Gå til innhold

Ny stillegående PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kun GTO2 og connect 3d GTO som kan softmoddes til x850xt (pe). Du får et for ca 1600kr (https://prisguiden.no/produkt/38628)

 

Her er forøvrig "oppskriften":

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/127

5162932[/snapback]

 

Er forøvrig kun Sapphire sitt GTO2 som egentlig kan softmoddes til x850 pe siden det sitter en r480 kjerne i det kortet, mens connect3d kortene bruker R423, og hvis jeg ikke husker helt feil er det X800XT kjerne. Desuten er det tregere minne på connect3d kortene, 2ns mens Sapphire sitt har 1.6ns

Lenke til kommentar
skjermkortet du har bestillt er stőykilden i systemet. du burde kjőpt en ny kjőler eller et HIS kort fra netshop. med iceqII kjőleren. regner med det skal soft moddes? LINK

 

Hvor stille er det kortet der?

 

Sammenliknet med, si et 6600GT med Zalman VF700?

 

Vil dette være en det høyeste lydkilden i et system med 120mm vifter på CPU og kasse, opphengt HD og passivt kjølt hovedkort?

 

Jeg lurer på om jeg skal gå for passivt kjølt skjermkort eller en stille kjøleløsning ...

Lenke til kommentar
OK. Har laget deleliste

 

- Ingen vifte på chipset eller skjermkort.

- 120 mm vifte på CPU (16,5 dB) -Holder denne til en Athlon 64 3200+?

- 120 mm kabinettvifte

- "Lydløs" strømforsyning med i Nexus-kabinettet.

 

Har endret til Samsung-disk og litt bedre RAM i tilfelle jeg får lyst til å overklokke.

5162597[/snapback]

 

Har ikke fulgt så mye med på Hardware det siste året, men leser da litt. :)

 

1. Jeg ser bare 1 120mm vifte, skulle du ha en ekstra på kabinettet?

2. Hvorfor kjøpe en Boxed CPU m kjøler når du kjøper en CPU-kjøler i tillegg.

 

(Bare spør fordi jeg trenger en stille PC selv, og det oppsettet så innteressant ut for meg også).

 

Edit

Kan også føye til erfaring av Harddisker, jeg har en Samsung, Seagate, og Western Digital (litt gammel).

 

Hører ikke mye forskjell på dem når de ikke jobber, kanskje Seagate til og med bittelitt stillere enn de andre.

 

Men det er når de jobber at det er forskjell, Samsung har en lav "takk takk" lyd, mens Seagate har en høyfrekvent "TZZZZZZZ". For meg høres Samsuns mye mer behaglig ut. Western Digital bråker mest når den er stille, og jobbelyden er også merkbart høyere enn de to andre.

Endret av unwill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...