Gå til innhold

Maskin får ikke strøm, defekt HK?

ATWindsor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maskinen min har funket bra i mange måneder, så gjorde jeg no som tydligvis var en tabbe, jeg slo den av. Når jeg skulle slå den på igjen, så vli den ikke starete, den får strøm i ca 1 sekund (varierer litt fra gang til gang) før den slår seg av igjen, standby-lys er på og det virker greit. Men det blinker litt når jeg slår av strømforskyninga (stanby-lyset) istedet for å dø sakte ut.

Har testet med annen PSU, og har prøvd å ta ut reset-knapp, betry dette at HK er defekt eller kan det være andre løsninger? Jeg er veldig lite keen på å bytte HK da det er masse styr.

AtW

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maskinen min har funket bra i mange måneder, så gjorde jeg no som tydligvis var en tabbe, jeg slo den av. Når jeg skulle slå den på igjen, så vli den ikke starete, den får strøm i ca 1 sekund (varierer litt fra gang til gang) før den slår seg av igjen, standby-lys er på og det virker greit. Men det blinker litt når jeg slår av strømforskyninga (stanby-lyset) istedet for å dø sakte ut.

Har testet med annen PSU, og har prøvd å ta ut reset-knapp, betry dette at HK er defekt eller kan det være andre løsninger? Jeg er veldig lite keen på å bytte HK da det er masse styr.

AtW

5211708[/snapback]

Det er nok hk'et som er kortsluttet, har du tatt ut hovedkortet og vært hardhendt?

Eller så kan du jo prøve å Jumpstarte PSU'en, for å sjekke at det ikke er den/de som det er noe galt med :)

Skrevet

AtW

5211708[/snapback]

Det er nok hk'et som er kortsluttet, har du tatt ut hovedkortet og vært hardhendt?

Eller så kan du jo prøve å Jumpstarte PSU'en, for å sjekke at det ikke er den/de som det er noe galt med :)

5212305[/snapback]

Jumpstarte PSUen har jeg gjort, den funker fint. (og det er som dagt også testet med en annen PSU). Har kasnkje ikke vært spesielt snill med hovedkortet mitt, men det er jo flere måneder siden jeg gjorde noe med det, er det ikke litt rart om det skulle slå inn nå?

AtW

Skrevet

Dra ut strømkontakt fra PSU, trykk av/på knappen noen ganger, sett inn strømledning og prøv igjen, velkjent feil med noen av Abitkortene, vet ikke hvilket du har..

Skrevet
Dra ut strømkontakt fra PSU, trykk av/på knappen noen ganger, sett inn strømledning og prøv igjen, velkjent feil med noen av Abitkortene, vet ikke hvilket du har..

5213133[/snapback]

Glemte jeg å si, har et ASUS A8N-SLI premium. Har prøvd driktset med å dra ut kontakten og trykke på kanppen og slikt, men hadde ikke noe hell :(

AtW

Skrevet

Virker i ca 1 sek, slår seg deretter av...

Høres ut som om det er noe med power knappen din, har erfaring med maskiner som starter opp hvis power knappen blir holdt inne! (feil på power knappen på kabinettet)

Men du er en av de noe mere erfarene brukerene her på forumet så du har sikkert forsøkt det....

Kent

Skrevet

Da vet jeg en ting du kan prøve!

Du finner fram manualen og ser etter der de 2pinnene på hovedkortet som går til startknappen på kabinettet. Så tar du og drar ut den som sitter på de 2pinnene og tar en binders og holder på begge pinnene i ca 5sec. Så kanskje det vil gå! :)

Skrevet
Da vet jeg en ting du kan prøve!

Du finner fram manualen og ser etter der de 2pinnene på hovedkortet som går til startknappen på kabinettet. Så tar du og drar ut den som sitter på de 2pinnene og tar en binders og holder på begge pinnene i ca 5sec. Så kanskje det vil gå! :)

5213940[/snapback]

Jeg har prøvd dette også, og dessuten har jeg prøvd å holde power-knappen inne i 5 sekund, synes jeg merker at det er få alternativer igjen utenom å sende inn hovedkortet :(

AtW

Skrevet
Hei,

Jeg vil nok si at det er CPU som er gåen.

Staljin

5225462[/snapback]

Hvorfor? Hvorfor skulle en CPU-feil manifistere seg på den måten? Men uansett, kan jo teste det, er vel bare å se om maskina starter opp uten CPU i.

AtW

Skrevet

har du usb hub plugget i på en eller annen måte? jeg opplevde noe lignende med ett Abit NF-7s rev 2.0. Det var null liv å få i det hvis USB2 hub'en var plugget inn...

Skrevet

Hadde samme problemet med mitt abit nf8 nforce 3 kort. Den ville ikkje starte, men om eg slo av størmforsyninga begynte viftane såvidt å snurre. Eg skulle til å sende kortet, men fant ut at eg skulle prøve å sette opp PCen utanfor kabinettet, da starta den. :)

Prøv det og se om det virker, det hørest ut som samme som skjedde hjå meg.

Skrevet (endret)

Hadde samme problemet med mitt abit nf8 nforce 3 kort. Den ville ikkje starte, men om eg slo av og på igjenstørmforsyninga begynte viftane såvidt å snurre. Eg skulle til å sende kortet, men eg fant ut at eg skulle prøve å sette opp PCen utanfor kabinettet, da starta den. :)

Endret av Zimmen
Skrevet

Eg har fiksa mitt problem (eg er ikke trådstarter nei) Det viste seg at det er en svakhet i nemesis elite kabinette det er en power knapp på utsiden av dekselet som går i den som er på insiden, og den på insiden hadde låst seg fast. pcen funker fint nå.

Skrevet
Hadde samme problemet med mitt abit nf8 nforce 3 kort. Den ville ikkje starte, men om eg slo av størmforsyninga begynte viftane såvidt å snurre. Eg skulle til å sende kortet, men fant ut at eg skulle prøve å sette opp PCen utanfor kabinettet, da starta den. :)

5226128[/snapback]

Har prøvd det allerede, men takk for tipset. Eller skal det vel ikke være noe problem å starete et hovedkort helt alene? Vifter og sånn skal spinne opp da? (om man feks bare har en vifte og PSU koblet til hovedkortet).

AtW

Skrevet

Du kan prøve å teste om minnebrikkene sitter skikkeli i, jeg hadde samme kort og samme problem som deg, det viste seg å være minnebrikkene som ikke satt skikkelig i sporet.

mvh

TER

Skrevet
Eller skal det vel ikke være noe problem å starete et hovedkort helt alene?
Tror nok det, men du får sikkert en infernalsk piping om det starter. Du skader neppe noe ved å prøve ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...