Gå til innhold

Ati ships the fastest card on the planet? (x1800xt


simalarion

Anbefalte innlegg

En feil? Kallet ikke driverene en executable med et annet navn eller noe (lenge siden, jeg husker ikke alle detaljene), mener ihvertfall å huske at det var relativt åpenbart at det var en bevisst handling.

 

AtW

5184751[/snapback]

Det var en applikasjons spesefikk "optimalisering" som kjøre en bestemt mip-map LOD instilling når quake.exe ble detektert. Ved å endre navnet på executable fila til noe annet, f.eks quack.exe ville du få langt bedre tekstur kvalitet og lavere ytelse.

ATi sin forklaring (om jeg husker det helt riktig) var at dette var en optimalisering for R100 som hadde kommet med i driverene til R8500 som slo veldig feil ut på R200 mtp bilde kvalitet. Det kom aldri ut noe endelig bevis for hverken det ene eller andre, men en ting er sikkert, ATi hadde mye rot med driverene sine på den tiden.

Med det jeg nevnte tidligere så var ikke dette så åpenbart.

5185061[/snapback]

Tja... De har hatt mange andre "svin på skogen" også...

 

I den offisielle presentasjonen av Crossfire for eksempel brukte de "lav kvalitet" i driveren når de skulle sammenligne SuperAA med nVidia sin 8xS AA

 

Ellers så er ATi flinke til å love ting de ikke klarer å levere (les Crossfire)

 

Linux driveren til ATi er et kaptiitel for seg selv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en kjensgjerning at nVidia ikke er noen engler, dem er godt kjent for sin.. aggresive markedsføring. Men ATi har helt klart ikke rent mel i posen dem heller og det har forverret seg ganske mye etter X800 lanseringen. Men igjen, jeg har ennå ikke sett ATi synke ned til nivået nVidia var på når det gikk dårlig med dem.

Lenke til kommentar
Det er en kjensgjerning at nVidia ikke er noen engler, dem er godt kjent for sin.. aggresive markedsføring. Men ATi har helt klart ikke rent mel i posen dem heller og det har forverret seg ganske mye etter X800 lanseringen. Men igjen, jeg har ennå ikke sett ATi synke ned til nivået nVidia var på når det gikk dårlig med dem.

5188422[/snapback]

 

 

Sånn som det ser ut nå, så er det ikke lenge til det skjer ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor trekker du ekstreme sluttninger for andre to ganger i denne tråden, nei det er ikke det heller, ikke poenget mitt i det hele tatt.

 

Kan du ikke skrive hva du selv mener å tror i steden for å prøve hele tiden å fortelle hva jeg\vi mener, det klarer jeg fint selv (har alleredt forklart dette)

 

Edit: Når du skrev "bare man graver dypt nokk hos nvidia finner man nokk det samme", tolket jeg det slik at du antydet at jeg mente noe annet? noe jeg ikke gjør, og uansett om det ikke er det du mente, er det fortsatt ikke poenget med denne tråden -> at Ati ikke er til å stole på.

 

For jo det er jo nettop det nvidia har gjort tidligere, nå ser det ut til at Ati går samme vei -- noe sånt er poenget.

 

Men hovedpoenget er jo rett å slett å la de som er intresert lese det, er jo ikke akkurat slik vi opplever Ati om dagen

 

Edit edit edit

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Poenget mitt blir vel det du skriver nå, som kanskje burde vært med i første post isåfall?

For jo det er jo nettop det nvidia har gjort tidligere,
fordi jeg kan faktisk ikke se den i din første post. Derfor trekker jeg slutningene om at dette egentlig er en ganske anti-ATi post med eneste hensikten er å fortelle enda en gang at ATi ikke klarer å levere X1800XT til forbrukerne, som uansett har blitt konstatert i uttallige tråder tidligere.

 

=)

Lenke til kommentar

OM du leser det jeg har linket til ser du at det står uendlig mye mer en det du skriver. (påstanden om leveranse er om mulig den minste tingen å henge seg opp i, verdens beste grafikk kort osv er jo heftigere påstander da)

 

Jeg forstår at du føler det på den måten, men NEI det er ikke min hensikt, som jeg nå har forklart etter alle de tre gangene du har postet.

 

Ati skriver det på sin første side, da ser jeg ingen feil i å diskutere det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...