Jim Rager Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1307716 Vet ikke om dette er enda en av it-avisens dårlige artikler, men det som står der er ganske oppsiktsvekkende. Spesiellt det der med oppdatering av firmvare minimum hver 3. måned Fårstår godt at til og med Gates styrer unna! Edit: Leser i kommentarene at HD-DVD vil ha samme system? noen som kan bekrefte dette? Endret 24. november 2005 av citric Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Jeg har allerede bestemt meg for å boikotte Blu-ray og kanskje HD-DVD. Blant annet på grunn av slike ting. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Kommer ikke til å røre noen av formatene før et av systemene er cracket. Sitter personlig på over 400 orginale DVD filmer, så jeg er ikke noen typisk pirat. Jeg synes bare at det er såpass respektløst ovenfor kundene med et slikt fantastisk innviklet og knotete system. Jeg vil ha mulighet til å gjøre som _JEG_ vil med prudukter _JEG_ har kjøpt. At en eller annen "suit" borte i junaiten vil bestemme hva jeg kan gjøre med tingene jeg kjøper, er rett og slett ikke akseptabelt. Jeg håper mange andre ser det på samme måten. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Helt enig med deg gammalost. Kommer ikke til å kjøpe noen av formatene, hvis det ikk er mulig å lage en backup av de. Hjemme hos meg brukes det bare backuper, orginal platene ligger godt forvart i mapper (på et lurt sted). Dette fordi jeg har blitt frastjålet nærmere 230 Cd plater og ca. 70 Dvd plater, alle orginaler. Dette skal jeg ikke oppleve igjen! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Vil ikke boikotte noen av dem ennå jeg heller. Vil heller vente å se. Var forresten utrolig barnslig av skribenten av artikkelen å si: Delen Bill ikke vil ha Det er denne delen - i Blu-ray-sammenheng kjent som BD+, som PC-bransjen ikke liker. BD+ og SPDC er ikke lagt inn i HD-DVD. Rett og slett fordi HP og de fleste andre PC/Windows-produsentene synes det ovenstående er nok ris til pirater, kopister og hackere. Hehe lo litt inni meg da. Artikkelforfatteren er nok veldig fanboy av HD-DVD Noen vil kanskje gi skribenten kritikk fordi han har noe stoff fra Wikipedia. Jeg vil si både ja og nei. Selvsagt er wikipedia bra på noen områder. Fesk Særlig stoff av nyere dato er wikipedia egnet til. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Jeg må innrømme at jeg har flere piratkopier enn dvd'er, men ettersom jeg har hjemmekino kjøper jeg de filmene jeg liker, og ser de på dvd etter å ha sett dem på dvdrip. Har vel 150 dvd'er nå, og øker stadig. For eksempel ville jeg aldri kjøpt "sahara" som det reklameres for om dagen uten å ha sett den rippa, men nå er det ingen tvil om at den fortjener en plass i hylla. Det det bunner ut i her er at jeg ikke kommer til å kjøpe filmer på et nytt format før det er cracka så jeg har den friheten en bruker fortjener. Selv jobber jeg i møbelforretning, og skulle sett for meg det scenarioet der kundene måtte rapportere om bruken av møbelet kunden hadde kjøpt hver 3. måned, for å vise at kunden ikke har misbrukt møbelet. Var det for eksempel sølt noe ville møbelet bli inndratt, eller miste ALL reklamasjonsrett :/ Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Er det noe man lærer av å lese (eller forhåpentligvis lærer) ITavisen, så er det at det er VELDIG mye ripoff-nyheter. slashdot.org kan nevnes som en gjenganger, og ofte er ikke oversettelsen den beste heller. De fleste journalistene sitter tydeligvis inne med alt for lite kunnskap om temaet dem skriver om. Så vidt jeg vet (correct me if im wrong), er vel ikke standarden for hverken HD eller BD 100% ferdig enda når det kommer til film. En ting er ihvertfall sikkert: Vi blir druknet i vemmelig DRM som ikke har noen som helst annen funksjon (i realiteten), enn å hindre lovlige brukere. Det finnes, som allerede nevnt, utstyr for å fjerne HDCP, og du kan vedde på at det fortsatt vil komme ut nermest perfekte kopier/ripper på piratmarkedet lenge før du finner plata i butikken. Det som er litt interresant, er at disse piratversjonene sannsynligvis vil være mye lettere å spille av enn orginalene, og derfor være foretrukket av de fleste. Min mening er at dem graver sin egen grav. Hva med å vise forbrukerene litt respekt for en gangs skyld ? Endret 24. november 2005 av gammalost Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 24. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Har vi noe valg? Finnes vel ingen andre alternativer enn HD-DVD og om det stemmer at den vil ha samme system, så sitter jeg sikkert med dvd ivertfall et år til ;D Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Oppdatere firmware hver 3. måned? Det må jeg si var et ordentlig salgsargument for meg som ikke har internett hjemme. De skal vel ha meg til å ta med meg en minnepinne til nermneste internettcafe for å få tak i oppdateringen 4 ganger i året da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå