Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppkobling av turteller


Kjeksen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har kjøpt inn en turteller siden bilen min ikke har det orginalt. Kjøpt inn denne:

http://www.bilmateriell.no/abnews/template...int-article.htm ( med nr. 459060. Du finner den litt lenger ned på siden )

 

Her er koilen min:

P1010009.jpg

 

Her er koblings-skjemaet:

Koblingskjema.jpg

 

 

Har fått vite at + er den blå kabelen. Hva er egentlig den lureste måten og gjøre dette på? Kan jeg kutte den blå, feste på turteller-måler kabelen med en kabelskjøyt, eller må jeg helt inn i pluggen for og få de rette målingene?

 

Vil jo også ha lys og slikt, men da lurer jeg på en ting. Ledningene til dashbord lyset, hvor i all verden finner jeg dem? Tenninga er jeg heller ikke sikker på hvor jeg finner. Trenger litt hjelp her.

 

Bilen min:

-Mazda 323 92`modell

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda kan komme med noen bilder.

 

P1010014.jpg

 

P1010012.jpg

 

Turtelleren fikk seg en liten støyt under prosessen, men den fungerer.

Har ikke noen bilder av motor-rommet og selve oppkoblingen. Kan si at jeg tok lyset fra parklysene slik at instrumentet lyser når parklys og kjørelys + dahbord lys er på. Til dette brukte jeg noen strøm tyver. Brukte også det på minus på koilen.

 

Skal sette inn enda en måler, men er ikke sikker på hvilken jeg skal ha enda. Når den er inne så skal begynne på og få det til og se skikkelig ut. Ser ganske jalla atm.

 

Skal vel kanskje også få tak i noen hvite skiver til fartsmåleren og alt inni der, slik at det matcher med turtelleren.

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...