Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal lage hull i hattehylla


Pilot_

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal lage hull i hattehylla på en BMW 318i, fordi jeg skal ha rør opp fra kassa fordi det er så dårlig lyd nå. Problemet er at det er så vanskelig å komme til under vinduet og skjære hull, og jeg tviler også på at det går ann å ta den ut. Det er jo først en plastplate oppå, så under er det metall (jeg vet det egentlig ikke er lov pga sikkerhet, men vær så snill og ikke kommenter dette).

 

Er det noen som har gjort dette på denne bilen før og har forslag til hvordan man skal gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det absolutt enkleste er å ta den ut.

Uansett hvor mye arbeid det blir.

Finere blir det seenes ut og.

 

Er ikke kjent med bilen, men er det kanskje en idè å legge seg inn i bagasjerommet og skjære derifra?

5190660[/snapback]

Du mener nedenifra? Blir ikke det vanskelig da? Metallet består jo av "bjelker". :hmm:

Lenke til kommentar
Som sagt så har jeg over hode ikke kjenskap til bilen, men er det så mye lettere å kutte ovenifra da?

Skulle tro at man, med mye tolmodighet, kommer igjennom det meste.

Blir det for stygge hull er det jo bare å sette høytalergriller over dem.

5192134[/snapback]

Vil jo helst prøve å gjøre det på en skikkelig måte. Hullene skal være på 75mm, to stk.

Lenke til kommentar
Som sagt så har jeg over hode ikke kjenskap til bilen, men er det så mye lettere å kutte ovenifra da?

Skulle tro at man, med mye tolmodighet, kommer igjennom det meste.

Blir det for stygge hull er det jo bare å sette høytalergriller over dem.

5192134[/snapback]

Vil jo helst prøve å gjøre det på en skikkelig måte. Hullene skal være på 75mm, to stk.

5192327[/snapback]

 

Få lånt deg hull sag for metall, mål til og bor neden fra. Så slipper du stygge hull og trøbel med vinduet.

Lenke til kommentar

Ser at hatthylle høyttalere er ganske populære, og det synes jeg er synd. Du får så mye bedre lyd fra et komponentsett foran i bilen enn 6x9 skranglende i hylla. For det første skal lyden komme fremfra. Fikk et fint eksempel her på forumet; du sitter ikke med ryggen til en konsert... For det andre så er de fleste hattehyllene altfor tynne og skrangler lett. For det tredje så får man ingen kasse bak disse elementene. Og for det fjerde, har du en subwoofer i bagasjerommet så vil trykket fra denne komme opp i membramet til hattehyllehøyttalerne slik at man får en forvrengt lyd.

 

Ulempene er mange, men det også en fordel med dette, greit! Du slipper arbeid med å montere elementer og strekke kabler frem. Men ærlig talt: Er ikke det extra arbeidet verdt det? Jeg synes iallefall det.

Endret av Jtand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...