Gå til innhold

7800GT - Oppskrytt? COD2 hakker...


Anbefalte innlegg

Har akkuat skrudd sammen nytt system. Har satt i COD2 som fulgte med skjermkortet, og med min 19" LCD skjerm har jeg 1280x1024 i oppløsningen, og har på 2x AA og det meste annet på high eller extra.

 

Fyrte opp spillet, og det gikk glatt ei stund, men så kom det litt røyk inn i bildet og FPSen var rundt 23-33. Merkbar lagging altså. Jeg trodde 7800GT var et så bra kort at det dro i vei det meste i så "lav" oppløsning. Fikk ihvertfall intrykket av det her på forumet.

 

Og før dere spør, resten av systemet skal klare biffen. Opteron [email protected], 2 gig OCZ ram, Raptor 74 GB. Driverne er siste leveranse fra Nvidia.

 

Noen andre med samme kort og spill som har lignende ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[offtopic]

er det bare jeg som begynner å få følelsen av at man kunne brukt mer tid på å kode spillet til å se like bra ut, men ikke kreve så veldig mye mer ytelse? virker som spillprodusentene bare hiver inn så mye detaljer som mulig uten å tenke på annet enn at det skal se bra ut på 2x 7800GTX 512MB, FX57 og 2 gig med ram...

[/offtopic]

 

Jeg må si det virker litt rart ja, sjekk opp noen benchmarks med google og se om det virkelig er så fryktelig dårlig, sjekk også med 3Dmark 05 (selv om det ikke gir noe fasitsvar på om kortet er bra, men det sier vertfall ifra om det yter som det skal eller ikke) og post resultat her...

 

EDIT: var litt treig der gitt, men posten ga uansett litt mening da :!:

Endret av MasterMind2k
Lenke til kommentar

Er nok COD 2.. Har også 7800GT.. Fungerer utmerket i alle spill foruten COD 2 og BW2.. Kodinga er visst ikke helt optimalisert i de to spillene.. Er kommet ganske mange klager på forumene rundt omkring.. Selv de som sitter på high-end systemer..

 

Blir vel bedre etter et par patcher :)

 

Er ellers storfornøyd med 7800GT og anbefaler det gjerne til andre.

 

Har du prøvd kortet ditt ut ellers? Det burde funke veldig bra i f.eks. Quake 4, NFS: MW, F.E.A.R eller 3DMark serien.

 

Slugger det fremdeles kan det være noe galt, you never know..

 

/Espen

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar, holder på å laste ned 3d Mark nå.... Syntes det var rart at det ikke yter bedre, i og med at spillet er bundlet med kortet. Har også lasta ned rivatuner, må få fyrt opp litt ekstra, nå på 480/1200.

En ting jeg ER godt fornøyd med er Zalman VF700 vifte som jeg kjøpte med til kortet. På 5V, altså musestille er tempen på 7800GT 38 grader. Og det er uten kabinettvifte. (Skal kjøpe, men den som stod i kabinettet bråket forferdelig)

Lenke til kommentar

det er det som er det negative når utviklingen må gå så fort hele tide, spill produsenter klarer ikke å opptimalisere spillene sine for skjermkort før det har kommet 2 genrasjoner nye kort..

 

Spillene er også veldig presset når det gjelder deadlines, så ofte er det mye dårlig koding.

 

Skjermkortene har samme "svakheter" produsentene må spy ut nye hele tia som har potentisialet for høy ytelse, men hva hjelper vel det hvis ingen klarer å kode bra til kortene..

 

 

huff er drit dumt at det er sånn, mange nye spill lagger selv på higend pcr

Lenke til kommentar

test med : r_gpusync 1 og r_applypicmips for spill at er "egenlig" lager for sli bruker ,disse 2 linje vil optimaliser for single card

f

nb : folk med sli skal ikke test det her de skal kunne velg optiamaser for sli i meny i spille

og test uten aa og af i spill du ser ikke forskjell på og av :)

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...