Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL modem: Gir ikke ut IP..


Anbefalte innlegg

Nå har vi fått koblet modemet opp på nett (alle tre indikatorer lyser grønt) men modemet vil ikke gi ut IP adresse slik at man kommer seg ut på nett. DHCP er aktivert på modemet (Speedtouch 510i) men vil ikke gi fra seg en IP adresse, hvaenn man gjør!

 

Maskinen står på "Motta IP" i nettverkskonfigen. Jeg er dreven innenfor nettverk og dette er første gang jeg opplever noe slikt!

 

Hvordan får man ordnet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal koble denne oppmot Linksys WRT54G ..og ingen av de veiledningene viser noe spes konfig oppmot en ruter.

 

Tror det er bridgemodem ja.

 

Edit:

 

Leser

Telenor bruker i dag standarden PPPoE for overføring av ADSL. Når du har et bridgemodem må PPPoE-klienten installeres på pc-en, (eller eventuelt på en ruter mellom modemet og pc(-ene). I PPPoE oppsettet må du legge inn ditt online brukernavn (hele e-postadressen) og passordet du har fått fra Telenor."

 

Skal jeg slå av PPPoE på modemet og heller sette opp PPPoE på ruteren?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
jeg skal koble denne oppmot Linksys WRT54G ..og ingen av de veiledningene viser noe spes konfig oppmot en ruter.

 

Tror det er bridgemodem ja.

 

Edit:

 

Leser

Telenor bruker i dag standarden PPPoE for overføring av ADSL. Når du har et bridgemodem må PPPoE-klienten installeres på pc-en, (eller eventuelt på en ruter mellom modemet og pc(-ene). I PPPoE oppsettet må du legge inn ditt online brukernavn (hele e-postadressen) og passordet du har fått fra Telenor."

 

Skal jeg slå av PPPoE på modemet og heller sette opp PPPoE på ruteren?

5266135[/snapback]

 

Koble fra speedt. til wrt54g på wan porten.

Bare logg inn på wrt54g'en din og sett den opp til å koble opp PPPoE.

 

Skriv inn brukernavn og passord der, så skal vel ting funke...

Er slik jeg har det iallefall..

 

 

Edit: wlan != wan :)

Endret av connect
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...