Gå til innhold

Ønsker forslag til Priest-build

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Driver å eksprimenterer litt med forskjellige karakterer. For tiden har jeg en lvl 22 shaman som jeg er rimelig fornøyd med. Men, jeg vet ikke helt om shaman var klassen for meg, så jeg har valgt å satse på en priest i tillegg. Håper å gjøre det til min main-char.

Jeg ønsker forslag til hvilken talent-vei jeg kommer lengst med til både pve og pvp. Har lest litt rundt om kring, og det ser ut som om det er delte meninger med enten disc/holy eller disc/shad. Det kommer vel som sagt litt an på hva man satser på av pve og pvp.

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var shadow jeg hadde planer om å satse på.

Ps. fann ut at det var en priest-tråd her på forumet. Beklager.

Hva sier dere om build på pve kontra pvp?

Skrevet (endret)

Kjør shadow til du får shadowform, fordi den er viktigst (også husk Spirit Tap, den hjelper veldig på solo grinding/farming). Og fortsett videre i Discipline. Og jeg anbefaler deg å til slutt bruke et par poeng i Holy.

Når du er blitt lvl 60 burde builden se ca slik ut: Grei 60 Build

Denne builden funker greit i PvP, greit til farming og greit til instancer som LBRS, Strat, Scholo og UBRS. Du kommer nok til å kjøre disse instancene et par ganger. Hvis du senere skal til ONY/MC/BWL må du sikkert respecce til Holy/Disc. Men med 10 disc og 10 holy klarer du UBRS helt fint.

Hvis du er mer PvP person bør du heller fjerne 2 poeng fra Spiritual Healing for å få nok til Silence og Vampiric Embrace (og bytte ut 2 poeng fra Imp Mind Blast til Imp Psychic Scream, må jo ha 2 poeng der for å få Silence).

Endret av Scarface^
Skrevet (endret)

Opp til du begynner med raid instancer er det veldig liten forskjell på healing ved holy eller shadow. Personlig hadde jeg denne builden opp til level 60, og litt i level 60, funket fint med shadow i ubrs pickup groups.

Endret av Zevz0r
Skrevet
Denne holder jeg på med

5253252[/snapback]

Ganske mye det samme her, men grindemessig syns jeg 5/5 i Wandspec hjalp på. Det gikk på bekostning av Mental agility. Imp. shield + wand + dot = særdeles mana-effektiv grinding.

Kjenner man mager som gidder å conjure bøttevis med vann, kan man selvfølgelig gå helt agurk med MB+MF. Med en del +spelldmg-items og shadowform er det veldig, veldig artig. :)

Skrevet
Har en venn 60 Shadowpriest som spiller på Frostwhisper! Knuser alle horde's!

5259813[/snapback]

Var det et forslag til build....?

Jeg sier meg enig med at shadow går mye fortere enn holy/disc og grinde med, sier seg selv egentlig.

Skrevet (endret)
jeg liker denne best for shadowpriest.

5263584[/snapback]

vil si meg ganske enig i den.

holy tallents har ikke noe å gjøre i en shadow build imo.

for healing burde du plukke opp det meste av snacks fra disc og litt holy. eller kutte ned på shadow for å plukke opp mer fra disc. vist du ikke går for gheal da, da burde du nok gå dypere inn i holy.

Endret av JRL
  • 4 uker senere...
Skrevet

For ikke å lage en ny topic, så spør jeg her:

Jeg og noen venner spiller sammen hele tia, altså, vi har spilt i gruppe siden lvl 1. og spiller bare sammen når alle kan. Jeg er preist i gruppa og er main healer. Kunne noen gitt meg en fin heale-build. Jeg har gått på Holy hele tia men er ikke sikker på hvilke talent jeg skal ta... Kan vel ikke ta alle?

Skrevet

Det er bare tull at man må ha 10 poeng i disc og 10 i holy for og "kunne fint klare seg" i ubrs, bare peis på fult i shadow og etter det gå på disc og få improved pw:s.

På 60 vil jeg anbefale en 31/20 build.

31 points i disc og 20 i holy.

Skrevet

Kan kopiere en post fra Multiplayerstrategies hit, shadowpriest-spec som jeg har fulgt, den virker ganske greit solo.

Some notes:

- This is for solo-purposes, but you can also DPS in groups....just watch your agro...and wear INT gear in instances.

- Keep in mind, you can heal almost as good as a holy priest, so if you get any lip from groups about you being shadow and can't heal, either say: "The holy tree sucks, I might as well be shadow as I can heal almost as good as a holy priest", leave and get another group or just say you are holy (most people can't tell the difference. Of course, don't use shadow form or mind flay )

- Wear +DAM (shadow) gear. When you are using channeled spells (ie. Mind flay), you get the full benefits of the +dam.

- This template is geared for normal servers. If you are on a PvP server, check out Mongoose's section for his PvP templates. Some talents need to be switched around and you may move in to disc sooner.

- Leveling can be a bitch some times, but stick with it. You will be the most popular kid in school when you hit 60. Consider re-speccing to Holy/Disc at this point to be even more popular :)

Races: Undead for horde (Devouring plague), Dwarf for alliance (fear ward).

Professions: Gathering to AH for cash (mining, skinning, herbalism in that order)

Here's the template with level progression:

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...550202210315151

10-14 Spirit Tap

15-19 Black Out

20 MF

21-22 Improved MB

23-24 Imp P Scream

25-27 Shadow reach

28-29 Imp SW:P

30 VE

31 Silence

32-36 Shadow weaving

37-39 Darkness

40 Shadow form

41-42 Darkness

--Discipline--

43-47 Unbreakable will

48-50 Imp shield

51-52 Imp PW:Fort

53-57 Mental Agility

58-60 Imp Inner Fire

After lvl 42 you will have +40% to your shadow-dam. Quite impressive, no? :)

Spell order would be something like this: Shield, (MB), SW:P (whilst backing up), MF until dead.

I have found that I don't need to use Mind Blast that often (hence only 2 points in imp MB), as MF will give the same dam for half the mana. However this depends on your current ranks of MB and MF comparitively. The levels just before you get a new MF, may be hard, so feel free to toss in a MB or two to speed things up :)

(All Credit to JackieO of MPS, great work)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...