Gå til innhold

Hvilke spill har gjort virkelig inntrykk på deg?


Anbefalte innlegg

Det må være Heroes of Might and Magic 3. Sitter igjen med en sånn utrolig koselig følelse etter å ha mimret tilbake til den tiden det var ferskt. Går kaldt ned gjennom ryggen på meg. Ingen andre spill har siden det fanget meg og dratt meg tilbake på samme måte.

 

Måtte det leve evig!

5221145[/snapback]

 

Ditto. Kan nok si med hånden på hjertet at det ikke finnes noe spill som jeg har brukt mer tid på en HoMM 3, og det er et av de ekstremt få spillene jeg aldri blir lei av. Har spilt det aktivt helt siden det kom ut, og spiller det fortsatt veldig mye den dag i dag. Nesten utrolig hvordan det er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg får vel vere førstemann til å nevne Final Fantasy eg då. Og av Final Fantasy-spela so er det nummer 10 eg likar best.

 

Det spelet får fram alt i meg. Latter, tårer, sinne. Eg hadde ikkje lyst til å gjere noko som helst når eg var ferdig med det spelet. Var heilt tom innvendig. Hatar den følelsen.

Det er nok det spelet som har gjort størst inntrykk på meg.

 

Elles so driv eg på og spelar Prince of Persia - The Two Thrones for tida. Eg fekk heilt hakeslepp første gong eg gjorde eit snikdrap. Å drepe nokon har aldri vore so.. Vakkert

*snufs* Gler meg til kvar einaste fiende som er dumme nok til å kome i nærleiken av meg.

 

Av gamle spel so ragar nok Castle of The Winds høgt. Det spelet gjorde meg gal av frustrasjon til tider. Og få spel har hekta meg like lenge som Heroes of Might and Magic 2.

Lenke til kommentar
Min evige kjærlighet. Deus Ex.

5371690[/snapback]

Et utrolig bra spill med god historie.

 

Et annet spill som setter i gang tankene er faktisk IL-2: Forgotten Battles, en flysimulator. Når noen er etter meg får jeg en følelse av hvor desperate mange må ha følt seg. Du vet at motstanderen har et fly som svinger bedre enn ditt, og at du ikke rekker å få nok fart. Det eneste som mangler før flyet går ned er et velplassert skudd, og det er nesten ingen ting man kan gjøre med det.

Lenke til kommentar

www.NorwegianMafia.no =) det beste spillet ;)

masse sosialt, strategi samle familier, planlegge angrep for å knuse evt. fiende, få masse makt =) bli stor og stærk og respekt om man vinner ;)

 

et spill jeg har spilt 15 runder =) blir ikke lei av det :hmm:

men heller motsatt, måå bare spille =D

et spill som gjelder å vær så mye aktiv som mulig for å vinne =) 1 gang i timer !

 

Gta.SA. kom som et sjokk :o spilt masse og lenge på ps2. kom vell akkuratt til siste by.

 

så skaffet jeg det på PC. spillet ble 3 ganger så mye lettere =S kunne gå gjennom 1 by på 1 dag lixom ^^ anbefaler dere å spille det på data =) myyye lettere :dribble:

Lenke til kommentar

Dune 2. Dune 2 var mitt første møte med RTS genren og jeg falt pladask for det. Ikke noe spill har fått meg til å rote så mye i autoexec.bat og config.sys som det spillet der, for å hente frem nok minne til å kunne få tale i spillet :D

 

Civilization er vel spillet som virkelig klistret meg til skjermen. Spilte det ekstremt mye på både Amiga 1200 og pc den gangen det kom. Ingenting var som den gode følelsen jeg fikk når jeg var først til å finne opp atombomben, eller når jeg invaderte hovedstaden til et land som var mye større enn meg, og det brøt ut borgerkrig i landet, og det ble delt i to nasjoner.

 

Winter Games på C64. Ikke noe vintersportspill har noen gang vært i nærheten av dette spillet. Spesielt kriblet det mye i kroppen når skiskyting skulle unnagjøres. Få hele løpet til å harmonere og å slå motspillerene. Et utrolig bra spill.

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med "inntrykk" da. Jeg føler meg aldri som et forandret menneske etter at jeg har spilt et spill, men det er såklart noen spill som er bedre enn andre. Spill jeg skulle ønske varte litt lengre. Og jeg nevner i fleng:

 

Resident Evil 4 (GC) - God story, bra grafikk.. også liker jeg zombierelaterte greier.

 

The Legend of Zelda: The Wind Waker, Ocarina of Time OG A Link to the Past. Zelda er gode saker, og alle er enige.

 

Metal Gear Solid..

 

Men det spillet som har gjort størst inntrykk på meg, alt i alt er GUN SMOKE til Nes. Det var det første spillet jeg spilte, og jeg spilte det virkelig til døde. Uten Gun Smoke og Nes i 1989 hadde jeg kanskje ikke vært gamer idag. Og det hadde jo vært synd... Eller?

Endret av Tim Pop
Lenke til kommentar

Deus Ex, mitt første FPS-spill og det første spillet som gjorde meg redd (det var noen år siden, men jeg skvetter litt fortsatt når jeg spiller det). Ingen andre FPS har klart å gi meg den samme følelsen.

 

Ellers så har jeg fått mange venner via SW:G og WoW, men selve spillene har ikke gitt meg den helt store "OMG" følelsen

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty er uten tvil det spillet som har preget livet mitt mest. Tror ikke det går en dag hvor jeg ikke sier en setning som enten Snake eller Ocelot sa i spillet. (kall meg gjerne gal)

 

Teorien om The Patriots fikk meg til å tenke på USA og verdenssituasjonen i dag, syntes hele teorien var genial. Om ikke sann...

Lenke til kommentar

FF VII, første ordentlige rollespillet jeg spilte, og kjennes som det beste enda.. Eneste spilllet som jeg hadde spilt over 12 timer på, og når jeg fikk sletta saven, så begynte jeg igjen..Levde meg så fælt inn i historien, og digga alt, ble derfor veldig skuffa når jeg så filmen.

 

Shenmue: Er det virkelig ingen her som har spilt det?? det står som det absolutt beste rollespillet som er lagd.Kunne gjøre alt, grafikken var nydelig, historien var dønnspikra. Har ikke tall på hvor mange timer jeg spilte det, og alle timene på kaia med jobbing, eller å gå rundt i byen. Savner spillet veldig, og har aldri vært så lei meg når jeg har runda et spill...

 

Zelda OOT: Synes det var veldig bra når det kom, og enda har spillet en spillbarhet som få kan etterligne. Ble aldri helt rivi med som jeg ble med de to andre, men synes likevel det var veldig bra. Synd at Wind Waker aldri gjorde like mye inntrykk på meg..

 

Utenom disse er det få spill som har gjørt noe særlig inntrykk på meg.. Må vel være FFX som har vært nærmest, ettersom mange av spilla som kommer i dag bare skraper på overflaten, lenge siden jeg har sett et spill med en handling og spillbarhet som virkelig engasjerer. Kan også ha noe å gjøre med at jeg har blitt eldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...