Ondskapen Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Da har jeg bestemt meg for å prøve linux (vet det er feil...) på sånn liv cd. Hvordan gjør jeg dette?
LessThanJake Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Last ned f.eks denne, brenn og boot fra cd
Ondskapen Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Skrevet 9. desember 2005 Mega dumt spørsmål.... Hvordan booter du fra en cd?
LessThanJake Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Putt cd'en i pc'en og restart, hvis det ikke går bra(altså windows starter som vanlig), så må du endre på boot-rekkefølgen i bios.
Ondskapen Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Skrevet 9. desember 2005 Da laster jeg ned fila... Men vil jeg få tilgang på alle filene jeg har på pc`en fra før når jeg kjører linux?
Krankemot Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 må bare si at det tar tid å venne seg til... er litt anderledes en windows anbefaler deg å prøve det i en litt lengre periode
Barkster Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Last ned f.eks denne, brenn og boot fra cd 5273839[/snapback] Er dette en trial versjon?
Dahl Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Last ned f.eks denne, brenn og boot fra cd 5273839[/snapback] Er dette en trial versjon? 5274134[/snapback] Nei, Ubuntu er helt gratis.
LessThanJake Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 (endret) Det er ingen ting som heter trial, demo, share-ware, ad-ware, warez, crack-ing eller gratis i FOSS-verden ALLE programer er FRIE Endret 9. desember 2005 av LessThanJake
Ondskapen Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Skrevet 9. desember 2005 Får ikke brukt det programmet som det var linket til... det funker ikke. Kan jeg bare brenne det med windows eller?
LessThanJake Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Du kan brenne det med de fleste brnenneprogram, poenget er bare å gjøre det riktig. Du kan ikke bruke xp sin innebygde brenner, men f.eks nero går fint. Brenn det om "burn image" eller noe lignende IKKE brenn det som "bootable disk".
Ondskapen Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Skrevet 9. desember 2005 Da driver jeg å brenner med RecordNow! 7 Så får vi se om det funker...
Ondskapen Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Skrevet 9. desember 2005 Det funka ikke... Hva er det jeg gjør feil?
ttt Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Det funka ikke... Hva er det jeg gjør feil? 5274860[/snapback] Når du skal brenne cden, må du bruke alternativet "burn image" (eller noko liknande), deretter velger du bildefila du lasta ned og så starter du brenneprossesen.
tuxerator Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 (endret) Ikke brenn fila som .iso til cd'en! Hvis du har et brenneprogram kan det hende at å høyreklikke på .iso filen og velge "write to disk" eller å dobbelklikke på den vil opne brenneprogrammer og brenne imaget til cd... Ubuntu er fullstendig gratis og er en veldig enkel og grei distro... men det finnes live demoer av noen kommersielle distroer som f.eks Linspire. Du kan mounte ntfs diskene dine i Linux, Knoppix som er en annen Debian basert distro gjør det automatisk... vet ikke hvordan det er med Ubuntu da jeg sluttet med XP før jeg testet ut Ubuntu... Endret 10. desember 2005 av tuxerator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå