Gå til innhold

Mye for pengene eller...? PC(13500)


Anbefalte innlegg

9150_nomonitor_image_140x89.jpg

Base Intel® Pentium® 4 630 (3.0GHz, 800FSB, 2MB Cache)

Windows® XP Professional, SP2

1024MB Dual Channel DDR 400MHz (2x512MB) Minne

Logitech Di Novo 2.0 Media Desktop

nVidia® GeForce® 7800GTX 256MB Single Card

500GB (7200rpm) Serial ATA Harddisk med 16MB DataBurst™ cache NCQ

Internal 9-in-1 Flash Card Reader

16x max. DVD+/-RW Drive

 

TOTALT BELØP 13 500,00 kr

 

Det er inkludert kabinett og hovedkort. Dette er et tilbud fra dell, noen som ville valgt noe annet?

Kom gjerne med en liste over komponenter dere ville brukt og pris om dere gidder.

 

Det kan ikke koste mer enn 13 501,- :)

Endret av dagm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=2&va...renr=&info=true

Utvidelsesspor (tilgjengelige)

PCI 3 (Ingen tilgjengelige)

PCI Express x16 1 (Ingen tilgjengelige)

DIMM Slotter 4 (Ingen tilgjengelige)

 

Lagring (tilgjengelige)

5.25’’ ekstern 2 (Ingen tilgjengelige)

3.5’’ intern 1 (Ingen tilgjengelige)

Personal Media Drive 1 (Ingen tilgjengelige)

 

:hmm:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=2&va...renr=&info=true

Utvidelsesspor (tilgjengelige)

PCI                                          3 (Ingen tilgjengelige)

PCI Express x16                        1 (Ingen tilgjengelige)

DIMM Slotter                            4 (Ingen tilgjengelige)

 

Lagring (tilgjengelige)

5.25’’ ekstern                            2 (Ingen tilgjengelige)

3.5’’ intern                                1 (Ingen tilgjengelige)

Personal Media Drive                  1 (Ingen tilgjengelige)

 

:hmm:

5169215[/snapback]

 

 

 

Kabinettet er fullt ja, men det er mulighet for 3 ekstra hardisker, men de kan nok ikke vere i samme kabinett. :ermm:

410GB burde vel holde for de fleste, og hva er det man skulle ha behov for å installere i maskinen som ikke er der fra før?

Lenke til kommentar

Jeg synest pc-en er ok, men du kunne nok ha laget den selv, du ville fått mer for pengene uten tvil og du vilel fått den mer skreddersydd etter dine behov.

 

I et kabinett bør du har plass til mer en 2 disker spør du meg, jeg vilel nok hatt plass til en 3 minimum.

 

Du hadde også lite utbyggings muligheter etter hva jeg kunne se.

 

RAM bør du virkelig se om du ikke får bestilt mer og satt inn da det er viktig, skal du ha en grei og stabil pc er 1024 ram lite og forlange når det ikke koster mer en det gjør, så jeg ville nok byttet ut rammet med OCZ eller GEIL brikker.

 

 

Forresten bør du endre emnefelt, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=488161

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Jeg synest pc-en er ok, men du kunne nok ha laget den selv, du ville fått mer for pengene uten tvil og du vilel fått den mer skreddersydd etter dine behov.

 

I et kabinett bør du har plass til mer en 2 disker spør du meg, jeg vilel nok hatt plass til en 3 minimum.

 

Du hadde også lite utbyggings muligheter etter hva jeg kunne se.

 

RAM bør du virkelig se om du ikke får bestilt mer og satt inn da det er viktig, skal du ha en grei og stabil pc er 1024 ram lite og forlange når det ikke koster mer en det gjør, så jeg ville nok byttet ut rammet med OCZ eller GEIL brikker.

 

 

Forresten bør du endre emnefelt, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=488161

5169317[/snapback]

 

Er vel 2 GB minne på den der...

 

Harddiskmessig får jeg bare benytte meg av utvendige eller andre maskiner om jeg trenger mer lagringsplass.

 

Er vel strengt talt litt vanskelig å få et like godt tilbud om man bygger selv. Uansett, tror jeg velger ferdigbygd denne gangen, er ferdig med å oppgradere til det aller nyeste hele tiden uansett.

 

Da kjøper jeg heller en ny pc når denne blir utdatert.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Det nok bare 1024 mb minne på den der min venn:

 

1024MB Dual Channel DDR 400MHz (2x512MB) Minne

5169465[/snapback]

 

Har endra mening til HPen

 

Minne installert 2 GB (4 x 512)

5169525[/snapback]

 

Jeg vil bare påpeka at du ikke vil få den ytelsen med 4x512 brikker kontra 2x1024 og du vil kunne møte på problemer.

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Det nok bare 1024 mb minne på den der min venn:

 

1024MB Dual Channel DDR 400MHz (2x512MB) Minne

5169465[/snapback]

 

Har endra mening til HPen

 

Minne installert 2 GB (4 x 512)

5169525[/snapback]

 

Jeg vil bare påpeka at du ikke vil få den ytelsen med 4x512 brikker kontra 2x1024 og du vil kunne møte på problemer.

5169560[/snapback]

 

Merkbar forskjell kan det vel ikke være? Kan ikke se at det ene og alene kan påvirke pckjøpet. Om jeg trenger mer ram kommer jeg til å bytte ut 2 av brikkene.

Lenke til kommentar

OffT: Det at reglene blir fulgt strengt er noe av grunnen til at dette er Norges beste forum etter min mening.

 

OnT: Selv om den HPen kanskje gir mest for pengene i den prisklassen, er det fortsatt en ferdigbygd pc, med alle de ulempene det medfører. HP har en tendens til å legge ved masse programvare du aldeles ikke trenger, og som kan sinke datamaskinen. Det er mye bry å fjerne alt. Oppgradering av HW i senere tid kan også bli vanskelig, selv om det er brukt standard komponenter i denne. Den største fordelen med å bygge selv er nok at det er du som bestemmer selv akkurat hva du vil ha inni den. Dermed kan du prioritere selv, og få en datamaskin akkurat tilpasset dine behov, i stedet for de behovene HP mener du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...