Gå til innhold

Antivirus til Bestefar!

V-by

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle bestefar er ute etter et antivirus program med brannmur, helst gratis som er enkelt å bruke. Han kjører win 98 og pc- en er ikke akkurat av den nyeste modellen.

Noen som har noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Avast antivirus og zonealarm fungerer ikke bra sammen. Er også en advarsel i avast om zonealrm brukes når du instalerer.

Men AVG antivirus og zonealarm burde gå fint.

5163363[/snapback]

merkelig, det fungerer 100% her :p

ah, det er ett lite problem med Privacy Control funksjonen i Zonealarm som gjør at du må sette proxy manuellt... Men Zonealarm Personal har ikke denne funksjonen engang hvis jeg har forstått det korrekt :p

Endret av MrLee
Skrevet
Avast antivirus og zonealarm fungerer ikke bra sammen. Er også en advarsel i avast om zonealrm brukes når du instalerer.

Men AVG antivirus og zonealarm burde gå fint.

5163363[/snapback]

merkelig, det fungerer 100% her :p

ah, det er ett lite problem med Privacy Control funksjonen i Zonealarm som gjør at du må sette proxy manuellt... Men Zonealarm Personal har ikke denne funksjonen engang hvis jeg har forstått det korrekt :p

5163471[/snapback]

Det kan fungere, men det var en versjon av zonealarm avast klaget på. Hadde da både maskiner det virket på og ikke. Men kjipt å miste nett pga de to programmene......

Skrevet
Jeg vil atter en gang anbefale Sygate i tillegg til Avast, veldig bra brannmur som tar lite resurser..

5167575[/snapback]

Jeg har dårlig erfaring med Avast, kontra AntiVir XP. Surfet en rekke tvilsomme sider og fikk maskinen full av virus med oppdatert Avast. Jeg ble irritert, siden jeg ikke hadde hatt virus på lenge, og byttet tilbake til AntiVir XP. Deretter surfet jeg de samme sidene og AntiVir tok seg av alt :thumbup:

Skrevet

Har ikke fått et eneste virus på maskinen etter at jeg byttet fra panda. Faktisk, det første jeg gjorde etter at jeg byttet til Avast var å skanne maskinen, og flere Trojanere/virus etc. dukket opp som panda ikke hadde funnet. Meget happy med Avast!

Skrevet

Har lastet ned avast og sygate, skal til bestefattern senere i dag, og instalere så får vi se åssen det går, har en versjon av norton internet security med meg sånn i tilfelle det ikke funker så bra med avast og sygate!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...