Gå til innhold

Hvor mange Opera brukere har Hardware.no ?


bergetun

Anbefalte innlegg

Er det noen noen plass hvor jeg kan finne informasjon om hvilken nettlesere brukere bruker på de forskjellige store websidene rundt om i Norge.._

 

Hvor mange Prosent har feks Opera her på Hardware.no

 

Vet at Opera identifiserer seg selv som MSIE som default, og dermed vil en statestikk over Opera brukere være ubrukelig.

Men det må da være mulig å finne en skikkelig måte å måle hvilken nettleser som blir mest brukt..

 

Jeg har bruk Opera i 7 dager og jeg kan ikke FATTE å begripe hvorfor jeg ikke har brukt Opera før.

Litt uvant var det i begynnelsen, men det er det med alt nytt som bytter ut noe gammelt.

 

Jeg har iallfall satt opera som "Identify as Opera"

 

Nei nå må jeg komme meg tilbake til XBOXEN min for å spille Turok Evolution, Dead To Rights og Buffy The Vampire Slayer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:



Ehh...?? Hva for IE er det du har hatt da? Min Internet Explorer har
aldri
klikket... Så du må nok ha vært litt uheldig... (eller bare anti-microsoft ekstremist)


 

 

Gidder ikke lage dette om til en diskusjon om hvor ofte IE henger/kresjer, men mener du virkelig seriøst at IE aldri har hengt seg opp ?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: bergetun på 2002-09-02 15:08 ]

Lenke til kommentar

Jeg bruker Opera, og synes den er myye bedre enn IE. Spess mouse-moves eller hva det heter for noe.

Hvis opera kræsjer så er det jo bare å starte på nytt og trykke på "Fortsett der jeg var sist :smile: "

 

Men jeg må inrømme at jeg fortsatt bruker IE litt på en del sider. Designet blir jo desverre annerledes på noen sider i Opera :sad:

 

Noen som får f. eks denne siden til å virke i Opera?

 

http://www.nettavisen.no/servlets/region?n...ngel&section=22

 

Da mener jeg å holde musen over og høre flash musikk. Det gjøkke jeg.

Lenke til kommentar

Jeg bruker begge to fordi begge er bra på sin måte. Der IE ikke funker bra, funker som regel Opera bedre.

Et eksempel: Etter at jeg for en dag siden installerte Win XP på nytt, klarte jeg ikke å laste ned sertifikat fra Skandiabanken på IE, funker ikke.... Vet ikke hvorfor. Men så prøvde jeg med Opera (6.4) og det gikk som smurt.... Rart... Har aldri skjedd meg før...

 

Så sånn er det.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-02 15:47, TST skrev:


Ca. 10%, men som du sier er Opera default satt til å indendifiseres som IE (noen som vet hvorfor?) så det blir ikke helt reelt.



 

Grunnen til at min står på identify som IE er at mange sider nekter Opera adgang! Men identifiseres den som IE så virker alt fint, og jeg personlig finner ikke ut hva som ikke skulle virke i Opera som virker i IE på den siden..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-02 15:47, TST skrev:


Ca. 10%, men som du sier er Opera default satt til å indendifiseres som IE (noen som vet hvorfor?) så det blir ikke helt reelt.



 

10%? Det var mange :smile:

 

Min teori om hvorfor Opera default identifiserer seg som IE er at dette er bevisst fra Opera Software sin side. Et vanlig argument mot Opera er at mange sider ikke fungerer i Opera. Mange webdesignere legger inn et javascript som sjekker browseren og hvis det er en annen browser enn IE så får du en "denne siden fungerer bare i IE. Vennligst bytt browser" beskjed. Ved å la Opera identifisere seg som IE vil du ikke få denne beskjeden og siden vil (forhåpentligvis) fungere helt flott. På denne måten demper kanskje Opera Software kritikken mot at browseren ikke viser alle websider riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...