Gå til innhold

Mulig å få noen kommentarer? :)


lo0ser

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en stund lusket rundt her inne - har tidligere gått fotograf fag men har ikke rørt fotoapparat på mange år - dont ask why :p

 

Har et Canon A85 - og fikk meg for noen uker siden et stativ så har tatt en del bilder på kvelden osv. Lurer på om dere kan kikke litt på dem og komme med kritikk - Er noen av disse bildene "salgsbare"? Da tenker jeg på som gave til venner og kjente - lage fine rammer(snekkre) og ja ramme inn og gi bort?

 

Jeg vil bare få med at det er snakk om utskriften som teller mye her - for er en del hardbruk av fargelevel her men det syntes ikke på utskrift slik som det gjør på skjermen så det er en ting som jeg er klar over selv :)

 

ALLE bildene og flere til kan du finne på mitt Flickr album!

 

På forhånd takk til dere som tar dere tid :)

 

Månen en skyet kveld

 

Tatt med Canon A85 - på stativ - Etterbehandlet i PSP9 med bla. økt kontrast og økning i farge levelet for å få litt mer effekt.

 

Ved molo'n - Vann og tær

Tatt med Canon A85 - på stativ - Etterbehandlet i PSP9 - fjernet en del sterke lys til venstre i bildet som dro bort fokusen fra motivet.

 

Et til fra molo'n

Tatt med Canon A85 - på stativ - Etterbehandlet i PSP9 - brukt clone funksjonen og fjernet en del plast og søppel som lå blandt steinene.

 

Hjulspor på is

Tatt med Canon A85 - liggende på bakken. Etterbehandlet i PSP9 - økt farge level og lagt på softness focus.

 

Sluk rist - tanken var noe abstrakt

Tatt med Canon A85 - på stativ - Etterbehandlet i PSP9 - bla. økt kontrast og fargenivå for å få frem mer 3D i bildet.

 

Høsten - døde blader og is på bakken

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Kun beskjært det.

 

Tangen kirke i Drammen

Faktisk tatt med min mobil - SonyE K750 - Etterbehandlet i PSP9 med økt kontrast - fjernet noen elementer med clone verktøy og til slutt lagt på softness focus

 

Gjenngrodde stier

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Beskjært, lagt på rammen, økt farge nivået og tilslutt softness focus

 

Båthavnen og gamle skuter

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Beskjært, lagt på rammen, økt farge nivået og tilslutt softness focus

 

Speilbildet i vindu

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Beskjært, økt farge nivået . Her kan jeg si selv med det samme at jeg er ikke fornøyd med vinkelen på bildet men det er nå slik det måtte bli for å få med motivet. Samt skittent vindu gjør en del blir feil. Og fargenivået er økt til "smertegrensen" men på utskrift ble det ikke tydelig at fargene er økt på denne måten.

 

 

Vannet - trær og tåke(høst)

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Beskjært, og lagt på softness focus

 

Usikker på beskrivesle :p

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Beskjært, økt farge nivået .

 

Jernbanen

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Gjort om til s/h og økt kontrasten samt litt grovhet i bildet. Egen kommentar - "kvisten" som ligger på jernbanen linja - men selv om den er der syntes jeg motive er okei? eller?

 

Isbit med macro

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Økt farge nivå - fjernet noen elementer til høyre i bildet med clone tool.

 

Frossene blader i isen

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Økt farge nivå.

 

Høst motiv

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Økt farge nivå.

 

Jernbanespor S/H

 

Tatt med Canon A85 - Etterbehandlet i PSP9 - Gjort om til S/H - økt kontrast nivå og grovheten i bildet.

Endret av lo0ser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...