Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel setter ned hastigheten for meg


Anbefalte innlegg

Jeg kan fastslå at du ikke er den første kunden som fikk den mailen. Jeg fikk også samme mail i juli/august. Jeg skulle egentlig få oppgradert linja mi i Mai, men de klarte ikke det og brukte flere måneder før de fant ut at linja mi var koplet om og tilknyttet til en "ny sentral" som var nærmere meg. Det førte til nedgradering til lavere hastighet for samme pris :( Betalte for Charlie 3000 men fikk knapt 1.8 mbit. Noen uker senere fikk jeg et Surf-tilbud.

Nok var nok. Jeg byttet til Smartcall 4 mbits og er kjempeglad for at jeg gikk fra Nextgentel. Alt annet enn Nextgentel.

Jeg skulle også få penger tilbake ettersom jeg betalte for mye til dem. Ringte første til kundeservicen og ventet lenge og vel. Da jeg endelig kom fram ble satt over til Faktura-avdeling og igjen ny kø. Noe av det verste jeg hadde vært med på. Det skulle holde å vente 30-40 min i tlf., men nei da. Hos Nextgentel skal det ikke være så lett å nå kundeservicen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SmartCall ser bra ut, jeg vil sannsynligvis bytte til dem men først vil jeg se hvordan det går etter denne innleggingen av det nye telenettet.

får jeg under 4000 kbps så er det goodbye til NGT.

 

edit:

jeg var innom jara.no og klikket meg inn på dekingskartet nederst til venstre, og fant ut at jeg bare bodde 200-300 meter fra nærmeste sentral. (Jeg bor på Mortensrud)

 

edit2:

ifølge http://metro.telenor.no

Total linjelengde inkludert inntak: 335 meter

Endret av NextGenTel-bruker
Lenke til kommentar

Helt klart avtalebrudd fra leverandør sin side, jeg hadde ringt og sagt at hvis jeg ikke fikk samme hastighet, så så jeg på dette som ett avtalebrudd og vil kreve at kontrakten ble brutt med umiddelbar virkning.

 

Jeg hadde IKKE godtatt at ISP hadde satt NED hastigheten min uten at jeg hadde fådd en helt klar prisreduksjon. (nå har ikke jeg bindingstid, så det er ett ikke problem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...