Dimm Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 (endret) Prøver å reparere maskinen til bestemor som jeg bygde til henne for rundt et år siden. som hun selv beskrev det "maskinen bare ble svart og nektet å starte igjen" Når jeg fikk den hit postet den nesten I samme øyeblikk som jeg merket at skjermen finn signal så kuttet den igjen. den kommer bare så langt om maskinen er kald, hvis jeg prøver å starte den rett etter den skrudde seg at så kutter den i løpet at et sekund elller to har nå prøvd følgende -Sett over alt jeg fant og sjekket at det er rett koblet -resatt bios -tatt ut alt at kort og sett at de var ok, pluss prøve å starte uten dem -tatt ut cpu for å sjekke den -koble av alt annet som ikke er nødvendig for at maskinen skal starte -tjuvkoblet psu for å sjekke om den fungerer maskinen består av følgende: AMD Atlhlon 64 3000+ Asus K8N E-Delixe 2x Twinmos pc3200 256mb Sapphire 9600pro Seagate 200gb s-ata disk et eller annet analogmodem (YAY !) maskinen har fungert feilfritt i et år. noen som har en fjærn anelse om hva problemet kan være evt. ting jeg har glemt å sjekke ? Endret 29. november 2005 av Dimm
efikkan Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Har du prøvd skjermkort og minne i en annen pc?
Dimm Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 har tenkt på det, men orker ikke skru av min maskin for å feilsøke så seriøst ennå.. noen andre id'er?
Dimm Skrevet 30. november 2005 Forfatter Skrevet 30. november 2005 (endret) ok! nå har jeg testet at skjermkort og ram virker i min maskin det eneste som er igjen som det kan være feil på er hovedkort og/eller cpu som er litt vanskelig å teste i og med at jeg ikke har et annet socket 754 system tilgjengelig Hadde virkelig satt pris på at noen motbeviste mitt inntrykk av at jeg har sjekket alt! edit: Sender hk og ram i retur til komplett Endret 1. desember 2005 av Dimm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå