Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Opppussing: Hvor mye tåler en gipsvegg?


Anbefalte innlegg

Skal få opp logitech Z2300 høyttaler system, og henge opp skjermen på veggen med VESA feste.

 

Tenkte da å sette satelitthøyttalerene på små ikea hyller.

 

Men det jeg lurer på er om jeg bare kan skru skruene rett i gips veggen?

 

Noen som vet hvor mye vekt en skrue kan ta i en gipsvegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gipsplugger mann,skrur du vanelige skruer inn i gipsveggen så kan jeg love deg at alt detter ned igjen.De beste pluggene er noen som heter nollyplugg aka.Gipsanker

dra til nærmeste jernvare og forklar dem hva du skal.

5246181[/snapback]

 

ja, jeg brukte metall ankere når jeg hang opp et par plakater i rammer, men det blir litt dumt å betale mer for selve ankerne enn hyllene...

Lenke til kommentar
Gipsplugger mann,skrur du vanelige skruer inn i gipsveggen så kan jeg love deg at alt detter ned igjen.De beste pluggene er noen som heter nollyplugg aka.Gipsanker

dra til nærmeste jernvare og forklar dem hva du skal.

5246181[/snapback]

 

ja, jeg brukte metall ankere når jeg hang opp et par plakater i rammer, men det blir litt dumt å betale mer for selve ankerne enn hyllene...

5246189[/snapback]

 

Bedre det enn at det detter ned.

Bor du i Oslo så kan du kjøpe i løsvekt hos meg ca.6,- pr stk

Lenke til kommentar

Mollyplugger kan holde, men jeg ville banke litt forsiktig eller på annet vis sjekket ut hvor stenderne er bak jipsplatene. Der får du godt feste. Passer ikke stenderden med stedet du vil feste høytalerne kan du legge over en list som du fester i stenderne og høytalerne i lista. Da er du sikker!

Lenke til kommentar
Mollyplugger kan holde, men jeg ville banke litt forsiktig eller på annet vis sjekket ut hvor stenderne er bak jipsplatene. Der får du godt feste. Passer ikke stenderden med stedet du vil feste høytalerne kan du legge over en list som du fester i stenderne og høytalerne i lista. Da er du sikker!

5254545[/snapback]

 

 

du må ha en ganske ganske anstendig størelse på høytalerne/stativet for at dette skal være vits i... så lenge du bruker mollyplugger så holdet det LENGE. de holder minst 40-50 kino før de detter ut.... og blir de så tungt så bør noen stille seg spørsmål om det er vits i å henge det opp på veggen...

Lenke til kommentar
I tillegg har vi de store sårene etter mollypluggene, de er heller ikke mulig å ta ut. Blir hullet litt romt svekkes løsningen. Her er det også vibrasjon inne i bildet og gipsen kan knuses over tid.

5259139[/snapback]

 

 

det er null problem å få ut mollypluggne - du tar av den "hetten"rundt hullet og dytter hele pluggen inn på baksiden mellom gipsvggen og veggen bak..

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...