Gå til innhold

Haster:Lite&bra jentekamera uten røde øyne, max 3K


Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått i oppgave å bestille kamera til min søster

 

Pris max 3000!

Hennes krav:

1. Min 3,98 Megapix.

2. Minst mulig røde øyne!

3. Zoom (optisk) 2,98-3x

3. Kameraet må vere lite

4. Kameraet må vere pent / appelere til jenter

5. Skjerm må vere min 2" helst 2,5"

6. Videfunksjon; helst 640x480.

7. Batteri: helst mulighet til å bruke vanlige AA.

 

Har sett på følgendes, men ingen er vel helt i tråd med "kravene" hennes.

 

Ricoh R2

 

Panasonic Lumix Dmc-Fx8

 

Casio Exelim Ex-Z50

 

Casio Exelim Ex-S500

 

Tar imot alle tips!:)

Det viktigste er at hun kan ta det med seg i vesken OG at bildekvaliteten blir bra (dvs at hun ikke får grumsete bilder og at hun slipper å fjerne røde øyner manuelt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store krav til små kamera, og som du selv har sett er det ingen som oppfyller alle ønskene hennes. Hvilke kompromisser vil hun godta? Design er smak og behag og du er nok bedre skikket til å vite hva hun vil ha enn jeg er, så jeg gir noen anbefalinger basert ut fra kvaliteten på kameraene istedet. Om hun kan leve med en størrelse litt over 'se hva jeg har sløst bort penger på' minidesignkamera, så bør en absolutt ta med Nikon Coolpix 5900/7900 i vurderingen. Disse gir meget gode bilder og mulighet til å fjerne røde øyne i kamera. Selv om 7900 ligger innenfor budsjett kan det være like lurt å ta den rimeligere utgaven og heller kjøpe med ei veske og/eller minnekort. Om vanlige batterier (LR6/AA) prioriteres bør en se på Canon a610/620 kameraene, ikke av de minste der ute, men går definitivt neddi ei veske og gir muligheten til å vokse fototeknisk med mange manuelle innstillinger i tillegg til 'pek og klikk'. 4x optisk zoom og dreibar skjerm er et godt argument for disse, da en kan ta foto i alle vinkler samt beskytte skjermen uten ekstra veske i veska. Canon Ixus 40/50/55 er mer aktuelle om størrelsen er mer viktig. Må vel legge til Fuji Finepix F10 på lista også grunnet god billedkvalitet. Til sist kan en vel nevne HP 717 som det rimeligste alternativet men, som med nikon, mulighet til å fjerne røde øyne i kameraet, ellers er erfaringen min at det er frustrerende tregt og batterikapasiteten begrederlig. Når det gjelder den lista du selv har satt opp vil panasonic kameraet være et klart valg ut fra billedkvalitet.

 

Det kan være en lidelse å gå igjennom jungelen av kamera for å finne et som passer høvelig innenfor et budsjett, en får aldri både og etter min erfaring, og det nytter ikke se seg blind på spesifikasjoner, det må 'passe i hånda' også. Jeg har vært sjeleglad for returretten mange ganger når det har vist seg at det nye kameraet overhode ikke passet meg, men lykke til med jakten!

Lenke til kommentar

Tror F10 og F11 mangler mulighet for digital fjerning av røde øyne i kameraet. Det kan lett gjøres på datamaskin i etterkant, men om man ønsker å slippe dette, eller levere minnekort rett til fremkalling eller lignende, så er det greit å merke seg dette. I så måte er nok 5900 evt. 7900 de beste valgene her. Bildekvaliteten er også helt på høyde med F10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...