Gå til innhold

Nye 90 nm-grafikkbrikker til neste år


Anbefalte innlegg

<Litt sarkastisk> Hvorfor brukes da FPS som mål på ytelse hvis det ikke er helt andre ting som betyr noe for ytelsen?

Så alle som nå sitter med 2 GiB systemminne på grunn av diverse spill er helt på jordet? Jeg har i hvert fall ikke sett noen tester som viser noe særlig bedre fps enn med 1 GiB.

 

CoD2-demoen viste veldig betydelig ytelsesforbedring for X800 XL 512 MiB. Jeg lurer litt på hva som skjedde der.

Link?

X800 XL slår X850 XT PE (AMDZone)

 

Vel, hvis man ikke tror på testresultater så er det klart ingen har bevist noe som helst og da går man fort i ring. Det kan kanskje også forklare hvorfor du ikke har noen kilder/linker som støtter det du sier.

5262169[/snapback]

Se på linken MistaPi ga for Doom 3, der har du bevis for ett spill i det minste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<Litt sarkastisk> Hvorfor brukes da FPS som mål på ytelse hvis det ikke er helt andre ting som betyr noe for ytelsen?

 

Vel, hvis man ikke tror på testresultater så er det klart ingen har bevist noe som helst og da går man fort i ring. Det kan kanskje også forklare hvorfor du ikke har noen kilder/linker som støtter det du sier.

5262169[/snapback]

Jeg syns du skaper deg litt her nå. Det å være kritisk til test metodene og da dermed resultatetene burde ikke være noe nytt for deg. Det burde ihvertfall ikke være noe nytt at gjennomsnitt framerate kan være missledene. Noen få store framedrops iløpet av en timedemo kan ha en veldig liten innvirkning på gjennomsnitt frameraten i en timedemo, men kan være ganske ødeleggene for spillopplevelsen. Det er ikke dermed sagt at det er verdiløst og en løsning for å vise framedrops vil være en form for histogram, noe HardOCP gir oss og utfra [H] sine Q4 UQ tester så kan vi vel trygt si at 512MB har ingen innvirkning. Men det gjelder da den timedemoen dem har brukt, det forteller ikke oss at Q4 aldri vil ha noe utbytte av mer enn 256MB vram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...