Gå til innhold

Uklart bilde med Logitech QuickCam Messenger


Anbefalte innlegg

Det er ikke noe stort problem, men jeg har aldri helt klart bilde..

Det er konstant "snø" i bildet liksom.. Noen ganger mye, andre ganger lite.. Har prøvd å justere innstillinger, hvitbalanse, gamma og alt det der.. men ingenting hjelper i særlig grad.. :dontgetit:

 

Er dette fordi det er et billig kamera eller er det noe galt med selve kameraet?

 

wXP_154904_01.jpg

 

Sånn +-, noen ganger bedre, noen ganger værre..

Endret av alansmith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på Logitech Pro 4000 og Creative Live! Ultra som begge ser bra ut..

Jeg har ikke de beste lysforholdene her på rommet og trenger derfor et kamera som takler det..

 

Men er litt vanskelig å se hvilket av de to kameraene som er det beste..

 

Liker egentlig Logitech sin variant, da dette er lettere å vri litt rundt på og sånn..

 

Men skal jeg satse på Logitech da eller kanskje?

 

Er så vanskelig å bestemme seg..

 

Skal kjøpe meg en LCD også, men klarer ikke å bestemme meg der heller..! :nei:

Lenke til kommentar
...Kjøp deg heller et DV-kamera og bruk det som webkamera. Kanskje ikke den billigste løsningen. Men utvilsomt bedre enn billige webkameraløsninger.

5261058[/snapback]

:thumbdown: Han kan kjøpe 3-4 meget bra webkameraer for prisen av ett ok DV-kamera.

5261177[/snapback]

 

Men vil aldri få i nærhetan av den kvaliteten du vil få med et DV-kamera. Så om du vil kjøpe et nytt webkamera med kanskje litt mindre støy (den vil nok enda være der ja) og bedre oppløsning så er jo det greit. Men personlig synes jeg ikke kvaliteten på webkameraene kan forsvare prisen på dem. Den er rett og slett alt for dårlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ok, takk for tipset  :dontgetit:

5266740[/snapback]

 

Har nettopp kjøpt Logitech QuickCam Messenger Plus og det suger big time!

Jeg har riktignok bare usb 1.1 på pc'n min. Lurer på om bildet blir bedre hvis jeg hadde hatt usb 2.0? Bildet mitt er like dårlig som det i den første posten!

 

Syns webcam er grovt overprisa og markedsføringa er helt på tryne...

Superior quality meg i ræva hehe

Lenke til kommentar
Syns webcam er grovt overprisa og markedsføringa er helt på tryne...

Superior quality meg i ræva hehe

Man får det man betaler for. Les gjerne erfaringer rundt på nettet før valg av webkamera.

 

Har en side som jeg bruker å referere til, ikke alle kameraer er testet men det gir en god pekepinne på hvilken himla forskjellen det er i kvaliteten på webkameraer:

http://cowboyfrank.net/webcams/LightCompairsons.htm#comp

Klikk på de øverste bildene av Frank for å se de kameraene han har testet under ulike forhold (belysning).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...