warlocks explained (by Mosh). Det er også mulig at den formelen ikke gjelder for de laveste rankene av SB. Jeg har ikke testet dette selv, så det er ikke utenkelig at nazrm har rett i at rank 1 SB kun vil treffe for rett over 100 med +600 dmg.

 

Edit: leif var her

Endret av Maltas
Lenke til kommentar
Greit skal inrømmet at jeg ikke husker alt  men jeg husker han sa værtfall noe med at han Crittet med lvl 1shadowbolt like høyt som lvl 10 shadowbolt hitet uten +gear

 

Det var slik jeg forstod posten din også, og derfor jeg ville vise at en kan treffe høyt med rank 1 SB med mye +dmg utstyr, muligens tilnærmet like høys som rank 9/10 SB uten noe +dmg utstyr.

 

Kaklulasjonen for +dmg er forklart blant annet i det offisielle warlock forumet i tråden Warlocks explained (by Mosh). Det er også mulig at den formelen ikke gjelder for de laveste rankene av SB. Jeg har ikke testet dette selv, så det er ikke utenkelig at nazrm har rett i at rank 1 SB kun vil treffe for rett over 100 med +600 dmg.

6964028[/snapback]

 

ja men som sagt ikke meg som var warlocken jeg bare sa det fordi kompisen min fortalte meg det og jeg synnes det var litt funny ^^ tenke bare vis han gjør like mye med en Critt rank 1 som en rank10 uten critt lurer på hvor mye en rank10 critter med det gearet da:P

Lenke til kommentar
Våre mages er (u)heldigvis kun interessert i å maxe sin +spelldamage, det samme som alle warlockene. Mish'Undare var ikke akkuratt billig den ene gangen den droppet.

 

8/8 netherwind er ikke bedre enn at den eneste magen som har fullt sett hos oss kun brukte det i 1 uke før han gikk for mix 'n match for max damage/crit og ca 4 hit. Han er sannsynligvis også den beste magen vår.

 

Jeg har fått tak i Fetish of the Sand Reaver og da har jeg ikke bruk for 8/8 nemesis. Den trinketen er genial på aggrosensitive bosskamper, og veldig grei på trash også. Nå kan jeg ha både 3 og 4 crits i starten av kamper uten å få aggro  :D

 

Nemesis er nå kjekt å ha for resist, mens jeg kommer til å satse på å få Doomcaller eller Plagueheart og selvfølgelig ikke-klassespesifikt +spelldamage gear. Trenger en skulderoppgradering nå.

 

Edit:

blackwing cabal, mish'undare og ebony flame har vel omtrent bare gått til prester hos oss

Disse items er eksklusivt til mages og warlocks hos oss. En prest vil nok aldri få noen av disse så lenge mages eller locks vil ha de, men så har vi ingen shadow priests i raidene våre heller.

6963842[/snapback]

 

Sand reaver har droppa en gang og da var det kamp om å få den, så den tror eg tar litt tid for meg å skaffe ;p

Vi har hatt en ganske bra strøm av nemesis items i BWL så det var liksom det eg fikk først og da passa eg på andre non-set items til warlocks i guilden som hadde lyst på det og trengte bedre gear.

 

Vi har også det slik at hvis mages / warlocks har lyst på blackwing, mish'undare, og ebony flame så skal de få det først, men nå er det slik at de fleste passer på disse, utenom blackwing cabal, den er det faktisk noen som har lyst på :p

Lenke til kommentar
er SM / DM et must i talents? Eller er det ok å bare sette imp corruption og life tap i affliction, specce demonology ned til sacrifice (med imp succubus istedet for fel stamina), for så å sette resten i Destro for ruin etc.?

 

Noe ala dette

6963615[/snapback]

 

Mest til raiding, men skal funke til PvP også?

Endret av Erroneous
Lenke til kommentar
er SM / DM et must i talents? Eller er det ok å bare sette imp corruption og life tap i affliction, specce demonology ned til sacrifice (med imp succubus istedet for fel stamina), for så å sette resten i Destro for ruin etc.?

 

Noe ala dette

6963615[/snapback]

 

Mest til raiding, men skal funke til PvP også?

6980589[/snapback]

 

Nja, å specce til DC uten å ta Fel Domination virker litt rart for meg i alle fall :p

 

Hvorfor ta 2 poeng i improved firebolt når du skal sacrifice pet'e ditt eller bruke succu som du har specca også for? (som er mye bedre en impen uansett mot for eksempel warriors 1vs1 og rogues :])

 

Improved immolate er jo grei nok men hvorfor ikke bare sleng bort 2 poeng i Suppresion for mindre resists?

 

Og kanskje eller ta 2 poeng i Intensity slik at du slipper å bli avbrutt hele tida når du bruker aoe.

 

Kanskje eller noe slikt som dette?

 

dette er da min mening

 

Den builden du linka hadde vel fungert ok i pvp og pve.

Lenke til kommentar
Kanskje eller noe slikt som dette?

 

dette er da min mening

 

Den builden du linka hadde vel fungert ok i pvp og pve.

6981709[/snapback]

Er svært lik den builden jeg har på min warlock, som primært brukes til raiding, men jeg har 7/21/23. Det fungerer brukbart til PvP, men det finnes bedre builds til akkurat dette. Jeg har improved vw i steden for succubus (skulle liksom være bra til grinding, helt tli jeg oppdaget hvor vanvittig mye mer effektivt det var å bare ta DS på vw i steden), og 2 poeng på improved firebolt, men ikke improved HS (siden det var så få warlocks i guildet med 1200HP HS).

Lenke til kommentar

Om du dør ofte, bruk voidwalker og la den daske litt på en mob før du begynner å gjøre skade. Bruk Curse of Agony og vent et par sekunder før du bruker Corruption. CoA gjør lite skade i begynnelsen og bygger seg opp, og noe som hjelper voidwalkeren å holde på aggro.

 

Bruk Life tap for å få mana tilbake, og bruk Drain life for å få helse tilbake. Kjøp gear med endingen "of the eagle", det gir en grei balanse mellom helse og mana.

Lenke til kommentar
ok, men dør ikke av creps, men ble med i BG i går og ble slaktet av en bakstab :(

6998579[/snapback]

 

Det er lurt og skrive at det er i BG det gjelder da:D Det som har skjedd er nok at du har møtt på en twinka lvl 19 rogue eller noe. Når jeg sier twinka så mener jeg en fyr som har en lvl 60 som main og har brukt 100vis av gull på og gjøre mest mulig skade med den. Det er en hobby for de som har lite og gjøre og har en main som er lvl 60. Bare vent til lvl 35 eller noe. Da er det mye gøyere og være i BG siden du gjør mer skade, pluss at du ikke blir drept på ett slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...