Gå til innhold

Den ene høytaleren spiller dårligere.


Bansh

Anbefalte innlegg

Sommer 2004 kjøpte jeg meg Cerwin Vega V10-F på hifiklubben i Drammen.

 

I starten merket jeg at den ene høytaleren spilte dårligere(lavere bass og lyd) og trodde det var noe jeg hadde gjort feil under installeringen av anlegget.

Men tenkte ikke særlige videre på det og har spilt dem slik i over et år inntil jeg prøvde noen andre høytalere. Da jeg byttet tilbake så merket jeg det igjen da jeg lekte med balansen og kom på at den var sånn fra starten av.

Jeg byttet kabler og utganger på forsterkeren uten hell. Den ene høytaleren spiller bedre uansett!

 

Er det noe dårlige koblinger inni selve høytaleren eller er noe defekt?

 

Hjelp :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sansynligvis så er d nok et lite brudd på ei ledning. Det var d på min når jeg hadde d problemet. Fant bruddet og bøyde den slik at lyden funket normal , så teipen jeg den slik at den skulle holde seg der.  Har vært fin i lang tid nå.

 

Mer kan jeg ikke si.

5199007[/snapback]

 

 

Et brudd reparerer du med en kabelskoskjøt, sukkerbit eller med lodding. Bøying og taping er en SKIKKELIG dårlig løsning. :thumbdown:

 

Det kan være plasseringen av høytt. som gjør det. Hvis den ene står ute i rommet mens den andre står i hjørnet vil du høre forskjell på de, særlig i bassen.

Ellers kan det være ett innvendig kabelbrudd eller feil i delefilter.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...