Gå til innhold

CerWin Vega CLSC-15 ..forsterker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

har planer om å anskaffe disse her:

 

Cerwin Vega CLS-15 høytalere

 

og lurer litt på hva som kan anbefales innen forsterkere for å drive disse..?

 

Med vennlig hilsen,

Christoffer

5190723[/snapback]

 

 

Forsterkere fra Nad eller Denon er vel å anbefale. De har dominert klassen under 6000kr siden 80-tallet ; om ikke lengre. Hvorfor ikke be om å få prøve en forsterker sammen med høytalerne på HIFI-klubben. Ta med egen musikk så får du høre om du er fornøyd. Benytt gjerne anledningen til å høre noen andre høytalere,; de høytalere fra Cervin Vega jeg har hørt låter ræva. Mye watt og lite lyd. Du må og spille veldig høyt for å få frem skikkeklig lyd med så store høytalere.

Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hvorfor du skal ha de høytalerene? Er det fordi du er i ungdomskolen og diiiiiigre høytalere er bare sååå status?

 

Men tilbake til topic.

 

Skal du drive CV tilfrestillende, så bør du se på egne effekforsterker løsninger. Det er greit NAD har noen kraftplugger av integrerte forsterkere, men fortsatt mener jeg at du vil få mye mer igjen ved å velge egen forforsterker og effektforsterker.

 

Hvis du skal ha Integrer forsterker, vil jeg si du har 2 valg. Harman Kardon eller NAD. Selv heller jeg litt mere mot NAD da jeg har vært borti disse forsterkerene og vet hva dem er gode for.

 

NAD Integrer forsterker.

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4564

 

Ellers har du forforsterker og effektforsterker.

 

Effektforsterker, 2 slike burde kunne gi nok watt til å rive ned vegger i huset ditt.

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4639

 

Forforsterker

Stereo løsning

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4873

Eventuelt kan du gå for en Surround forforsterker, slik at du kan bygge ut til surround senere når du får lyst på det.

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hj...ver.htm?id=6946

Her ser du at jeg velger en Integrert forsterker, denne har faktisk en enormt bra chip, som vil gjøre at du får det meste av signalene som går inn i forsterkeren, uten å gjøre deg helt blakk. Fremdeles er meningen å bruke denne integrerte forsterkeren sammen med effektforsterker.

 

Nå har jeg ikke hørt blandingen NAD og Denon noen gang, så jeg kan bare anbefale deg å gå ned og lytte. Videre vil jeg og anbefale deg å ta en tur innom www.avforum.no og spør noen der, da mange av de gutta har minst 100x mer peiling enn meg.

Lenke til kommentar

En kamerat kjøpte et par CLSC-215, NAD C372 og TARA LABS Omni 3 kabel. Altså stereoanlegg til over 13k, men det hørtes så elendig ut at det var til å få vondt av. Tok ikke mange ukene før det ble solgt...

 

Mitt tips: ta deg råd til et par B&W DM603 S3, så har du en fin basis for et eventuelt hjemmekinoanlegg senere.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Vel, ungdomskole er det nok ikke, men er student ja. Jeg vet ikke akkurat hvorfor den størrelsen, men fikk et bra tilbud på dem til 3000 og tenkte at de kan fungere bra som partyhøytalere. (er ikke mye annet de vil bli brukt til)

 

Hadde noen doble 15tommere før som rev ned det som var i huset der jeg bodde før, så vet jo liitt hva jeg evt går til. Har også tenkt på de mindre modellene med henholdsvis 12" eller evt 10" fordi jeg vet ikke akkurat hvor mye jeg får bruk for størrelsen i den bosituasjonen jeg er i.

 

Men er det "bedre" lyd i de i litt mindre størrelse? Tenkte bare at det kan være greit med litt størrelse de gangene man kan føler for å dra på litt ekstra. Samt at trangen til det "kraftigste"/"største" alltid har en tendens til å følge meg. :whistle:

Lenke til kommentar

Styr unna Cerwin Vega. Lukt lunta når 2 høyttalere med 15" bass koster under 6000 kr. (tatt i betraktning at hifi klubben har sikkert 30-40 % fortjeneste).

 

Det finnes så mye bra på markedet, at jeg kanskje av prinsipp ikke ville handlet på hifi klubben. De mener jo selv at alt annet de ikke har er drit.. men sånn er hifi klubben.

 

PSB er et merke jeg liker godt. De har høyttalere i alle prisklasser.

 

Selv har jeg gått over til Kef (hadde Dali evidence 870 i surround oppsett)

 

Men, hva har dette med hardware å gjøre? feil forum?

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Takk for alle svar! Vel, ungdomskole er det nok ikke, men er student ja. Jeg vet ikke akkurat hvorfor den størrelsen, men fikk et bra tilbud på dem til 3000 og tenkte at de kan fungere bra som partyhøytalere. (er ikke mye annet de vil bli brukt til)

 

Hadde noen doble 15tommere før som rev ned det som var i huset der jeg bodde før, så vet jo liitt hva jeg evt går til. Har også tenkt på de mindre modellene med henholdsvis 12" eller evt 10" fordi jeg vet ikke akkurat hvor mye jeg får bruk for størrelsen i den bosituasjonen jeg er i.

 

Men er det "bedre" lyd i de i litt mindre størrelse? Tenkte bare at det kan være greit med litt størrelse de gangene man kan føler for å dra på litt ekstra. Samt at trangen til det "kraftigste"/"største" alltid har en tendens til å følge meg. :whistle:

5191248[/snapback]

 

Man trenger ikke doble 15" for å rive hus. Man klarer seg fint med en SunFire Signature SUB :yes:

Denne lille saken kan anbefales.

Lenke til kommentar
Det finnes så mye bra på markedet, at jeg kanskje av prinsipp ikke ville handlet på hifi klubben. De mener jo selv at alt annet de ikke har er drit.. men sånn er hifi klubben.

 

Noen som husker den gamle Hi-Fi klubben avisa? "Rack? Nei takk!" Det var mottoet i den tida. Endret seg litt det..

5195877[/snapback]

 

Den husker jeg. Da er vi tilbake til Dali 104, Cerwin vega AT-serien... samt boston acoustic.. Det var tider....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...