Gå til innhold

3G, jammer på kino... no signal?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Bare lurer men jeg har en vanlig GSM mobil telefon.. med en gang jeg setter foten innenfor salen på Magnusbarfot kinoen i Bergen så dropper signalet til bånd og det står kun nødanrop....

 

Men gjelder dette kun GSM signaler.. viss f.eks anskaffer meg en 3G telefon.. og ringer over det... er ikke det andre frekvenser.. ?

GPRS funka helt fint... faktisk på kinoen.. kunne lese avisen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker logisk at det er jamet for GSM telefon.

Mobiltelefoner som ringer under filmen har jo vært en pest og en plage i mange år så det er nok et tiltak fra kinoens side.

Dette er kvalifisert gjetning men det virker slik.

5206155[/snapback]

 

Tvilsomt. Jammere fungerer ved å sende ut støy på en frekvens. Siden dette er en lisensiert frekvens eid av noen, så er det forbudt for andre å sende på denne. Enten det er støy eller fornuftige signaler.

 

Sist jeg sjekket med Post og Teletilsynet så var slike 'jammere' forbudt pga. dette.

 

Mest sannsynligvis er området heller godt skjermet for å få gode lydforhold i kinoen, og disse demper sikkert andre signaler også. 3G har kanskje en frekvens som slipper lettere gjennom? Hvem vet...

 

Uheldigvis er folk som ikke eier folkeskikk og sunn fornuft ang. mobiltelefoner fredet på kinoen... Ser jeg snart et borgervern på dette? ;-)

Lenke til kommentar

Er sånn i noen forelesningssaler på ntnu også, mister signalet så fort du går inn gjennom døren... Det merklige er at mobilen sier "kun nødanrop". Har ikke prøvd å ringe 112, så vet ikke om det stemmer ;)

 

Kanskje de har en sender i rommet som utgir seg for å være både telenor og netcom sender, siden denne blir den sterkeste senderen i nærheten kobler alle mobiler seg til denne, som igjen ikke tillater anrop...

Lenke til kommentar

Hehe - da får du satse på at du ikke er i samme sal som meg neste gang. Jeg kastet en 3-4 cm stor jawbreaker knallhardt i bakhodet på forrige person som pratet lenge i telefonen sin under en film. Han begynte nesten å grine og resten av salen klappet - stor underholdning :!:

 

Jeg ble nok litt ivrig - tror han fikk en fin kul. Neste gang holder jeg meg til M - sånn ca 1 i halvminuttet til vedkommende legger vekk telefonen sin ;)

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

som kino ansatt så ber jeg alle dere som har telefonen påskrudd inne i salene om å brenne... SAKTE!!

 

Finnes ikke noe værre enn en fjortiss som har SMS orgie med de andre dustevennene sine når en skal se film

 

Men nei, har ikke hørt om noen som har denslags utstyr.

 

(kanskje modde teleslyngen litt til å sende ut på andre frekvenser..... hehe)

Lenke til kommentar
Eg snakker om viktige ting her ass....

 

F.eks død og liv saker... hater å isje være tilgjengelig...

Viss noen har behov for å snakke med meg så skal de ha muligheten...

 

Verden har isje behov for å stoppe opp... grunnet en film på kino :w00t:

5221047[/snapback]

 

Verden stopper ikke opp om noen må vente 1-2 timer med å få tak i deg.

 

Du er faen ikke så viktig.

 

Takler du det ikke så bør du først oppsøke psykolog altså....

 

(Mine meninger. Ikke heng meg for dem... Så mye er de ikke verd... ;) )

Lenke til kommentar

Eg hadde den "glede" :roll: av å sitte ved sidan av eit kobbel med jenter på sist kinobesøk som var meir opptatt av mobiltelefonen enn filmen. Ryngte heldigvis ikkje, men når eg såg at mobilen lyste opp under jakka i setet ved sidan av vart eg forbanna. Dei nyttar sikkert mobilen døgnet rundt, men likevel skal dei dra den fram den 2 timane i kinosalen.

 

Nei, takke meg til ein DVD.

 

Dersom du absolutt må være tilgjengeleg heile tida så får du leige ein DVD og sjå filmen heime, ikkje forstyrre oss lovlydige kinogjengarar.

 

Når eg ein gang får god råd vil projektor og surroundanlegg være høgt prioritet. Då kan filmen nytast i stort format, med god lyd utan eit pip frå ein mobil, slurp frå ein brus, knas frå ein chips eller "blabla" frå ein gjøk med mobilen sin på kino.

 

Eg avsluttar med eit par velvalte ord:

som kino ansatt så ber jeg alle dere som har telefonen påskrudd inne i salene om å brenne... SAKTE!!
Lenke til kommentar

Hehe.

 

Noen som trur de er, eller syntes de skal behandles som, kongelige her? :p

 

Man bruker forresten noe som likner på hønsenetting for å sperre signalene. Ved å forrandre størrelsen på nettningen så kan man sperre for signaler til forskjellige frekvenser. Nettingen er vel igjen koblet til noe som tillater anrop til nødnummre.

 

Target

Lenke til kommentar
Eg snakker om viktige ting her ass....

 

F.eks død og liv saker... hater å isje være tilgjengelig...

Viss noen har behov for å snakke med meg så skal de ha muligheten...

 

Verden har isje behov for å stoppe opp... grunnet en film på kino :w00t:

5221047[/snapback]

 

 

For å si det sann at om du er så avhengig av at mora di skal få kontakt med deg så bør du holde deg hjemme... Slipper å strekke navlestrengen da vettu :tease:

 

Men tilbake til temaet så er jo det mange kinosaler som er bygget av betong og denslags, det vil jo sperre for svake signaler.

 

Om det er ett nødstilfelle så er jo der telefoner på kinoen, tviler på at noen styker med pga dårlig mobil dekning.

 

(Kan legge igjen lapp til morra di i billettluken :thumbup: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...