Gå til innhold

Test: MSN på mobilen


Anbefalte innlegg

Noen som vet om et mobilt messenger som kan kjøre i bakgrunnen / minimert? (og er gratis?)

 

Har nå eMSN på min W800i og det funker bra, er imponert over at det gikk så smertefritt på mobiltelefonen! :thumbup:

 

Litt dumt at man bare kan ha en samtale, men det jeg savner mest er å kunne legge programmet i bakgrunnen og bruke telfonen som ellers, og få varsel når noen tar kontakt...

 

Får minimert programmet på W800i, men da er det heller ikke aktivt, og hvis noen tar kontakt henger programmet seg neste gang det maksimeres...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har SE k700i og bruker:

 

http://www.yamigo.com/

Dette er ein tjeneste som bruker "Mine venner" nettverket. Her kan ein legge til MSN messenger kontaktene sine, så når dei er pålogga MSN, kan du snakke med dei på mobilen. Denne tjenesten er integrert i foreksempel  SE k700i, så programmet kan køyre i bakgrunnen osv. Anbefalt å prøve. Dette er også gratis!

5333107[/snapback]

 

Noen som vet om et mobilt messenger som kan kjøre i bakgrunnen / minimert? (og er gratis?)

 

Har nå eMSN på min W800i og det funker bra, er imponert over at det gikk så smertefritt på mobiltelefonen!  :thumbup:

 

Litt dumt at man bare kan ha en samtale, men det jeg savner mest er å kunne legge programmet i bakgrunnen og bruke telfonen som ellers, og få varsel når noen tar kontakt...

 

Får minimert programmet på W800i, men da er det heller ikke aktivt, og hvis noen tar kontakt henger programmet seg neste gang det maksimeres...

5345063[/snapback]

 

Er det "Mine venner" på w800i? I so fall kan du bruke tjenesten som eg nevner ovenfor! Den fungerer bra utifrå mine erfaringar!

Lenke til kommentar

Det som også går an, er å bruke en ren wap-basert messenger-funksjon, fra wap.tjat.com.

 

Denne gir et helt ok skjermbilde, hvor alle online brukere vises i en liste. (også de du har blokkert vises som online, OBS!OBS!) Kontaktene vises med uthevet skrift om det er kommet nye meldinger. En leser en og en linje om gangen, via refresh, og svarer via "insert tekst". Innkommende meldinger fra andre, om du er midt i en samtale, lagres på hovedlisten.

 

En kan ikke se smileys, eller annet, og kan heller ikke sende bilder.

 

Det er lagt opp til noen få tilpasningsvalg, og en kan selv velge hvor ofte hovedlisten skal oppdatere seg.

 

Om du får en melding, eller annet som gjør at du avslutter wap-leseren med "nei-tasten", så lagres de fleste innkommende meldinger i en viss periode. Er dog usikker på hvor mange, og hvor lenge.

 

Dette er HELT KLART noe jall, som kun duger som en nødløsning, men har den fordel at det trolig funker på alle telefoner.

 

 

wap-adresse: http://wap.tjat.com/msn/#|

 

jeg fikk kun adressen tilsendt som et bokmerke, og kopierte adressen ut i fra dette. Om noen ikke får adressen her til å funke, ved å legge den direkte inn, så kan jeg heller sende et bokmerke.

 

 

LH

Lenke til kommentar
er det mulig å laste ned noen av disse msn programmene direkte til mobilen, ved en melding? jeg har ikke blåtann eller kabel til mobilen min..

5412757[/snapback]

 

Ja, de fleste programmene er mulig å laste ned direkte til mobilen via wap. For eksempel kan du først gå til GetJar.com og finne det programmet du vil, så står instruksen på hvordan du skal laste det ned via wap der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Jeg har fått instalert skiten og alt, men når jeg logger meg på og er "inne" og chatter popper det hvert femte sekund opp på skjermen "vil du la emsn sende data over nett"

 

trykker ja men det popper fremdeles opp.. er det noe med gprs instillingene på min mobilen jeg kan fikse på?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Er det nokon som har fått til å bruka bilete i eMSN?

http://www.getjar.com/products/603/eMSN står det: "Camera download to mobile You will need OneShot Downloader for Camera downloads"

 

..men eg fann ikkje heilt ut av det...

 

PS! eMSN fungerer fint på min Nokia 6233 (når WAP/Internett-oppsett er rett). Brukt programmet litt, og syns det er litt dumt at programmet (eller dei enkelte samtalane) ikkje kan gå i bakgrunnen. Du må lukka ein pågåande chat for å prata med andre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det nokon som har fått til å bruka bilete i eMSN?

http://www.getjar.com/products/603/eMSN står det: "Camera download to mobile  You will need OneShot Downloader for Camera downloads"

 

..men eg fann ikkje heilt ut av det...

 

PS! eMSN fungerer fint på min Nokia 6233 (når WAP/Internett-oppsett er rett). Brukt programmet litt, og syns det er litt dumt at programmet (eller dei enkelte samtalane) ikkje kan gå i bakgrunnen. Du må lukka ein pågåande chat for å prata med andre.

6437190[/snapback]

 

Noen som kan fortelle meg hvor i hellvette man får tak i turboMSN? :w00t:

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har fått instalert skiten og alt, men når jeg logger meg på og er "inne" og chatter popper det hvert femte sekund opp på skjermen "vil du la emsn sende data over nett"

 

trykker ja men det popper fremdeles opp.. er det noe med gprs instillingene på min mobilen jeg kan fikse på?

5508897[/snapback]

til dere som sliter med popupen .. bare gå inn på programbehandling>eMSN>innstillinger>nettverkstilgang>spør første gang.. det er vertfall sånn på symbian vet ikke hvordan det er på series 40 og andre mobiler

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...