Lasse Ma Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 (endret) Gikk inn hos sgh.no for å bestille meg ny DVD-brenner og hadde tenkt å kjøpe ND3550, men så ser jeg en brenner som heter ND4550 som det også står "RoHS approved" på. Ellers ser spesifikasjonene ut til å være de samme som 3550. Er dette en nyere modell og hva står RoHS for? Burde jeg heller gå for ND4550? Takk for svar Lasse Endret 3. desember 2005 av Lasse Ma
MrLee Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 (endret) RoHS = Reduction of Hazardous Materials Betyr at den er produsert mer miljøvennlig. Mindre utslipp ved produksjon og mindre forurensende ting som slipper ut når du evt. kaster den på dynga. Endret 3. desember 2005 av MrLee
Lasse Ma Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 Høres jo bra ut, bør jo passe på miljøet, men går det utover kvaliteten på spilleren? Brukt svakere materialer f.eks. Er det eneste som er forskjell fra ND3550? Hvilken bør jeg gå for?
MrLee Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 3550, ingen grunn til å ikke gå for den. Tviler på at det er kvalitetsforskjeller. De største forskjellene er vel at det koster mer å produsere miljøriktig..
Det Skumle Fjellet Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Det er vel en forskjell, og det er at 4550 støtter DVD-RAM, det gjør ikke 3550. 3550 er også RoHS approved http://www.nec.se/templates/NEC_ProductCat...=2878&item=5205
leifeinar Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 har 4550 er helt super...... aldri hatt noen feilbrenninger.men den bråker litt mere enn benQ, hadde en slik som jeg klarte og ødelegge
gammalost Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Kjøpte en 4550 for et par uker siden. Denne brenneren er jeg ikke videre fornøyd med. Skrivekvaliteten er verre enn feks nec3500, og mye verre enn det en benq1640 kan prestere. Hadde planer om å lage nok en brenner-review med denne, men ble rett og slett demotivert av resultatene. Hvis du absolutt vil ha en NEC, så er det bare å kjøpe. De er ikke av de verste brennerene, men om du vil ha noe som er en del bedre, så handler du en benq. Forøvrig er 3550 og 4550 så og si samme drive med unntak av RAM muligheten som 4550 har.
OC-Freak Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 Verbatim 16x DVD+R med ND-4550. Ikke noe å skryte av akkurat...
OC-Freak Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 BenQ 16x DVD-R, ihvertfall ikke noe å skryte av.
gammalost Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 BenQ Hastighet: 16@6x Mediacode: DAXON016S Kommentar: Jeg mistenker at OC sine benqplater er av en bedre batch enn mine. Resultatet er ihvertfall det samme. Vi sitter begge med en uleselig plate etter brenn. Taiyo Yuden Hastighet: 8x Mediacode: TYG02 Kommentar: Dette er fra et eksepsjonelt godt parti av TY plater, så resultatet er direkte nedslående og skuffende. TY er utvilsomt de beste platene på markedet i dag, og brukes av de fleste som er kvalitetsbevist. At man da får et slikt resultat er ikke akpseptabelt Brent med Benq1640: Taiyo Yuden Hastighet: 8x Mediacode: TYG02 Kommentar: Dette er en plate fra samme spindel som den forrige. Denne er brent med benq 1640. Noen som ser forskjellen? Har flere eksempler, men gidder ikke poste disse.
gammalost Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 (endret) Legg også merke til at NECen fortsatt bruker Z-CAV some brennestrategi. Dvs at den brenner på 4-6-8x på en 8xbrenning, som gir et gjennomsnitt på rett over 6x. Dette gjør den til en av de tregeste brennerene på 8x og 12x. Andre brennere som bruker z-cav er feks pioneer og LG, men disse begynner på 6x, og går opp til 8x nesten med en gang. Endret 4. desember 2005 av gammalost
leifeinar Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 skjønner ikke noe av dette, hva innebærer dårlig brenne kvalitet? hadde en benQ som jeg kortslutta så leverte jeg denn in på reperasjo og fikk den tilbake med en 4550 i.......
gammalost Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 Sjekk OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd. Der finner du veldig mye nyttig informasjon. Dårlig brennekvalitet betyr jo logisk nok plata feks blir vanskeligere å lese, holder gjerne kortere tid etc. Se PIE/PIF i OCfreak sin tråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå