Gå til innhold

herregud nei!, hardisken er uleselig? er alt tapt?


Anbefalte innlegg

jeg formatere disk "a" fordi windows ble korrupt, disk"b" ble brukt som lagringsplass, nå som jeg har formatert og installert windows på disk "a" så prøver jeg å komme inn på disk "b" , jeg går inn på disken i enhetsbehandling, "enhetstatus:Denne enheten fungerer som den skal." greit nok...

 

jeg går videre til "volum" hvor det står : status: uleselig. går inn på datamaskin beghandling hvor det også står at den er uleselig, jeg forsøker å plugge den ut og inn, men ingenting skjer, jeg prøver også og slette og reinstallere driverne.

 

har jeg mistet 160 gig med data? eller er det håp? (160gig er overdrevent, har tatt backup på det viktigste av det...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, alt er kanskje ikke helt tapt.

Det finnes mange gode programmer for å hente data på nettet, men det programmet som jeg har brukt ved flere anledninger og hatt god erfaringer med er Getdataback. Dette reddet 85% av dataene på diskene mine.

Men selvsagt er det forskjeller på de forskjellige typer HDD feil/krasj.

 

Oops Jokab var noe raskere enn meg....

 

Kamus

Endret av kamus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hm, kan jeg bruke dette programmet selv om jeg bare har 1 harddisk?

Stod noe om at man ikke skulle innstalere softwaren på samme harddisk, som den du ville redde filer på...

Noen som vet?

5312305[/snapback]

 

Hvis du installerer programmet på den eneste partisjonen du har, dvs den du vil redde data fra, risikerer du å overskrive nettopp de dataene du vil redde.

 

PS! Vær obs på at det er partisjoner og ikke nødvendigvis fysiske disker det gjelder her, i første rekke.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Litt komisk, men etter formatering fikk jeg akkurat det samme problemet på flere av diskene mine. "faen!" tenkte jeg høyt inni meg.. over 1tb med korrupt data...

Men så gikk jeg over med chkdsk på alle diskene, og utrolig nok fikk jeg tilbake hver eneste fil. Anntar du allerede prøvde det først, men.

Men når det gjelder hva du skal gjøre Etter å ha formatert og getdataback gir opp vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...