Gå til innhold

Kan noen anbefale et RPG spill som ikke er MMORPG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å finne et RPG spill som ikke er MMORPG (Massive Multiplayer online roleplaying games), men finner ikke så mange som passer meg :ermm: . Kan noen anbefale noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mine personlige favoritter (ingen spesiell rekkefølge):

-The Elder Scrolls III: Morrowind

-Star Wars: Knights Of The Old Republic

-Star Wars: Knights Of The Old Republic II: The Sith Lords

-Gothic

-Gothic II

Disse over her er alle gode rollespill sett i 3-persons synsvinkel. God historie, fri verden å bevege seg i, engasjerende gameplay, osv osv.

Dessuten har vi alltids noen gode Hack 'n' Slash-spill, om du liker dem:

-Sacred

-Sacred Underworld (Expansion til Sacred)

-Dungeon Siege

-Dungeon Siege: Legends Of Aranna (Expansion til Dungeon Siege)

-Dungeon Siege 2

Disse Hack 'n' Slash spillene er også rollespill, men de er sett fra et fugleperspektiv.

Dessuten er det mye mer slossing og dreping her, og mindre fokus på en virkelig god historie, med engasjerende dialog, mange valg, osv.

Så om du ønsker å ha en action-opplevelse med masse dreping av slemme folk og monstre, hvor det ikke er lagt så mye vekt på en dyptgående, komplisert historie, så er nok den siste pulja noe for deg.

Om du heller vil ha mindre dreping, mer historie og mer mulighet til å vandre i byer, snakke med folk, gjøre alle mulige forskjellige quests, osv, bør du se nærmere på den første pulja.

EDIT: ttt, han spurte jo etter rollespill, ikke MMORPG. De to spillen e der er vel, så vidt jeg vet, MMOFPS-spill.

Endret av MeTa][iC
Skrevet

selv er jeg svoren fan av Neverwinter Nights. 60 timers variert spilletid på originalen! Kanskje litt utdatert mht grafikk, men fremdeles et helt nydelig spill... Har du ikke fått det med deg bør du kjøpe det! Du vil ikke angre. Billig er det og.. 99,- kr ca....

Skrevet

The Matrix Onlie, er det noe bra? Er det noen som vet om det er månedspris?

Jeg tror det er greit med MMORPG, bare de ikke har månedspris :) .

(PS. Bra innlegg :thumbup: )

Skrevet

GW er ikke et MMORPG, men et CORPG :p

On Topic: Diablo og Diablo 2 kan vel også nevnes blant Hack'n Slash-spillene. Har aldri prøvd Neverwinter Nights, men er ikke det et RPG også? :hmm:

Skrevet

Han sa ikke at det var Hack 'n' Slash. ;)

Men som sagt, NWN er et fullverdig RPG. Jeg spilte det aldri helt ferdig. Jeg ble temmelig fort lei, faktisk. Var alt for mye lesing. Ikke bare alt for mye lesing, men også alt for mye ubrukelig og ubetydelig lesing!

Man måtte liksom lese alle tekstboksene fra folk som snakket (det var ingen stemmer, bortsett fra på de aller viktigste personene - altså ca. 1%). Leste man ikke alle, kunne man lett hoppe over viktig informasjon. Gikk jo vekk timer bare på den forbanna lesinga i starten!

Men det er et veldig bra RPG likevel. Både bruttern og flere av kompisene mine, som er minst like store RPG-fanater som meg, og som muligens har en litt større tålmodighet, har spilt igjennom det og utvidelsespakkene, og de sier at NWN er et av tidenes beste RPG'er.

Det kommer en 2'er etter hvert også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...