Gå til innhold

Billigere å kjøpe R3 fra england?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har nå, helt siden den ble lansert, gått og siklet etter Ricoh Caplio R3. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe det med en gang den kom i butikkene, men siden det nå nærmer seg jul må jeg jo ha en del penger til presanger og slikt. Derfor lette jeg litt rundt på nettet for å finne den aller billigste nettbutikken som selger R3. Alle de butikkene jeg fant ligger i england. I tre forskjellige nettbutikker derfra fant jeg kameraet til 229 pund, som tilsvarer 2 666 kr, som er hele 684 kr billigere enn den billgste norske nettbutikken (i alle fall som jeg har funnet). Da jeg tenkte at alt var i boks og at det var bare å bestille kommer moren min og sier at inklusiv moms, toll og alle andre utgifter er det billigere å bestille fra f.eks Netshop (3 350kr u. frakt)

 

Kan dette stemme eller er det billigst å bestille fra england? Hvis noen vet om en norsk fotoforhandler/netthandel som selger billigere enn £229 hadde det vært supert om du kunne si hvor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe fra utlandet, kjøp like greit fra USA, www.bhphotovideo.com er et veldig godt og mye brukt nettsted.

UK priser er høyere enn i Norge, når alt kommer til alt. Husk at du må anskaffe enten reiseadapter eller ny ledning i tillegg, fort hundrelappen.. (Og ekstra arbeid..)

 

Handler du fra BHphoto (egentlig utlandet generellt), så er regnestykket:

 

((Varekost + fraktkost) *1.25) + fortollingsgebyr fra fraktselskapet, 50-150kr.

 

 

I det siste har MANGE produkter vært såpass billige i Norge, at de få hundre kronene man kanskje sparer, er verdt det med tanke på Norsk garanti og forbrukerlov.

Lenke til kommentar

Ok. tusen takk for svarene. De ekstra hundre kronene betyr kanskje kjøp eller ikke kjøp så jeg må nok tenke over dette litt nøyere, og vurdere det med garanti og alt det der. Igjen tusen takk

 

EDIT: Vet ikke om du har merket det, men bhphotovideo.com selger ikke R3

Endret av Corn Flakes
Lenke til kommentar
Heisann.

 

Jeg har nå, helt siden den ble lansert, gått og siklet etter Ricoh Caplio R3. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe det med en gang den kom i butikkene, men siden det nå nærmer seg jul må jeg jo ha en del penger til presanger og slikt. Derfor lette jeg litt rundt på nettet for å finne den aller billigste nettbutikken som selger R3. Alle de butikkene jeg fant ligger i england. I tre forskjellige nettbutikker derfra fant jeg kameraet til 229 pund, som tilsvarer 2 666 kr, som er hele 684 kr billigere enn den billgste norske nettbutikken (i alle fall som jeg har funnet). Da jeg tenkte at alt var i boks og at det var bare å bestille kommer moren min og sier at inklusiv moms, toll og alle andre utgifter er det billigere å bestille fra f.eks Netshop (3 350kr u. frakt)

 

Stemmer det som moren din sier 229*11.62=2660 pris uten avgifter

(2660/100)*124=3298kroner

3298kroner + postens avgift for å gi deg regning for mva 150 kroner = 3448.4

 

I tillegg kommer eventuel frakt hvis du ikke har regnet det med i prisen, også må du jo tenke på den garantien du taper.

Lenke til kommentar
Stemmer det som moren din sier 229*11.62=2660 pris uten avgifter

(2660/100)*124=3298kroner

3298kroner + postens avgift for å gi deg regning for mva 150 kroner = 3448.4

 

Æsj.. stygge toll og moms og sånt. Trodde virkelig jeg hadde kommet over en økonomisk løsning her. Får vel bare vente til netshop får de på lager, hvilket sikkert ikke blir før etter nyttår, så da kan jeg med god samvittighet blåse litt mer penger i julepresanger.

 

Takker for svarene

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...