Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem:KEYBOARD ERROR OR NO KEYBOARD PRESENT


Anbefalte innlegg

Hei,

Det har oppstått et problem når jeg booter pc'en min, alt funket fint i går kveld, men i morges da jeg skulle starte den får jeg denne meldingen:

KEYBOARD ERROR OR NO KEYBOARD PRESENT

 

så står det at jeg kan trykke F1 eller Del for å gå videre, men keyboardet funker ikke. Jeg har testet alle usb portene for keyboardet og ingen virker.

 

Hva kan dette være? kan keyboardet tatt kvelden i løpet av natta? Kan hovedkortet være skadet?

 

Hovedkortet mitt er et Asus A7N8X Deluxe, som jeg har hatt noen år nå.

 

Hadde vært fint om noen kunne gitt meg svar på dette, evt. med hva som kan være galt og gode løsninger på problemet.

 

takk på forhånd

 

rgla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Takker for svar,

Det er et usb keyboard, og for å få klemt det inn i en ps2 port må jeg vel ha en overgang, noe jeg ikke er helt sikker på at jeg har, skal leite gjennom noen esker med utstyr å se om jeg finner noe.

Det rare er jo at jeg har brukt dette keyboardet i mange år nå, som usb, hvorfor skal det da slutte å virke.

 

mvh.

rgla

Lenke til kommentar

Jepp hepp,

Da har jeg fått nytt keyboard og alt fungerer i skjønneste orden.

Jeg var ganske pessimistisk innstilt til at det bare var keyboardet som var ødelagt, trodde det var keyboard chip'en på hovedkortet eller noe så jeg ble overrasket da det funket med nytt keyboard.

 

takk for hjelpen,

da er det vel bare å stenge tråden.

 

rgla

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...