Gå til innhold

AOE III - spillet krasjer hele tiden


Anbefalte innlegg

Har store problemer med dette spillet. Krasjer i ett kjør og går tilbake til windomws (XP professional m service pack 2).

Flere som har dette problemet?

Har følgende hardware:

Hovedkort abit NF7s med cpu athlon xp 3800+

grafikk - Ati radeon 9800 ultra

1024 mb dual ram

Har prøvd å sette instilllinger lavere men problemet er der fortsatt. Ingen problemer med andre spill.

På forhånd takk for eventuelle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har store problemer med dette spillet. Krasjer i ett kjør og går tilbake til windomws (XP professional m service pack 2).

Flere som har dette problemet?

Har følgende hardware:

Hovedkort abit NF7s med cpu athlon xp 3800+

grafikk - Ati radeon 9800 ultra

1024 mb dual ram

Har prøvd å sette instilllinger lavere men problemet er der fortsatt. Ingen problemer med andre spill.

På forhånd takk for eventuelle tilbakemeldinger.

5262732[/snapback]

 

 

Har du de nyeste driverene installert på pc'n din da?

jeg har fx5800 måtte legge inn de aller nyeste driverene der for å få det til og starte

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hatt noe problemmer og jeg har spilt på en ganske mye dårligere PC enn du har. Jeg hadde litt trøbbel med en dll fil til DirectX9C som jeg tydligvis ikke hadde, men jeg klarte å fikse det. Det kan ikke være at kjølinga du har er for dårlig og CPU eller GPU blir for varm da? Tvilsomt når det går fint på andre spill, selvsagt litt avhengig av hva de andre spillene er da.

Lenke til kommentar

Takk for svar

Har skiftet til catalyst driver 5.11, men spillet krasjer like herlig.

rettelse hardware:

cpu xp3200+

grafikk: ati radeon 9800 pro ultimate edition

 

Spill som f.eks. Farcry går som en drøm og ser veldig bra ut, det er kun AOE III som er et problem. Bug? Kommer det noen patcher snart som skal fikse slikt?

Lenke til kommentar

Takk.

Prøvde patch 1.01, den hjalp ikke. 1.02 ligger ikke klar på den offisielle siden til AOE 3 enda, men det står info om den. Står ingenting om fixing av krasj, det handler mest om lydproblemer og nettverksproblemer, samt litt større maps. Har bare spilt i singelplayer og campaign så det ser ikke ut til at en slik patch kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar

Av en eller annen grunn har spillet ikke krasjet de 2 siste gangene jeg spilte (krasjet de første gangene etter oppdatering til 5.11, men ikke nå lenger) Har også i går autopatchet og det ser fortsatt ut til at det er stabilt nå. Har kun prøvd litt campaign i denne perioden det har gått bra, så får se hvordan det går videre. Regner med at autopatch la inn den siste patchen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...