Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Sa jeg at det var en grindespec? >_<

 

Red.: Hva faen? Ingen Concentration for grinding? Improved Curse of Agony? 2/5 Bane og imp. Shadow bolt? Jada, det finnes nok noen sånne og.

Pure DPS = Destro.

 

Edit: +10% damage fra imp agony er mye, du trenger ikke Fel Consentration fordi alt dauer av de 3 instant dottene du har satt på, du har ingen nedetid, og 1300 shadowdamage ubuffet. Funker til raiding også som sagt. Og du trenger ikke banne til meg, jeg vet hva jeg snakker om.

 

Edit 2: Har du problemer med å se hva som er best for damage, da med deg en tank, en klokke og recap og besøk Servant of Razelikh Det er nå engang slik at gear og spec henger sammen. Kanskje noe annet fungerer bedre for deg. Her får du dine egne logger og forholde deg til. Eller så er det gode lock spreadsheets man kan bruke også, min erfaring er at testloggene sier meg mere.

 

Spreadsheet er fra http://www.leulier.com/ og oppdatert.

Endret av Aachel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har 1300 damage og speccer sånn? Jeg svarte kun på spørsmålet: "En god dps-spec med affliction til raiding, og raiding only".

øke

 

Nei, jeg speccer ikke sånn nå.. Jeg gjordet det da jeg hadde Shadoweave set- low crit/hit var ny på raiding, og farmet primals for å tjene gold til epic flyer :p

 

Det ligger link til armory i siggen min. Jeg farmer fremdeles litt, men jeg kan ikke chainpulle hele elemental Plateau med den speccen/gear jeg har nå. Det kunne jeg da. På den annen side gjorde jeg kanskje mellom 7-900 dps i raid med den, og nå ligger jeg på rundt 1100. Med nesten 200 mindre i + shadowdamage, men 171 i hitrating og 30% critrating raidbuffet.

 

Men den afflictionspeccen jeg postet er faktisk en bra spec for raiding, Demonic Ageis gir + 30% mer effektive Fel armor (ca +30 shadowdamage), imp agony gir + shadowdamage, fel concentration trenger du ikke for raiding, Shadowtrance er en gratis SB i ny og ne, bane/imp shadowbolt er for ørlite raskere SB cast SI vil øke damage din dotter gjør, samt øke damage fra andre locks og shadowpriests når den er oppe.

 

Dersom du har over 20% i critrating, samt over 160 i hitrating ville jeg ha vurdert Ruin i stedet for UA. Men jeg har ikke tid til å sette opp regnestykket nå.

 

En annen spec jeg hadde mye moro og bra resultat med, var å specce ned til Dark Packt på affliction treet + Ruin. Siden mye SB spamming er manaintensivt.

 

Dersom du poster link til din armory, kan jeg helt sikkert foreslå en spec som vil være maksimal for deg, siden det som er max for en lock ikke nødvendigvis trenger være best for en annen. Også socketing, enchants osv kan justeres. Det verste jeg ser er locks som putter rene stamina gems i gear :p

 

Eller stamina enchants andre steder enn på boots (some neste gang jeg enchanter vil få +9 stam/runspeed.)

Lenke til kommentar

Altså, specs kan jeg fikse selv, slapp av. Dessuten er ikke warlocken min 60 ennå (gamle er, men har byttet server). Cabiri i signaturen. Vet at hun er lawlguard nå, og jeg kommer til å specce vekk etter 60. Planlegger Incinerate og spellfire på 70. 0/21/40.

 

Red.: Kan gems også, slapp av. :)

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Shadowbolt er bedre!

Helt klart =)

 

Med imp-sac og spelfire wil du sannsynligvis likevel komme bedre ut enn de fleste som dinger 70. Og det kan jo være moro og ha prøvd det. Men jeg er ganske sikker på du vil se stor forskjell vs en lock som saccer succu og går for + shadow.

Endret av Aachel
Lenke til kommentar

Vel, tingen er at denne aldri skal forbi Karazhan, og av inntrykket jeg har fått (er smertelig klar over at SB scaler bedre) er Incinerate best. + Ser morsomst ut, tbh.

 

Men jeg har fortsatt ikke valgt specilization (har nok tailoring, men er ikke 60 ennå. Skal transmute på alle cooldowns fra 60->), så kan fortsatt velge shadoweave. Convince me!

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Conflagrate blir neppe mye brukt uansett.

 

Men hvordan er det med scale + gear pre-karazhan? Regner med å ha 5stk crafted med gems og enchants øyeblikket jeg runder 70.

 

Er du sikker på at du ikke skal forbi Karazan? Med firespec kan du i allefall holde Strawman desorientert =)

 

Egentlig er ikke jeg noe god til å overbevise noen. Men man må noen ganger prøve og feile. Det som er litt dumt med shadoweave/spellfire er at det koster så mye å feile.

 

Med Spellfire er du nødt til å gå destro.

 

Med shadoweave fungerer affliction best. (noe + hit, ingen +crit, og høy + shadowdmg)

 

Destro vil ikke fungere i Kara, dersom du har spell hitrating under 100, helst bør den være over 160. Nå har jeg ikke sjekket hva du kan få i hitrating på spellfire+resten av det gear du har tenkt å skaffe deg. På trash vil det nok fungere, men det er bossfightene som teller, og det er de andre også ser på.

 

Men du vil jo få en indikasjon på hva som funker best med å besøke Servant of Razelikh. Sørg bare for at alle forhold er like under testene (samme buffs, samme tid etc bruk misnt 1 minutt, helst 5, på hver test.) Se på total damage/dps og hvor lenge du kan gå før du er oom (så vet du når, og hvor ofte du må lifetappe/dark packt) Det gir deg mye bedre svar enn noen her på forumet kan gi. Det kan du gjøre før du går til anskaffelse av dyr armor. Det er tross alt billigere å respecce og gå tilbake å teste mer, enn å lage feil type armor.

Lenke til kommentar
Siste casten går til refreshing av immolate.

 

japp.. men for meg var det Curse of Shadow + shadowboltspam som ga de høyeste tallene. Omtrent det samme ga Curse of Doom + shadowboltspam, med CoS=høyere total raiddps

 

Og ettersom min critrating har gått opp tror jeg CoD sakker akterut. På Moroes er den et must da.. Hit for 23k er bra :D En normal Shadowbolt er rundt 3.5k i raid, crit er rundt 8k, og alt annet (f. eks å kaste corruption/agony) gjør at min dps går ned.

 

Jeg forsøkte også rotation med inci/immo/conflag/searing pain i forskjellige varianter, og etter anvisning fra locks med firespec. (macros for perfect casttiming etc) men sorry.. firespells kom dårligst ut totalt.

Lenke til kommentar

Fordi:

 

#1 Det ser gøy ut.

#2 Ytelsen i 5mans er ikke ille.

#3 Det ser gøy ut.

#4 Affliction i grupper finner jeg ikke voldsomt artig, bare pes.

#5 Det tar for lang tid å komme til 70 med min potensielle elemental shaman.

#6 Jeg vil ha en nuke-klasse.

#7 Det ser gøy ut.

 

Derfor. :)

 

Regner med at det er 5man/heroics det kommer til å gå i.

Lenke til kommentar
Fordi:

 

#1 Det ser gøy ut.

#2 Ytelsen i 5mans er ikke ille.

#3 Det ser gøy ut.

#4 Affliction i grupper finner jeg ikke voldsomt artig, bare pes.

#5 Det tar for lang tid å komme til 70 med min potensielle elemental shaman.

#6 Jeg vil ha en nuke-klasse.

#7 Det ser gøy ut.

 

Derfor. :)

 

Regner med at det er 5man/heroics det kommer til å gå i.

 

Ja.. affliction i 5 mans er kjedelig, ingen tvil. Men er det store tall du er ute etter, shadowspecftw. Så får du heller bare begyne å sette deg inn i hvordan warriors/druids/paladins tanking fungerer (så du kan fortelle dem hva de gjør feil, evt dersom Warrior spør - hva er defensive stance?, vet du at du like gjerne kan ./camp), for du vil garantert bli frustrert lol. Men, Omen er din venn =)

 

Vil du ha enda større tall, team med en shaman, og en boomkin :D Og det er mulig å få shadowbolts til å nuke for 12-13k ^^

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at mainen min er Paladin vet jeg litt av hvert om paladin-tanking. Omen bruker jeg flittig i alle instance-roller, så det burde det ikke være noe å utsette på.

 

Jeg er ikke ute etter store tall alene. Det jeg er ute etter er litt pewpew, og det virker som om firespec er noe mer nyansert enn curse -> SB-spam. Store tall i seg selv er litt gøy, men om det står litt mindre for morsommere/høyere total dps, så bryr det meg fint lite.

 

Jeg har inntrykk av at fire er bedre fram til SSC/TK-nivå, og jeg har et ønske om å spille nuke-spec. Derfor finner jeg fire fram til nå bedre enn shadow. Om det skulle være veldige forskjeller i Shadows favør kan det godt hende jeg tar til vettet og går shadoweave i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...