Gå til innhold

Konkurranse: Hva har disse artistene til felles?


levolac

Anbefalte innlegg

Eric Clapton

The Subways

A Perfect Circle

Frank Sinatra

 

Den første med riktig svar innen en uke, får "Mer De Noms", debutalbumet til nettopp A Perfect Circle tilsendt i posten!

 

edit: For å unngå forslag som "Alle har mannlig vokalist" o.l. kommer det et kriterie til konkurransen: Vi er på jakt etter noe samtlige av disse artistene har gjort.

 

edit: og andre tåpelige forslag av sjangeren "alle har laget musikk" o.l. er heller ikke godkjent.

Endret av levolac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samtlige har covret John Lennon?

 

- Winston Legthigh And The Dirty Mac med Eric Clapton på gitar (og forøvrig også John Lennon som et av de andre medlemmene) covret i 1968 The Beatles-låta "Yer Blues".

 

- The Subways covret John Lennons "You've Got To Hide Your Love Away" på sitt 2005-album "No Goodbyes".

 

- A Perfect Circle covret i 2004 John Lennons "Imagine" på albumet "Emotive".

 

- Frank Sinatra har covret The Beatles "Something" som i 1969 originalt ble gitt ut på "Abbey Road"-skiva.

Lenke til kommentar

:eek:

 

Hadde ikke ventet et så imponerende svar så fort på en søndag morgen nei...

 

Du er definitivt nært inne på fasitsvaret, men siden det ikke kan sies at alle ENKELTartistene som er listet opp har covret artisten John Lennon, er ikke svaret ditt HELT riktig. Tenk litt på det.

 

Men... Wow!

Lenke til kommentar
Jeg tar meg den frihet å følge opp i samme stil med et nytt spørsmål:

 

Hva har disse artistene til felles:

 

Robert Johnson

The Rolling Stones

The White Stripes

5266790[/snapback]

 

Både Robert Johnson, Keith Richards (i Rolling Stones) og Jack White (i White Stripes) regnes (i alle fall i følge nettstedet rollingstone.com) blant verdens beste gitarister?

Lenke til kommentar
Jeg tar meg den frihet å følge opp i samme stil med et nytt spørsmål:

 

Hva har disse artistene til felles:

 

Robert Johnson

The Rolling Stones

The White Stripes

5266790[/snapback]

 

Både Robert Johnson, Keith Richards (i Rolling Stones) og Jack White (i White Stripes) regnes (i alle fall i følge nettstedet rollingstone.com) blant verdens beste gitarister?

5266985[/snapback]

HÆHÆ_ da suger rollingstone.com ........ JESUS

Lenke til kommentar
Jeg tar meg den frihet å følge opp i samme stil med et nytt spørsmål:

 

Hva har disse artistene til felles:

 

Robert Johnson

The Rolling Stones

The White Stripes

5266790[/snapback]

Alle har referert til Satan i sangene sine?

Alle har covret Robert Johnson? :p

The White Stripes og The Rolling Stones er begge sterkt influerte av delta blues som Robert Johnson "oppfant"?

Alle har en sang om Chicago?

 

HÆHÆ_ da suger rollingstone.com ........ JESUS

5267386[/snapback]

rollingstone.com, nettsidene til det smått legendariske musikkmagasinet Rolling Stone (som ikke har noe med The Rolling Stones å gjøre)

Rollings Stones liste over de 100 beste gitaristene gjennom historien.

Lenke til kommentar
Både Robert Johnson, Keith Richards (i Rolling Stones) og Jack White (i White Stripes) regnes (i alle fall i følge nettstedet rollingstone.com) blant verdens beste gitarister?

5266985[/snapback]

Det stemmer nok, men jeg vil frem til noe som disse bandene som helhet har gjort og som de har til felles med Robert Johnson.

 

 

Alle har covret Robert Johnson? :p

5267804[/snapback]

Her er du ikke langt fra svaret. Jeg kan si så pass at det er en låt alle disse artistene har til felles.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...