Gå til innhold

7800GT - Oppskrytt? COD2 hakker...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er nok heller COD2 som det er noe feil med enn kortet, for det virker som det er veldig dårlig optimisert, og veldig krevende. tilogmed de som sitter på GTX kort har klagd på dårlig ytelse. sjekk forresten og om det er en patch til cod2 tilgjengelig.

5267111[/snapback]

 

jepp.. sitter med 2 GTX kort.. ligger på ca 40 fps... UTROLIG dårlig optimalisert!

Lenke til kommentar

Hvem er det som har utviklet COD2 egentlig?

 

Også litt forunderlig at man bare skriver "alt på max", da max for noen er innesluttet AA/AF, mens for andre bare max detaljer på teksturer. Veldig forvirrende å lese om folk som sitter med 6600GT og claimer på seg "alt max" på 1024x768, mens en annen stakkar på 7800GT sliter som en mongo. Også et veldig lsøt begrep på hva som lagg og ikke.. Bare mine få tanker om dette..

Lenke til kommentar

Jeg har 3500+ og X800Pro. Jeg kjører CoD2 i 1280x1024 med "alt på max" av detaljer, men uten AA og AF (så vidt jeg husker), jeg har også satt AA/AF til "program control" i kontrollpanelet., og her går det -glatt- så lenge man ikke spammer for mye røyk. Dette er dog bare i singleplayer, har ikke testet spillet i multiplayer. Jeg ble veldig positivt overrasket over hvor fint spillet kjørte på min maskin i den oppløsningen, jeg trodde egentlig at det var av den "nye generasjonen", og mitt skjermkort godt plassert i mellomspekteret i den gamle.

 

Forskjellen jeg merker i røyken, er spesielt at lyden skraper litt, og ting går ikke lenger like hakkefritt som før, men det er fremdeles 100% spillbart. Tipper FPS-en da kanskje legger seg på rundt 40-50, uten at jeg kan garantere noe.

Lenke til kommentar

Syns også dette spillet virker dårlig optimalisert. Nå sitter ikke jeg med allverdens hardware, men jeg syns dette spillet går like fint på min kones pc med dx7, som på min med dx9. (omtrent samme innstillinger ellers) Og det er ganske stor forskjell på de maskinene. Ser ikke mye forskjell i grafikk, men forskjellen i fps er enorm, og da snakker jeg i hennes favør. (hun har radeon 9500 og jeg har 6600 GT)

 

Jeg ligger på rundt 20 fps i 1024x768, "alt" på high og 2xaa. Og jeg opplever enda ganske heftige framedrops. Jeg kommer til å stille ned på grafikken, men jeg lurer litt på da om det lønner seg å stille innstillingene på medium i dx9, eller high i dx7 f.eks?

Lenke til kommentar
Tusen takk min unge mann  :) OT: Har du bf2? Oppleverdu mye fps drop i det spillet?

5274464[/snapback]

 

 

nei bf 2 hakker ikke så lenge alt er på high og texture er på medium pga rammen og da har jeg mellom 80-40 FPS ja det er litt plagsomt med slik fps variasjon

 

men nok of topic

5276867[/snapback]

Ang. Fps drop i BF2. Jeg kjører en oppløsning på 1280X960@85Hz, ligger da på 50 til 90fps i FRAPS med alt på high + 4XAA/AF. Synes det glir ganske bra. Men greia er den at i BF2: SF så får jeg slike ekle fps drops når jeg spiller på mørke baner og spesielt når jeg bruker nightvision goggles. Lurer på om andre har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

ja opplever akkurat det samme her, som du sier. Egentlig godt betryggende og høre at det ikke er bare meg hehe. I Bf2 ligger jeg på 50 - 60fps konstant i 1280x1024@60Hz (LCD) å det glir bra, men i SF på mørke baner ligger jeg på 30fps hele tiden..

 

Skrudde av AA da fikk jeg faktisk 60fps men datt ofte ned i 30.. Hadde ikke noe og si hvilken oppløsning det er så det er en dårlig optimisering her og gitt.. :(

Lenke til kommentar

Alle dere som har 7800gt og i den klassen og har rundt 60fps på cod2, det er merkelig. Burde å hatt høyere..

 

Skru av :sync everyframe på graphic option hvis jeg ikke tar helt feil.

Ta optimise for sli på yes. Da skal den stige litt mer. Og hvis du vill ha den enda høyere skrur du av shadows og smoke edge greia..

 

også skriv i console /com_maxfps 125 ;)

Lenke til kommentar
Alle dere som har 7800gt og i den klassen og har rundt 60fps på cod2, det er merkelig. Burde å hatt høyere..

5280465[/snapback]

Går utifra at du her mener oppløsning 1280x1024

jeg har spilt en stund nå i kveld og min fps varierer i fra 25-60 med 1280x1024 oppløsning

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Nå testet jeg med FRAPS på "Warlord" i BF2: SF, og jeg var nede i 26fps enkelte steder, og da merker man at det ikke glir like glatt lengre. Det er litt merkelig i grunn, for det virker som at det glir glattere i BF2 enn i SF. På "Strike at Karkand" ligger jeg aldri under 50fps, mens i SF glir det dårligere, veldig dårlig på enkelte maps, som jeg allerede har nevnt. Det kan kanskje hjelpe med optimaliserte drivere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...