Gå til innhold

Operation Flashpoint, bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det som gjør Play.com så bra er at de tar inn slikt som regel etter kort tid når de ser det kommer inn bestillinger på utsolgte varer. Jeg har opplevd det fler ganger. Det skjedde bl.a. med OFP GOTY (som jeg kjøpte da den gamle originalskiva ikke fungerte lengre av en eller annen grunn). En liten stund etter at jeg hadde bestilt det, selv om det var utsolgt, var det på vei, så det vil nok skje nå og.

Tror jeg skal bestille noen fler av de snart, i tilfelle det ikke blir laget fler eksemplar.

Prisene på spill-klassikere ved Play.com er veldig hyggelige, ja, og GOTY-versjonen av OFP 1985 har jo både OFP 1985, ekspansjonene Resistance og Red Hammer samt at det er patchet up to date med de offisielle patchene. Så er det bare å hente noen av de superbe MODene laget av fans.

Jeg la forresten merke til at Play.com også selger Special Forces til BF2 for under £15. I Norge har jeg sett det til minimum rundt 260,- + frakt.

Skrevet

Hvem i denne tråden er med på å lage en liten klan?

Kanskje ikke for å kjempe mot andre klaner, men for å kjempe mot AI-er eller mot hverandre i små missions?

Eventuelt kan vi lage egne missions, slik som noen nenvte her. 8 av oss mot 200 AI'er høres jp heftig ut.

Skrevet

Kanskje ikke for å kjempe mot andre klaner, men for å kjempe mot AI-er eller mot hverandre i små missions?

Eventuelt kan vi lage egne missions, slik som noen nenvte her. 8 av oss mot 200 AI'er høres jp heftig ut.

6329821[/snapback]

Ja, det høres kult ut :dribble:.

BTW så har jeg kanskje tenkt å bytte tråden om til "Operation Flashpoint tråden" eller noe sånt... hvis ingen av admin folka stenger emnet :hrm:.

Skrevet

6329821[/snapback]

Ja, det høres kult ut :dribble:.

BTW så har jeg kanskje tenkt å bytte tråden om til "Operation Flashpoint tråden" eller noe sånt... hvis ingen av admin folka stenger emnet :hrm:.

Skrevet

6329821[/snapback]

Jeg var faktisk med i en Opflash klan for en del år siden.. Spillet er jo genialt, og ikke minst multiplayer.. Selv synes jeg coop er det morsomst. Gi meg en PM om dere får til noe..

Skrevet

6329821[/snapback]

Det er kanskje betre å lage ein eigen tråd om dette. Då kan denne tråden fortsatt handle om det den skal, og det vil vere lettare for folk å finne fram til info om klanen.

Skrevet (endret)

Kommer det et nytt OFP spill?

Edit: JIPPI! Det kommer et nytt OFP spill!

Operation Flashpoint 2 - January 1 2007 - PC.

Coming soon for the PC – Operation Flashpoint 2. Focusing on the US military in another important theatre of war, Operation Flashpoint 2 will continue the title’s reputation as the ultimate military gaming experience. ...

Kilde

Gamer.no Forum gjengen slår til :roll:

Endret av jalla`n
Skrevet (endret)

6330869[/snapback]

Armed Assault eller noe mener jeg. Prøv å søk. :)

Edit: her.

Edit2: Trykket aaalt forsent der.

Endret av Bertelsen
Skrevet

Edit: JIPPI! Det kommer et nytt OFP spill!

Operation Flashpoint 2 - January 1 2007 - PC.

Coming soon for the PC – Operation Flashpoint 2. Focusing on the US military in another important theatre of war, Operation Flashpoint 2 will continue the title’s reputation as the ultimate military gaming experience. ...

Kilde

Gamer.no Forum gjengen slår til  :roll:

6330869[/snapback]

Umm, det der er ikke oppfølgeren til OFP. Codemasters & BIS avsluttet samarbeidet og Codemasters stakk av med rettighetene til navnet. Derfor utvikler BIS oppfølgerene til OFP under nye navn (Armed Assault (kommer ut Q3 2006) & et annet spill kjent som Game2 (blir sikkert utsatt og kommer neppe ut på den datoen som er satt)), mens Codemasters har fått noen andre til å utvikle Operation Flashpoint 2. OFP2 blir mest sannsynlig ikke like bra som spillene utviklet av BIS, og blir ganske sannsynlig å skille seg ut fra OFP mer enn ArmA & Game2.

Skrevet

Tja, jeg tviler. Hele grunnen til at OPF ble bra var/er jo at BIA er en gjeng Ex-army folk som lager spill? Codemasters var jo bare publisher, de hadde vel relativt lite med den kreative prosessen å gjøre i OPF 1985.. Tror ikke de klarer å opprettholde den samme standarden for realisme og innlevelse.

Skrevet (endret)

Det er godt mulig at folkene som jobber for CM klarer å lage et bra OFP 2, men for min del beviste gutta ved BIS at de elsker det de holder på med, og at de er perfeksjonister, så for meg blir det egentlig en no-brainer: Armed Assault.

Sjekk denne tråden i CM forumet, om OFP 2 release date (CM forum, OFP 2).

Edit: Sjekk Armed Assault forumet her :)

Endret av Sundiver
Skrevet
Det er godt mulig at folkene som jobber for CM klarer å lage et bra OFP 2, men for min del beviste gutta ved BIS at de elsker det de holder på med, og at de er perfeksjonister, så for meg blir det egentlig en no-brainer: Armed Assault.

Sjekk denne tråden i CM forumet, om OFP 2 release date (CM forum, OFP 2).

Edit: Sjekk Armed Assault forumet her :)

6331614[/snapback]

Joa, er godt mulig at OFP2 blir bra, men det vil være mye mer sannsynelig at ArmA & Game2 er bedre, begge to, enn OFP2 fordi:

1: BIS vet hva de driver med. De har erfaring med å lage denne type spill. De har kontakter til bl.a mange ex-army folk som hjelper til med realismen.

2: De har allerede grunnlaget. BIS kan bygge videre på det de allerede har. Blir i grunn som med Championship Manager/Football Manager. SI Games har hele databasen osv mens de som gir ut CM eier kun navnet. Derfor ble CM en stor flopp mens FM fortsatte med sin høye standard.

Skrevet (endret)

Hva er vitsen med å argumentere mot meg når vi tross alt er enige, for å si det slik? :)

Angående "Game 2": link. Det er for det meste bare spekulasjoner, så ingen vits i å egentlig diskutere det før vi har mer informasjon.

Her er FAQen for Armed Assault, ved OFP 1985 forumet: Link.

Progress update for Armed A: Link.

Mer informasjon om Armed Assault: Link.

Ikke at det gir meg mer "credz" eller noe, men jeg har vært medlem ved OFP 1985 forumet siden 2001, og fan av BIS siden den første demoen de slapp ut av spillet, for med den understreket gutta der at de mener hva de sier.

Endret av Sundiver
Skrevet
Hva er vitsen med å argumentere mot meg når vi tross alt er enige, for å si det slik? :)

Angående "Game 2": link. Det er for det meste bare spekulasjoner, så ingen vits i å egentlig diskutere det før vi har mer informasjon.

Her er FAQen for Armed Assault, ved OFP 1985 forumet: Link.

Progress update for Armed A: Link.

Mer informasjon om Armed Assault: Link.

Ikke at det gir meg mer "credz" eller noe, men jeg har vært medlem ved OFP 1985 forumet siden 2001, og fan av BIS siden den første demoen de slapp ut av spillet, for med den understreket gutta der at de mener hva de sier.

6336800[/snapback]

Argumenterer ikke mot deg, argumenterer mot at OFP2 vil ha mulighet til å slå ArmA :roll:

Har vært medlem på BIS forumet siden tidlig 2002...men medlem på OFPEC siden 2001. Spilte OFP demoen som fulgte med PC Format og bestemte meg fort for at jeg skulle kjøpe dette spillet. Kjøpte det vel dagen det kom ut, selv om jeg på det tidpunktet befant meg i Skottland :p Kjøpte også Red Hammer & Resistance dagen de kom til butikkene her. Satser på å få kjøpt ArmA dagen det kommer ut, det også :D

Skrevet

Okay, kult :) Virker som jeg misforsto deg, sorry for det.

En ting jeg så i en av videoene fra ArmA, som jeg ikke husker fra OFP 1985, er fugler i luften. Så sjekket jeg litt mer info, og så bl.a.:

* New huge sized battlefield (landmass exceeds that of all islands from Flashpoint & Resistance combined)

* New densely populated battlefield (approximately twice the number of objects on all previous islands combined).

* Dynamic weather and daytime simulation (including tides and star constellations) <-- nå var dette også med i OFP 1985

* Ambient wildlife <-- YESS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...