Gå til innhold

Punk musikk, noen som vet?


Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Henrikmain har skjønt det ser jeg.  :woot:

5302364[/snapback]

Nei. Han nevnte verken The Offspring eller Pennywise. Hadde glidd rett inn i listen hans. :mad:

5304021[/snapback]

 

Hm, sant nok, det var en liten glipp. Har samtlige utgivelser av Offspring (bortsett fra den siste), så de hører hjemme på listen min. Pennywise er helt OK, men er ingen die-hard fan.

Lenke til kommentar
Deathie: Utifra mine meninger og musikksmak så har han skjønt det. For min egen del så er ikke Offspring noe å rope hurra for, mens Pennywise er sånn passe brukbart.

5306916[/snapback]

Utifra flere millioner andre folk sine meninger bør Offspring være på listen, da det er et av punkhistoriens mestselgende band. :ermm:

 

Pennywise er kanskje ikke like kjent, men musikken deres er meget lik Offspring sin. Og sammenlignet med bandene på listen, burde det ha vært på listen, IMO. Dette er dog litt mer opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar

Nå hører det til med sjeldenhetene at høye salgstall er synonymt med høy kvalitet, men akkurat Offspring synes jeg er et bra band som fortjener å havne på listen. Det var kun en glipp at de ikke var der fra før. Jeg må innrømme at jeg ikke synes de to siste utgivelsene har vært noe særlig å hoppe i taket for, men de har tross alt klassikere som "Ignition", "Smash" og "Ixnay On The Hombre" på samvittigheten.

 

Pennywise synes jeg (med unntak av noen enkeltsanger) var et urkjedelig band fram til utgivelsen av "Land Of The Free" og "From The Ashes", men la dem til på listen mest pga de to nevnte utgivelsene, samt det faktum at de tross alt er et viktig band innen skatepunken.

Lenke til kommentar
Deathie: Utifra mine meninger og musikksmak så har han skjønt det. For min egen del så er ikke Offspring noe å rope hurra for, mens Pennywise er sånn passe brukbart.

5306916[/snapback]

Utifra flere millioner andre folk sine meninger bør Offspring være på listen, da det er et av punkhistoriens mestselgende band. :ermm:

 

Pennywise er kanskje ikke like kjent, men musikken deres er meget lik Offspring sin. Og sammenlignet med bandene på listen, burde det ha vært på listen, IMO. Dette er dog litt mer opp til hver enkelt.

5308284[/snapback]

 

Vel, nå tidens Offspring vil jeg ikke kalle for punk, ikke nærheten engang. Første skiva var bra, men resten av det de har gitt ut er ikke så bra mener jeg. Dessuten så kom jeg med mine synspunkter, ikke hva millioner av andre mennesker mener. ;)

Lenke til kommentar
laster du ned mye musikk, eller drar du i butikken å kjøper plater 2 ganger i uka henrikmain? Syntes mennesker med stor respekt for musikk generelt, er de som bruker penger på plater. det virker litt sånn ihvertfall :)

5308929[/snapback]

 

Laster ned endel, særlig det som er vanskelig å få tak i i Norge, men kjøper også ganske mye. Samlingen min er vel på ca. 200-250 album, med så godt som bare punkrock, hardcore, death metal og black metal.

Lenke til kommentar
Deathie: Utifra mine meninger og musikksmak så har han skjønt det. For min egen del så er ikke Offspring noe å rope hurra for, mens Pennywise er sånn passe brukbart.

5306916[/snapback]

Utifra flere millioner andre folk sine meninger bør Offspring være på listen, da det er et av punkhistoriens mestselgende band. :ermm:

 

Pennywise er kanskje ikke like kjent, men musikken deres er meget lik Offspring sin. Og sammenlignet med bandene på listen, burde det ha vært på listen, IMO. Dette er dog litt mer opp til hver enkelt.

5308284[/snapback]

 

Vel, nå tidens Offspring vil jeg ikke kalle for punk, ikke nærheten engang. Første skiva var bra, men resten av det de har gitt ut er ikke så bra mener jeg. Dessuten så kom jeg med mine synspunkter, ikke hva millioner av andre mennesker mener. ;)

5309010[/snapback]

De er ikke i nærheten av punk nei? Hvilken musikk er det snakk om her da? :ermm:

 

Grunnen til at jeg nevnte at Offspring er et masseselgende band, er fordi trådstarter er på jakt etter alternativer innen punk. Enig? Da vil du vel ikke påstå at det er så hinsides å bruke dette som argument? :dontgetit:

Lenke til kommentar

For meg så er det hvertfall ikke punk. Og som du sikkert vet så er det lov å komme med egne meninger på et forum, noe jeg har gjort i dette emnet. Skal jeg nevne Offspring fordi andre mener at jeg bør nevne Offspring? Det er vel heller du som ikke liker at jeg ikke finner Offspring verdige nok til å nevnes. Det er vel det som er problemet.

 

Du liker Offspring, det er greit for meg, det er din musikksmak.

Jeg liker ikke Offspring, det er ikke min greie, og sånn kommer det til å bli. Så enten godtar du det eller ikke.

Lenke til kommentar
For meg så er det hvertfall ikke punk. Og som du sikkert vet så er det lov å komme med egne meninger på et forum, noe jeg har gjort i dette emnet. Skal jeg nevne Offspring fordi andre mener at jeg bør nevne Offspring? Det er vel heller du som ikke liker at jeg ikke finner Offspring verdige nok til å nevnes. Det er vel det som er problemet.

 

Du liker Offspring, det er greit for meg, det er din musikksmak.

Jeg liker ikke Offspring, det er ikke min greie, og sånn kommer det til å bli. Så enten godtar du det eller ikke.

5310501[/snapback]

1. Du kan ikke forandre definisjonen på punk.

2. Om en person jeg aldri har møtt før ikke liker Offspring, er for meg likegyldig.

3. Jeg har aldri sagt at du skal like Offspring. Men jeg sier igjen at trådstarter leter etter allsidige punkband han kan høre på, og da er det ikke veldig irrelevant å nevne Offspring, om du liker dem eller ikke.

Lenke til kommentar

1. Jeg har ikke forandret defisjonen på punk. Jeg vet godt hva punk er, og nye skivene til Offspring er ikke punk. Er nok mange som er enig der. Bare fordi du og mange andre sier det er punk, så bør ikke jeg være enig.

 

2. Vel, det virker faktisk ikke sånn.

 

3. Ja, jeg vet at trådstarter leter etter allsidige punkband han kan høre på. Hvilke band jeg velger å nevne har du ingenting med å gjøre. Igjen så virker det som du vil at jeg skal nevne Offspring, noe jeg ikke kommer til å gjøre. Vil det gjøre deg glad hvis jeg lager en liten liste og putter Offspring på den listen?

 

Liten oppsummering:

 

Dette startet med at jeg sa at henrikmain har skjønt det, og at det var en finfin liste han laget. Men så kom du og klagde på at Offspring og Pennywise ikke var nevnt og at de hadde glidd rett inn. Så sa jeg at de ikke var verdt å nevnes, og det mener jeg fortsatt. Problemet her er at du faktisk ikke godtar det. Jeg prøver å forklare deg at det er mine meninger, det er mine synspunkter, og at jeg nevner de jeg mener er verd å nevne. Men så sier du at det er irrelevant å nevne Offspring om man liker dem eller ikke. Hva så? Jeg nevner da ikke band jeg ikke liker. Jeg nevner band jeg liker, det er noe du ikke helt har skjønt. Jeg gidder da for f**n ikke å nevne band jeg ikke syns er verd å nevne, og å høre på, uansett hva andre folk mener, selvom de selger millioner av plater. Nevner jeg ikke Offspring så får andre gjøre det. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat kalle de punk, de er mer eh... tull og tøys-band...

 

Men hvis du først er ute etter et tull-og-tøys band som er punk så kan du jo prøve Blink 182?

5254999[/snapback]

 

 

Suicidal Tendencies, Sum 41, Lagwagon. Me first and the gimmie gimmies og Reel Big Fish er sikkert det du er ute etter.

5255021[/snapback]

 

 

hehe!! Det e jo pop rock disse!!

 

Punk er død desverre!

Rip

sex pistols

ramones

The clash

toy dolls

5261189[/snapback]

 

Hei hei hei! Tror nok ikke Toy Dolls er borte nei. Tror de spillte i en garasje i Oslo i fjor :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...