Gå til innhold

NextGentel kan ikke svindle meg sånn?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt riktig som en sier lengre opp at leverandørene bruker samme linjene. Så vist du f.eks sier opp NGT for å bytte til Telenor, er nok problemet der enda.

 

Det er mye gammel kabel uti denne verden, de tåler rett og slett ikke disse hastighetendringene. Det kollapser altså.

De som bor langt fra sentralene kan rett og slett glemme høy hastighet, vist ikke alle linje er byttet i senere tid.

 

Så lev med det, er ikke mye å gjøre med det!

Lenke til kommentar
Helt riktig som en sier lengre opp at leverandørene bruker samme linjene. Så vist du f.eks sier opp NGT for å bytte til Telenor, er nok problemet der enda.

 

Det er mye gammel kabel uti denne verden, de tåler rett og slett ikke disse hastighetendringene. Det kollapser altså.

De som bor langt fra sentralene kan rett og slett glemme høy hastighet, vist ikke alle linje er byttet i senere tid.

 

Så lev med det, er ikke mye å gjøre med det!

5232022[/snapback]

 

Nei man skal ikke leve med at man betaler for noe man ikke får. Og om enn det er telenor sine linjer og de som setter ned farten så får vel NGT bygge ut et eget nett. NGT har lovet kunden en hastighet som kunder betaler for og å skylde på kobberet er bare dumt. Og ja det kan også være at han får høyere hastighet med en annen leverandør, er det foreksempel Telenor som eier linja vil det nok ikke være feil å tro at de også prioriterer sine egne kunder, noe som er helt naturlig.

Lenke til kommentar

Alle isp(internettleverandører) overvåker linjene sine. Blir ikke linjene brukt, så legger de flere på.

 

Anbefaler at et fildelingsprogram går dag og natt. F.eks. en lovlig linux dist. Da ser de at linjen er i bruk.

 

Dette er surt at hastigheten settes ned.

 

Bruk linja fult ut en stund å se om noe retter seg.

 

Start modemet igjen.

Lenke til kommentar
Nei man skal ikke leve med at man betaler for noe man ikke får. Og om enn det er telenor sine linjer og de som setter ned farten så får vel NGT bygge ut et eget nett. NGT har lovet kunden en hastighet som kunder betaler for og å skylde på kobberet er bare dumt. Og ja det kan også være at han får høyere hastighet med en annen leverandør, er det foreksempel Telenor som eier linja vil det nok ikke være feil å tro at de også prioriterer sine egne kunder, noe som er helt naturlig.

5232068[/snapback]

 

Man klarer sikkert å grine seg til rabatt, men det er ufattelig lite sannsynlig at Telenor begynner å bytte ut kabler vist ikke det er ett meget stort behov for det.

Ngt kommer nok ikke til å bygge ut noe eget nett. Det ville blitt dyrt.. Er ytters får steder noen andre leverandører har eget nett, vist det finnes så er det i borettslag som har innlagt fiber evt annet.

 

Det du sier med at vist du bytter til Telenor, at de blir mer prioritert er helt på tryne..

 

Det som kan invirke på at det blir hastighetforskjell på å bytte leverandør er om utstyret i sentralen er bedre å takle dårlige linjer. Men dette er veldig sjelden.

 

Bytter du leverandør er det mest sannsynlig kun en kobling i sentralen som gjør at du bytter, ingen linjebytte.

 

NGT presser grensene til kobberen, de tar sjanser som kanskje går, og noen ganger ikke går. Derfor NGT oppgraderer linjene sine hele tiden, litt og litt, for å pushe på grensen. Noe NGT skal ha en medalje for. I motsetning til f.eks telenor som plutselig fant ut at de skulle oppgradere fra 2mbit til 4mbit. De har fått mye problemer, og må sette ned hastigheter ned til 3mbit noen ganger, for at ikke linjen kollapser.

Endret av Gmail
Lenke til kommentar
Jeg har også NGT, jeg merker mange ganger som om linja "henger" seg opp.. ping går høyt opp, så ned til normal igjen.

Kanskje ofte skjer dette..!!

Ræva linje...!

5231904[/snapback]

 

 

Har EKSAKT samme problem! NGT har vært inne på routeren og "endret noen innstillinger" 2 ganger uten at det har hjulpet noe særlig. (problemet har igrunen bare forverret seg). Det går i perioder, men til tider kan jeg ha ping-tider på over 250ms i snitt, og max på rundt 8-900! Her er siste testen jeg kjørte:

 

--- sol.no ping statistics ---

500 packets transmitted, 500 received, 0% packet loss, time 519664ms

rtt min/avg/max/mdev = 38.235/253.262/926.198/193.110 ms

 

Det morsomme er at pingen til tider er høyere til nextgentel.no og broadpark.no enn den er til sol.no... :roll:

 

Men jeg synes dette er helt uholdbart, selv om ngt ovveraskende nok ringte og sa jeg skulle få 20000/1200, og ikke 6500/750 som jeg trodde utifra tabellene deres :hmm: Når vanlig surfing til tider ikke fungerer kan det være samme faen hvor høy hastighet jeg har, selv om jeg synes det burde være mulig å få til begge deler.

 

edit: og btw, de kan jo drømme om at jeg skal kjøpe ip-telefoni av dem når de ikke klarer å levere en linje som duger til kun vanlig surfing en gang!?! :thumbdown:

Endret av oycob
Lenke til kommentar

Ca ett år siden fikk vi ADSL fra BlueCom, fikk ikke fra NGT som vi egentlig skulle ha, ringte å bestilte da, jo'a det går fint, dere får fra oss.. så går det en stund uten at vi hører noe, så jeg ringer opp, og da sier de at vi ikke kan få...

Kontakter da BlueCom og der får vi ADSL ganske så fort i hus, i starten var linja ganske ustabil, men så satte de ned linja litt, husker ikke hvor mye det var nå :p Men vi fikk en stor reduksjon i månedsavgiften, også er kundesuporten der helt topp, du får omtrent ikke lov til å legge på før problemet er løst, så hvis du vil bytte, så vil jeg anbefalle BlueCom ;)

Lenke til kommentar

Fikk endelig Bluecom i dag. Har hatt ngt siden februar, har hatt ca 3 mnd nedetid. Oktober og November har linja vært død. Har prøvd å kontakte ngt via mail og telefon men det fungere ikke. De har innført et nytt ledd i telefonsupporten sin hvis funksjon er kun å kunne si at de svarer fortere på telefonen enn før, det eneste de gjør er å sette deg videre til teknisk og da er det igjen 1 time venting, minst.

 

Har sendt ngt brev hvor jeg forlanger å få betalt tilbake leien for 2 måneder, lot også være å betale siste regning. I morgen går svarfristen for kravet ut så da blir det nok en sak angående ngt hos forbrukerombudet.

 

Men grunnen til at jeg poster her er at jeg fikk en artig epost fra ngt hvor de beklaget alt "tullet". Den er som følger :

 

 

Hei xxxxxx xxxxxx Kundenummer : xxxxxx

 

Vi beklager sterkt at vi nå i høst ikke har vært i stand til å gi svar til alle våre kunder så raskt som vi burde.

 

Årsaken til dette er blant annet omfattende omlegginger som Telenor har gjennomført i telenettet i høst, og som på kort sikt har skapt store utfordringer for NextGenTels kundeservice- og leveranseapparat. Disse omleggingene foretas ved bygging av en rekke nye sentraler for å redusere lengden på abonnentenes kobberlinjer, og vil derfor i fremtiden kunne bidra til å øke kapasitet og tjenesteleveranser til bredbåndskundene i disse områdene.

 

Imidlertid har dette påført NextGenTel, og mange av NextGenTels kunder, betydelige ulemper i en overgangsfase denne høsten, med mye uklarhet og manglende informasjon fra Telenor. Telenor har heller ikke i tilstrekkelig grad vært i stand til å gi oss oversikt over hvilke kunder som ville bli berørt. Dette har således ført til redusert tjenestekvalitet i en overgangsperiode for disse kundene, uten at vi har vært i stand til å reagere så raskt som vi ønsker.

 

Dette har betydelig fokus denne høsten, og en rekke tiltak er iverksatt for å sette NextGenTel i stand til å igjen kunne levere de beste produktene til alle våre kunder, med kundeservice som du som kunde er fornøyd med. Blant annet har vi i høst bygget en rekke nye sentraler i takt med de omlegginger som Telenor har gjort i abonnentnettet, og en rekke kunder er flyttet over på ny teknisk plattform. Alle i NextGenTel arbeider for at vi skal lykkes med å gi alle våre kunder den beste bredbåndsopplevelsen.

 

Mange forbedringer og avhjelpende tiltak har vært gjennomført i det siste, og det er mulig at det du henvendte deg om, er blitt løst uten at tilbakemelding om dette er mottatt.

 

Vi har på flere områder forbedret våre systemer. Vi har blant annet:

* lagt til rette for at du som kunde kan være selvbetjent via kundesidene på web

- automatisk utsendelse av nye passord via SMS

* økt bemanning på kundeservice

* gjennomgått alle rutiner for å gi deg best mulig tjenester

* jobbet med at informasjon til kunder skal være enklere og tydeligere

 

Disse tiltakene har ført til sterkt reduserte svartider både på telefon og epost. Dersom du fremdeles likevel sitter med et ubesvart spørsmål eller uløst problem, ber vi deg vennligst se om du finner løsningen via våre kundesider http://www.kundesider.no .

 

Finner du ikke svaret her ber vi deg oppsummere i en ny henvendelse her: https://www.nextgentel.com/kundesider/konta...a/nykontakt.php

 

Vi lover å gi deg et svar på denne henvendelsen innen 48 timer.

 

Med vennlig hilsen,

Lars-Inge Alvær

Direktør Kunderelasjoner

NextGenTel AS

tlf: 55527931 | mob: 90585085

 

 

Med andre ord blablablablablablabla, legge skylda på andre osv. Det er kun to viktige ting som kommer frem av denne eposten nemlig telefonnummerene hvor det går an å få tak på direktøren for kunderelasjoner. Så jeg oppfordrer alle som har problemer med ngt, uansett hva det måtte være, til å ringe ett av disse nummerene. Jeg vil tro at ventetiden er kortere enn hos normal support og hjelpen du får er vel kanskje av samme kvalitet...

 

NGT suger ræv.

Lenke til kommentar

pressemelding datert 11 desember 2003

 

NextGenTels kundeservice blir bedre 

 

NextGenTel er kjent for å være en frisk utfordrer i bredbåndsmarkedet, med gode produkter som gir høy ytelse for pengene. I et raskt voksende marked har imidlertid god nok kundeservice vist seg å være en utfordring for selskapet. Dette har i perioder gitt seg utslag i uakseptabelt lange ventetider ved henvendelser, og i en periode frem til tidlig i høst hadde vi også problemer med å avvikle fakturerings- og betalingssaker på en tilfredsstillende måte. NextGenTel beklager dette, men er samtidig glade for at våre kunder gir uttrykk for at våre kundekonsulenter er meget dyktige, løser saker der og da, og at bredbåndstilknytningen oppleves som meget stabil.

 

Dette har vi tatt meget seriøst, og har iverksatt en rekke tiltak for å øke vår kapasitet i takt med vår suksess i markedet, sier Lars-Inge Alvær, direktør for salg og kunderelasjoner i NextGenTel. Det er i første rekke tilgjengelighet på telefon og epost, samt forespørsler vedrørende etablering av bredbåndstilknytningen som har vært de største utfordringene for oss.

 

Vi håper at de iverksatte tiltakene vil oppleves som økt servicegrad blant kundene. Vi må huske på at bredbåndsmarkedet for tiden vokser raskere enn for eksempel utrullingen av ISDN i 90-årene, sier Alvær.

 

NextGenTel oppgraderer nå sine interne systemer for å sikre raskere respons, og er i ferd med å fase inn et avansert multimedia kundekontaktsenter fra Nexans/Alcatel med stor kapasitet og muligheter for å holde kunder informert om tilgjengelighet. Første fase av dette nye systemet vil være operativt fra og med i morgen 12.desember 2003.

 

NextGenTel har valgt å investere i det aller siste av kundesenter-teknologi og forventer at denne investeringen, sammen med endrede arbeidsprosesser, skal forbedre NextGenTel's kundeservice til et akseptabelt nivå for alle våre kunder.

 

Den nye løsningen vil gi NextGenTel muligheten til å effektivisere kundesenteret ved å rute alle typer henvendelser igjennom samme system. Henvendelser via telefon, e-post, faks, eller fra NextGenTel's WEB sider vil alle bli håndtert enhetlig og effektivt.

 

Systemet vil gi oss til enhver tid oppdatert bilde av aktiviteten i kundesenteret, og gi oss muligheten til å disponere ressursene for å sikre til en hver tid akseptabelt servicenivå til våre kunder.

 

Vi vil redusere ventetiden på alle henvendelser, og vårt kundesenter vil etter at alle deler av løsningen er på plass, og alle andre prosesser er gjennomført, vil kunne være et av landets mest moderne kundesentre. Det aller meste vil være klart innen utgangen av januar" avslutter Lars-Inge Alvær ved NextGenTel.

 

Vi innfører nå også en oversikt over svartidene på telefon og epost via våre kundesider på web. Denne tjenesten åpnes også i løpet av fredag 12.desember.

 

Kontaktpersoner:

Markedsdirektør Morten Ågnes, telefon: 55527905 / 90840477

Direktør salg og kunderelasjoner, Lars Inge Alvær, telefon: 55527935 / 90585085

 

Fakta om NextGenTel:

NextGenTel er en bredbåndsleverandør, etablert i mars 2000. Selskapet har sitt hovedkontor i Bergen, og avdelingskontorer i Oslo, Kristiansand, Stavanger og Trondheim.

 

NextGenTel hadde ved utgangen av første halvår 2003 en markedsandel på 22,6 prosent (xDSL), og er den største utfordreren i det norske markedet for bredbånd. Pr 30.november hadde NextGenTel 61.500 aktive linjer, hvorav nærmere 6.300 i bedriftsmarkedet. NextGenTel starter nå også kommersiell test av VDSL i Norge.

er vel noe de sender ut rutinemessig når de får mye negativ omtale ang kundeservicen... ;)

Lenke til kommentar

At diverse NGT fanboys her legger skylda på Telenor må du ikke høre for mye på. NGT skal levere det du betaler for, hvis ikke har du krav på lavere pris. At NGT har problemer med Telenor er deres problem og skal egentlig ikke virke over på kunden.

 

Det blir det samme som å kjøpe en vare som slutter å virke før reklamsjonstiden har gått ut, butikken der du eventuelt kjøpte den skal skaffe deg ny vare, reparere eller heve kjøpet uansett om de kanskje ikke får erstattet varen videre fra sin leverandør.

 

Og hvis NGT virkelig blir så motarbeidet av Telenor som de selv mener så får de bare starte å bygge ut egne linjer slik at vi kan få noe skikkelig konkuranse her. Blir lite konkuranse når alle linjer eies av samme selskap.

Lenke til kommentar

Vet du hva? Jeg har også akkurat samme problem. Bestilte 8mbit, fikk 4,5mbit selv fra NTNU og et par svenske 100Mbit linjer. Klaget, de nedgraderte linja mi til 4,5mbit, noe som kostet meg 300kr og endte opp med 4mbit og en grusom ping. Jeg synes noe snart burde gjøres med dette! Det er tross alt mange flere enn oss som sliter med nettopp samme problem, og NGT bare skyver skylda over på noen andre eller på sluttbrukers hardware!

Lenke til kommentar
Og hvis NGT virkelig blir så motarbeidet av Telenor som de selv mener så får de bare starte å bygge ut egne linjer slik at vi kan få noe skikkelig konkuranse her. Blir lite konkuranse når alle linjer eies av samme selskap.

5234576[/snapback]

 

Du aner nok ikke hvor mye det vil koste å bygge ut nettet. Strekke nye kabler til alle hus liksom? Må ha nye sentraler, nye stolper.. ja , kan ta maaange år.

Telenettet er i grunnprinsippet bygget for at hvert hus har en linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...